recording

Phantom

Ingeburgerd
Hoi! wat vreemd dat ik geen onderwerp zie over ''recording'' of ik heb niet goed genoeg gekeken :S
zelf neem ik nog steeds op m.b.v een multitrackrecorder
ik velies dan nl.niet de warmte v.d sound,maar misschien doe ik iets niet goed in cubasis 4.0,
waar ik mee gestopt ben met opnemen van mijn muziek
ik persoonlijk vind muziek opnemen in Steinberg Cubasis (4.0) nl.bagger!

Laatst gewijzigd:
Re: recording

Origineel geplaatst door Phantom
Hoi! wat vreemd dat ik geen onderwerp zie over ''recording'' of ik heb niet goed genoeg gekeken :S
zelf neem ik nog steeds op m.b.v een multitrackrecorder
ik velies dan nl.niet de warmte v.d sound,maar misschien doe ik iets niet goed in cubase 4.0,
waar ik mee gestopt ben met opnemen van mijn muziek
ik persoonlijk vind muziek opnemen in Steinberg Cubasis (4.0) nl.bagger!

laten we eerst beginnen welke kaart je gebruikt :)

Re: Re: recording

Re: Re: recording

Origineel geplaatst door Digimod
laten we eerst beginnen welke kaart je gebruikt :)

het is een Audigy2 soundblaster platinum

welke machiene heb je?, van tape naar een soundblaster platinum is hetzelfde als van rolls royce naar een fiat, rijmt niet echt, als je een goeie machiene hebt moet je ook zorgen dat je input naar de software van de computer van behoorlijke qualiteit is anders heeft het weinig zin anders dan een beetje tape compressie...vervang je kaart door een wat meer high-end kaart en probeer cubase SX3.0 of latere versies in de vingers te krijgen dat klinkt een stuk beter namelijk

Re: Re: Re: recording

Re: Re: Re: recording

Origineel geplaatst door Phantom
het is een Audigy2 soundblaster platinum

Een goed begin zou zijn om deze direct uit het raam te gooien.
Snap nu ook waarom het bagger klinkt, kaart is gewoon geen serieuze optie helaas.
Ligt dus niet aan de SW.

Ik niets anders doen dan me aansluiten bij bovenstaande poster. Shit In=Shit Out

Begin je speurtocht naar goed geluid eerst met een zoektocht van wat er op de markt is ;)

Succes!

Back