techno/elektro trance

Rm1x fanaat

Ingeburgerd
ik weet niet echt wat voor stijl je dit precies noemt

het is een instrumentale track van zo'n 9 minuut net vandaag af
met transpose, kwartnootafstanden harmonise en wat digitaal effect van m'n sampler over de synth heen gelegd

http://www.speedyshare.com/159328907.html

Goh, wat zal ik eens zeggen...

In het begin klinkt het wat droog. Het piano geluid lijkt af en toe uit sync (ik weet niet of dit juist de bedoeling is). Ik zou proberen meer bij een thema te blijven. Probeer de wat harde sounds meer op de achtergrond te zetten. Jouw doel is om een dance nummer neer te zetten. Probeer je dan aan de regels de houden van opbouw: 4 maten, 4 maten, 4 maten, 4 maten, dan wat anders. Het nummer gaat 3 maten, 4 maten, 2 maten, 1 maat, 2 maten. De plotselinge veranderingen 'klinken' dan niet.

Maak het nummer niet te lang... Ik had bijvoorbeeld niet het geduld om het nummer af te luisteren, en dat is zonde.

Ach, wie ben ik, ben volop beginner, dus, ik ben maar ik. Wel hoop ik dat je begrijpt dat dit opbouwende kritiek is. Ga vooral door! Dat probeer ik ook :)

Terwijl ik dit schrijf luister ik het nummer wel af hoor... ;)

dankje

je hebt wel gelijk denk ik,

maar inderdaad ik ben best wel een beginner ik speel net niet meer vals weet je hihi

ik vond het gewoon best leuk dat de kwartnootafstanden waren gelukt je hoort beyonce dat soort stukjes ook vaak maken

en ik vond het de uitdaging 'ns geen vliegtuigjes derbij te samplen of ruimtescheepjes of zwaardgevechten (doe ik normaal zovaak) en inderdaad er had meer in het nummer gekund maarja :confused:

ik dacht al ach hij klinkt niet vals en het lijkt wat op zo'n oosters liedje uit weetikveel china of vietnam of cambodja ofzo

maar je hebt gelijk de kritiek die je gaf

bedankt voor je feedback

tja ik weet wel ook dat ik heus niet volgende maand ineens in de US billboard top 100 zal staan ofzo,

maar het is gewoon tof om uit te proberen wat er allemaal met dingen als harmonise pitchbend en transpose kan

en eerlijk gezegd voel ik me totaal niet verplicht elke nummer maar weer me te moeten houden aan het standaard stoicijnse vaste begrip dat elke dancetrack perse de hele tijd maar 4x4 moet zijn in compositie

het is juist best cool nieuwe stukjes te (proberen) te maken, als ik beproefde methodes helemaal het eind vond had ik ook wel pianoles kunnen gaan volgen of cello gaan spelen weetjewel?

maar het is wel tof samenklank en effect te bestuderen door juist af en toe lekker expirementeel te gaan met je gear bevalt mij in ieder geval goed

het op te nemen

en terug te draaien

en dan de volgende dag of week iets totaal anders doen

*D 8~

Je hebt wel lef om dit te posten. Zou ik nooit gedaan hebben, aangezien het voor geen meter klinkt. Ik denk dat je geen talent hebt. Mijn kat maakt betere nummers.

Origineel geplaatst door Catalunya
Je hebt wel lef om dit te posten. Zou ik nooit gedaan hebben, aangezien het voor geen meter klinkt. Ik denk dat je geen talent hebt. Mijn kat maakt betere nummers.

Als jij niet zo'n intrigerende post had gedaan had ik deze track nooit beluisterd. Wil je dat op je geweten hebben eigenlijk?

Deze track heeft echt een soort intrigerende slechtheid.

stev01.jpg

"Vooral doorgaan"

Origineel geplaatst door bikkel
Als jij niet zo'n intrigerende post had gedaan had ik deze track nooit beluisterd. Wil je dat op je geweten hebben eigenlijk?

En dit was dan weer de opmerking die mij over de streep trok.

Mijn reactie verder:

Ik heb over de grond liggen rollen van het lachen... :D Dit is inderdaad wel zo verschrikkelijk slecht, dat ik er melancholishe gevoelens van krijg. Elf jaar geleden, toen ik met Fasttracker 2 begon, maakte ik namelijk dingen die hier redelijk bij in de buurt kwamen (nog net niet zó slecht, maar toch...). Toch zou ik zeggen: ga vooral door met kloten, luister goed naar hoe andere muziek in elkaar zit en probeer er iets van op te steken. Uiteindelijk is het met mij ook wel goedgekomen...

so die elfjes hebben flink aan de zuip gezeten volgens mij :biertje:
Elven%20Jess.jpg
:biertje:

ik vind toch dat deze muziek toch wel redelijk goed vat hoe ik me voel nu ik net klaar ben met werken

Deze track is erg goed voor m'n zelfvertrouwen ! :)

Ga door en het wordt nog wel eens wat. let op het ontbreken van het woordje "zo"

Origineel geplaatst door Rm1x fanaat

en ik vond het de uitdaging 'ns geen vliegtuigjes derbij te samplen of ruimtescheepjes of zwaardgevechten (doe ik normaal zovaak) en inderdaad er had meer in het nummer gekund maarja :confused:

ik dacht al ach hij klinkt niet vals en het lijkt wat op zo'n oosters liedje uit weetikveel china of vietnam of cambodja ofzo

HAHA. fckin hell.. hersendood...

goh, dankje jongens

toen jij net begon kon je het vast en zeker direkt al supergoed heh?

je hoefde zeker nooit te oefenen voordat je het een beetje kon?
of heb ik het nu mis

maakte je vanaf de eerste week al fantastische muziek

hahahahahahahaha

laat me niet lachen
een beginner neerhalen (ik) STOER HOOR

Origineel geplaatst door Rm1x fanaat
goh, dankje jongens

toen jij net begon kon je het vast en zeker direkt al supergoed heh?

je hoefde zeker nooit te oefenen voordat je het een beetje kon?
of heb ik het nu mis

maakte je vanaf de eerste week al fantastische muziek

hahahahahahahaha

laat me niet lachen
een beginner neerhalen (ik) STOER HOOR

Nee, we zijn allemaal beroerd begonnen. Dat geeft ook helemaal niks.
Dat je beroerde beginnerswerk dan dus ook finaal afgeschoten wordt, is helemaal niet zo gek, toch ? Als ik jou een opname van een beginnende ik (gelukkig zijn ze er niet :D ) zou laten horen, lag je ook 3 dagen onder tafel te lachen.

Doe je ding, heb er plezier in en leer ervan. Verwacht nooit te snel resultaten, en dus ook geen resultaten waar je wel positieve reacties op krijgt.
Zolang je je plezier erin niet verliest, zal het vast wel goedkomen en zul je hier vast nog wel eens een track posten die 100x beter is als de rotzooi die je nu gepost hebt.
De positieve reacties zullen dan ook niet uitblijven.

Back