anti inbraak oplossing: microdots?

trash

Ouwe rot
Zag net op het net ergens een artikel over microdots.
Kleine korrelchips met een profiel daar in.
Ze worden vooral gebruikt op autos en andere goederen, op die manier zijn gestolen goederen makkelijk te identificeren.
Nu zie ik hier wel eens topics over verzekeren en inbraak preventie op SF.

Zou een microdot mischien een oplossing kunnen wezen.
Zou de politie in nederland ook al met dit soort tracing systemen werken?

selectaDNA_microdots.jpg

Hier wat info:

http://www.selectadna.co.uk/?gclid=CIz405jimYoCFTVYQgodXVoFnA
http://news.com.com/2061-10801_3-6043209.html

Re: anti inbraak oplossing: microdots?

Kleine korrelchips met een profiel daar in.

Even om verwarring te voorkomen; microdots zijn geen chips. Het is een microscopisch kleine kunststof korrel waar ze een code in schrijven met een laser, maar dus niks elektronisch.

Het grote voordeel van microdots is dat het erg goedkoop is om er tientallen van op je apparaat te plakken/verven/whatever. Je wilt ze alleen niet in je potmeters krijgen :D

Wat ik alleen niet snap van de fabrikant is dat ze geleverd worden met een lijm
which contains an ultraviolet trace to make locating the DataDot easier
Ze zou zeggen dat het dan ook een eitje is om de schuurmachine te pakken en de datadots eraf te schuren, als je toch precies kunt zien waar ze zitten...

Re: Re: anti inbraak oplossing: microdots?

Re: Re: anti inbraak oplossing: microdots?

[
Wat ik alleen niet snap van de fabrikant is dat ze geleverd worden met een lijm
Hoe zou je het anders willen zien?
Ze zou zeggen dat het dan ook een eitje is om de schuurmachine te pakken en de datadots eraf te schuren, als je toch precies kunt zien waar ze zitten... [/B]

Daar dacht ik ook al aan, maar mischien zijn er verschillende types die mischien niet met uv licht te zien zijn.
Die links die ik poste waren ook meer huis tuin en keuken dots volgens mij :D

een briefje in het apparaat stoppen..
met; dit apparaat is gestolen!, naam adres tel nummer rechtvaardige eigenaar ed...
bij reparatie komt dit altijd boven water en bij twijfel in een muziekwinkel waar hij te koop word aangeboden hoef je het apparaat alleen maar even open te schroeven.
serienummers worden nog wel eens vakkundig weggepoetst bij heling.
alleen niet vergeten het briefje er uit te halen bij verkoop....:o:

zulk soort middelen zijn alleen leuk als je weet waar jouw gestolen goederen zich bevinden, en je wilt bewijzen dat ze van jou zijn. En zelfs dan nog..... als iemand iets te goeder trouw koopt, dan heb je alsnog pech. Het is leuk voor de nieuwe eigenaar dat ie kan zien van wie het geweest is. Maar iemand zal dan niet zo snel de rechtmatige eigenaar contacten ben ik bang....... dag geld......

De titel is: "anti inbraak oplossing: microdots?" Het heeft dus geen enkele prefentieve werking..... en dat lijkt me handiger om aan te pakken. Er is weinig anti inbraak aan deze dots.....

Al met al wel weer een leuke vinding natuurlijk :)

Origineel geplaatst door Phony
zulk soort middelen zijn alleen leuk als je weet waar jouw gestolen goederen zich bevinden, en je wilt bewijzen dat ze van jou zijn. En zelfs dan nog..... als iemand iets te goeder trouw koopt, dan heb je alsnog pech. Het is leuk voor de nieuwe eigenaar dat ie kan zien van wie het geweest is. Maar iemand zal dan niet zo snel de rechtmatige eigenaar contacten ben ik bang....... dag geld......

De titel is: "anti inbraak oplossing: microdots?" Het heeft dus geen enkele prefentieve werking..... en dat lijkt me handiger om aan te pakken. Er is weinig anti inbraak aan deze dots.....

Al met al wel weer een leuke vinding natuurlijk :)

Ehm, volgens mij zo gauw er iets gejat wordt van je, kun je al gaan traceren, dus al voordat iets doorverkocht word.
En als je de pliesie er dan bij roept is alles te bewijzen, want je hele profiel staat opgeslagen in die dots.

Laatst gewijzigd:
mmm... microdots ! </homer simpson>

Met een microdot herken ik meestal mijn eigen spullen niet meer :)

Maaruh ff serieus.....zonder trackingsdevice zie ik er het nut nog niet zo van in , iig niet meer als een briefje erin of een paar flinke initialen gekrast oid .Denk iig dat de kans dat je je spul terugziet niet heel erg wordt verhoogd met deze microdots.

maar het blijft een eng gevoel dat eoa asshole er met je spulllen vandoor is , en dus goed dat er wat wordt ontwikkeld .

hmm..insmeren met psychedelica tegen diefstal...interesting.

Of giftige slang in je flightcase.

misschien is een self destruction device wel wat.

WARNING this Synth will sell destruct when further away then 10 meters from the studio....

Type DUA6000

MicroDot Connectors, 5 pcs

Description Specifications Related products Related pages Graphs and more

MicroDot connectors as spare parts for DPA Miniature Microphones.

Attachments

• dm00845.jpg
    dm00845.jpg
    7 KB · Bekeken: 142
Origineel geplaatst door trash
Ehm, volgens mij zo gauw er iets gejat wordt van je, kun je al gaan traceren, dus al voordat iets doorverkocht word.
En als je de pliesie er dan bij roept is alles te bewijzen, want je hele profiel staat opgeslagen in die dots.

Mijn punt is dus:
A- Er is niets anti-inbraak aan, omdat het niet prefentief werkt, en het daardoor dus net zo snel gestolen kan worden.
B- Je kunt niet weten waar je spullen zich bevinden bij diefstal. toch? Hoe wil je het traceren met behulp van die microdots dan? Dan werkt dat papiertje in je gear toch net zo goed/slecht :)

Origineel geplaatst door ez`
Bij het horen van 'microdots' denk ik toch aan iets anders 8o)

ik ook.....was ik maar weer 18...dan kon ik de LSD nog handelen...nu denk ik te veel..ben bang dat ik dan fout ga...

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
was ik maar weer 18...dan kon ik de LSD nog handelen....

ralphvanzeel, een echte handelaar in hart en nieren ;)

Origineel geplaatst door Phony
Mijn punt is dus:
A- Er is niets anti-inbraak aan, omdat het niet prefentief werkt, en het daardoor dus net zo snel gestolen kan worden.
B- Je kunt niet weten waar je spullen zich bevinden bij diefstal. toch? Hoe wil je het traceren met behulp van die microdots dan? Dan werkt dat papiertje in je gear toch net zo goed/slecht :)

dat klopt
Mischien is het een optie om ze wel traceerbaar te maken :D

Origineel geplaatst door ez`
ralphvanzeel, een echte handelaar in hart en nieren ;)

nou ik bedoelde eigenlij handelen op zijn engels..."mee om gaan" , mijn hoofd kan er nu niet meer tegen, toen ik 18 was wilde ik nog wel eens uit de LSD pot snoepen......LSD verhandelen is niet echt wat ik nastreef.....wel een grappige woordspeling

Back