midi modificatie TB303

fourier

FFT
Dag mensen,

Ik vroeg mij af of er hier mensen waren die ervaring hebben met midimodficaties voor de TB303.

Ik sta op het punt de MIDI303 te kopen van http://beam.to/midi303.

Het ziet er veelbelovend uit maar was benieuwd of mensen het kennen en wat hun bevindingen daarmee zijn. Ik heb ook gekeken naar de DevilFish maar da's erg duur en heeft features die ik eigenlijk niet zoek.

De MIDI303 kost maar 80,- euro en de maker bouwt het voor 60,- euro in je TB303.

Grt,

Fourier

ik heb het gedaan ,valt tegen , het geluid is als een noot lang hoort niet mooi , heftigheid zit in de eerste seconden .
interne seqencer is wat de 303 de 303 maakt , zou hem gewoon syncen , hij is bij mij kapot gegaan , weet niet of het van die mod. is .heb em gelijk gedumpt zio ziek was ik ervan.

houdt hem orgineel of de develfish ,is mjn idee

:)

Origineel geplaatst door turtel
ik heb het gedaan ,valt tegen , het geluid is als een noot lang hoort niet mooi , heftigheid zit in de eerste seconden .
interne seqencer is wat de 303 de 303 maakt , zou hem gewoon syncen , hij is bij mij kapot gegaan , weet niet of het van die mod. is .heb em gelijk gedumpt zio ziek was ik ervan.

houdt hem orgineel

Groot gelijk

ja, ik zou mijn 303 ook nooit laten modden zo...

mss wel midi in enkel en alleen voor een midiclocksignaal.

Kenton 5 socket kit + een MIDI/CV interface werkt het beste, lijkt me. Kun je ook filter/resonance aansturen. Dat wil met die 303MIDI van jou niet zo te zien.

En de 303 is zo ook een heel fijn bassynthje hoor, laat die puristen maar lullen

De reden dat ik hem wil midificeren is dat hij al jaren in de kast staat. Ik wil hem weer gebruiken voor een aankomend project en zit te denken om al mijn oude spullen te midificeren (krp77, cr78, tr 606, tr 808, sh101, pro one, ms 10 en 20). Ik ben de laatste jaren veel meer met de computer gaan werken wat enigzins bevalt maar juist qua klank totaal niet. Alles wat midi heeft in mijn studio gebruik ik in overvloed behalve alles wat met CV werkt (of sync).

vraagje aan Turtel:

Je schreef dat de noten niet mooi zijn als ze lang zijn. De opzet is toch ook dat je vooral korte noten (16de en 32ste) gebruikt. Zoals ik op de website van MIDI303 zag en hoorde was dat precies wat ik wil horen. Ik denk dat het het een illusie is dat je een nieuwe klankmodule er bij krijgt. Je moet ook via midi de 303 behandelen als een 303 anders werkt het niet.

Je moet ook via midi de 303 behandelen als een 303 anders werkt het niet. [/B]

Ben ik het dus niet mee eens, laat dan die MIDI meuk er ook maar uit en ga niet verder dan syncen.

Even voor de duidelijkheid

Even voor de duidelijkheid

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet van plan om OOIT mijn tb303 te verkopen. Ook andere spullen uit mijn studio zijn niet te koop. Ik krijg nu opeens allemaal persoonlijke berichtjes met verkoop verzoekjes. 't Heeft geen zin.javascript:smilie(':doei:')

Ik heb net bij die Ewald de 606 midi mod besteld.

Mods waarbij je gaten in het frontje tbv lelijke knopjes moet hakken ben ik ook niet zo voor.

Maar deze midi mod (igg voor 606) is daarom juist zo mooi. Via een switch kan je ok nog de interne sequencer gebruiken en de sync. EN het geheel past in het orginele doosje.

Als ik een 303 had zou ik het ook doen, kan je tenminste loopjes maken van 7/16 th bijv.

ik laat nog weten hoe het ging.

grtjs

Origineel geplaatst door fourier
Ja, da's nou precies waarom ik deze midificatie zo interessant vind. Ik denk dan ook dat ik het gewoon doe. 't Is maar €80,- en de 303 zal ik toch nooit verkopen.

Echt niet verstandig (in mijn ogen dan) ik vind dit echt een waardeloze optie, eigenlijk is het gewoon vernielen van je 303 als je hem graag wilt aansturen via midi zet er dan een Kenton socket 5 kit in en koop er een pro 2000 bij.
Je bent er dan zeker van dat ie blijft werken, ik heb persoonlijk geen goede ervaringen met die beam.to/,midi303. kit, echt een wankel geheel, je moet een hele hoop draden in de TB solderen, en dan echt een hele hoop, allemaal wit van kleur, lekker overzichtelijk als er ergens iets mis zit/gaat, de midiprint moet met hot melt worden vastgezet binnen in je case, een lelijke dipswitch moet er in, heiligschennis !

Laatst gewijzigd:
Ik snap de logica ook niet echt , ik ga hem lekker moeren omdat ik hem
toch niet ga verkopen :confused:

Die logica slaat op het feit dat als je hem modificeert, vaak de waarde daalt en dat dat juist een rede is voor mensen om het niet te doen. Ik heb dit ding ooit voor 75,- gulden gekocht in de originele doos en de tas (plastic tasje), dus voor mij heeft dat DING die waarde.

Nogmaals ik wil hem gewoon met de hand bedienen (cutoff e.d.) maar de noot info slechts door en computer doen. Da's alles.

Ik heb diverse CV converters van diverse merken in mijn studio en merk dat ze over het algemeen niet een groot bereik hebben. Ik vind CV prima om parameters van mijn modulaire systemen te controleren maar qua nootinfo niet heel betrouwbaar (lees: Mijn ervaring).

Verkoop hem liever aan mij voor € 100,- mooi winst en ik zal hem ook voor die waarde blijven zien, OK ?

of aan mij voor 303 euro
en deze tip:

Koop gewoon een goede kloon...
Die zal meteen midi hebben... en zelfde klinken

Origineel geplaatst door fourier
denk dat het het een illusie is dat je een nieuwe klankmodule er bij krijgt. Je moet ook via midi de 303 behandelen als een 303 anders werkt het niet.

daar heb je gelijk in , hij is ontworpen om de bassen goed te laten klinken , en geen pads
en niks dan lof voor Ewald,het is een vakman :okdan:
hij wooont alleen een pokke end uit de buurt , ik bedoel versturen naar oostenrijk is duurder , als van oostenrijk hiernaar toe , dt scheelt behoorlijk .

je moet zelf weten wat je wil , niemand kan je zeggen wat je met je eigen spul moet doen

Back