Didgeridoo VST gezocht!

K.A.R.S.

Nieuwkomer
Ik wil voor mn volgende track gebruik maken van een vet didgeridoo geluid. Liefst geen sample maar een VST plugin. Kent iemand een VST waar dit in zit? Liefst een freeware VST.
Ik heb al uitgebreid gezocht maar nog niets gevonden.

Heeft er iemand tips?

gr kars

Re: Didgeridoo VST gezocht!

koop een echte didgeridoo, er staat er een op MP voor 75, ik heb ook een didgeridoo gekocht en naar nederland gestuurd toen ik in australie zat, ik doe er nooit wat mee maar ik ben nog steeds blij dat ik m heb, hij hangt nu aan de muur bij mijn moeder, grappig dat je erover begint trouwens, toen ik ze voor het eerst hoorde verbaasde het me al hoe bruikbaar deze sound is in electronische muziek, raar eigenlijk dat je het zo weinig hoort want de sound is echt geweldig

Ben er ook tijdje naar opzoek geweest maar niet in een vsti kunnen vinden. mocht je er ook geen meer vinden is sample cdtje misschien wel iets : Big Fish Audio - Didgeridoo & Other Primitive Instruments

@brmzz, enig idee waar het huis van die monnik woont? :)

ik was dus niet van plan om zelf didge te gaan spelen..

op bijna elke plaat van Jamiroquai staat trouwens een song met didgeridoo.. lekkerrrr!

Origineel geplaatst door K.A.R.S.

ik was dus niet van plan om zelf didge te gaan spelen..

je hebt mij iig wel aangestoken met je idee, ik heb sinds kort een mic en ga die didge maar eens bij mams van de muur af trekken ;)

ja dat heb ik dus ook gedaan en fx uit mijn compjoeter gehaalt....kon hem alleen niet autotunen daar was ie te laag voor.

Dan kan je echt killer sounds maken zal straks het resultaat posten(staat op mijn daw)

Die monk is delay lama

Grappig dingetje, maar lijkt in de verre verste niet op een didge.

Ik zou het ook gewoon eens proberen op een stofzuigerbuis of pvc buis, het is niet moeilijk, maar wel veel leuker.

Een vst zou ook het gehele gevoel van een didge niet na kunne bootsen. Ik kan eventueel wel even een sampletje posten, maar ik weet niet of je daar wat aan hebt.

Grappig dat je het zegt. We hebben na het uitbrengen van de Delay Lama indertijd nog wel zitten spelen met het idee om ook een digeridoo plugin te gaan maken, maar de synth dingen daarvoor waren toch niet heel simpel ofzo, en nu echt geen tijd meer om voor te programmeren...

Bedankt voor alle reakties sofar!
ook leuk dat er mensen aangestoken worden door het idee. die dingen lijken me gewoon heel cool om iets mee te doen.
ik zoek ondertussen nog maar verder, er staan mss wel ergens goeie samples onlijn ofzo.
en anders maar aan de stofzuiger :D

wel benieuwd naar die van jou Plieuw!

Vroegah maakte we die dingen zelf van dikke bamboestokken van de doe het lekker zelf zaak , tussen schotjes eruitslaan en gaan , leuk voor de lange zomer nachten op het strand , djembeetje erbij .
Een echte met een hoop krommingen enzow erin klinkt natuurlijk beter , elke didge schijnt ook weer anders te klinken heb ik me eens laten vertellen.

"Digi-redo" zou wel een leuke naam voor de didge vst zijn. Maar ik denk dat de analoge beter blijft klinken . iig op het strand .

Cheers , een ouwe hippie .

was een tijd geleden ook op zoek naar een vst voor didge. heb een vst gevonden die van je audio files een didge geluid maakt, erg bruikbaar!!

van normale loops maakt ie didge geluiden.

naam: didj'tizer didgeridoo plug in en is gemaakt door www.virtuasonic.com

hij was voor mij erg bruikbaar, succes!

Die had ik ook gevonden Ross, thanx! heb vanavond de demo gedld en een beetje mee zitten klooien, klinkt best goed. klopt het dat je met de demo versie (ook binnen die 30 dagen) niet kunt opnemen? Wilde even een stukje proberen.

ga die didgerimoog ook zekers proberen!

Ik heb is eentje gemaakt maar kweeni meer hoe dat ging. Is al een tijd geleden. Ik kwam er plots op uit, je kent dat wel... Ik geloof dat ik dat met Sampler in Ableton Live deed en ook die Resonator. Het bron geluid was een dwarsfluit als ik me niet vergis. Het was echt helemaal een didge! Er was geen onderscheid te maken. Je moet de juiste combinatie van effects met de juiste waveform als bron gebruiken. Ik zal eens kijken of ik die didge patch terugvind. Probeer eens een combinatie van resonator, reverb, phaser en flanger. ook wat eq om de juiste frequentie te bepalen. Met een fluit-achtige sustained sound als bron. Wat het probleem echter gaat worden is de aanslag, je moet een realistische fluit inspelen om dat didge mond gedrag na te bootsen. Dan kan je al beter een echte didge kopen! :D

geluiden zoals deze uit de pijp

Attachments

• dig(1)(1).wav
    265,8 KB · Bekeken: 85
en nog een (heb ze gemaakt om ranzige electronics te maken)

Attachments

• dig(8)(1).wav
    317,7 KB · Bekeken: 93
Origineel geplaatst door plieuw
en zo een pvc pijp klinkt cleaner en is gemakkelijker te bespelen

wel goed schuren :P

Back