Ik vind Live dan weer veel fijner als Cubase werken, je HOEFT het niet als een loop-sequencer te gebruiken maar omdat de meeste dance wel in loops opgedeeld is is het daar bijzonder ideaal voor. Je kan de session view ook gebruiken om verschillende takes (bv gitaar) op te nemen die niet hoeven te loopen, zo kan je snel verschillende takes uitproberen zonder deze horizontaal te moeten gaan verplaatsen in sequence view.
De manier van werken in Live is eerder (imho) baanbrekend te noemen en de kans is reeel dat de gevestigde sequencers, de traditionele sequencers zeg maar gerust, binnen enkele jaren ook hun manier van werken gaan aanpassen. Alles evolueert naarmaate er meer mensen muziek gaan maken

De routing in Live 6 is ook prima. Ik zou niet zo direct iets kunnen bedenken wat ik niet zou kunnen met Live wat wel met Cubase kan?
probeer in Cubase trouwens maar eens een hoop mixersettings te undo'en, met live kan je werkelijk elke beweging undo'en met endless undo, echt een groot voordeel!
Maar de keuze blijft persoonlijk. Al neemt dat niet weg dat Live echt wel doorgegroeid is en niet meer slechts een 'live tool' is maar een volwaardige DAW. De reverb, delay, compressor en chorus etc die standaard in Live zijn meegeleverd zijn ook zeer bruikbaar. Net nog even een Live 6 chorus op een clean gitaarstukje gezet. Ook al ben ik een groot fan van de small clone, de Live chorus was ook zeer goed te pruimen
Kortom: als je live leuker vind gewoon daarmee werken

Je zal niet tegen beperkingen aanlopen en het is echt wel zo dat als je je sequencer met plezier gebruikt je beter muziek maakt (al is het maar omdat je je er goed bij voelt) dan een seq die je "geforceerd" gebruikt...lijkt me...