Lexicon MPX-1... wow!

Lexicon vs TC Electronics

Lexicon vs TC Electronics

Ik twijfel tussen de aanschaf van een Lexicon MPX500 -'allround' met mooie reverbs voor weinig geld- en de TC Electronics D-two met waarschijnlijk veel betere delay mogelijkheden. Nu is het geval dat ik techhouse maak en dus ook weer niet al te gladde fx's nodig heb. Ik maak vaak gebruik van softwarematige delays waar ik inmiddels op uitgekeken raak. Wie heeft beide bakkies en weet van wanten?

lexicon

lexicon

ok, idd appels met peren.
andere vraag:
In hoeverre is die Lexicon een allround bak. m.a.w. wat voor andere fx's krijg ik naast de reverbs? Gewoon ff luisteren werkt natuurlijk het beste, maar wellicht hebben de menschen hier er een hoop uren mee gewerkt en kunnen een beknopte sterkte/zwakte analyse geven.

Ik durf het je niet te vertellen, want ik heb me alleen nog op de reverbs gestort (daar heb ik hem ook voornamelijk voor gekocht). Maar wat ik al snel bladerend door de presets aan chorus, flange etc. voorbij hoorde komen was zeker niet gek.

Ik heb sinds gisteren ook 'n MPX-1 in m'n rack hangen (van Leo). WOW... Ruimte, lucht, openheid en 'n soort professionele 'sheen' op je track, zonder dat het je opvalt dat er reverb gebruikt wordt. Verrrrry nice.

Toen ik 's nachts thuiskwam van 'n etentje waar ik voor het eerst sinds lange tijd 'n jointje gerookt heb, heb ik de Multi FX programs nog even geprobeerd... Ook heeeeel bijzonder!!

Paul White zei in SoS dat de reverb kwaliteit van de MPX500/550 ongeveer hetzelfde is als de MPX1... Maar van veel gebruikers lees je dat de MPX1 nog een stapje beter is: dit zou natuurlijk ook aan de presets kunnen liggen. De MPX-1 heeft de reputatie 'n beetje ingewikkeld te zijn, maar ik heb zonder handleiding wat patches zitten bewerken en ik vond het allemaal vrij straightforward, hoewel de I/F van de 500 mij relaxter lijkt.
Ik krijg trouwens de hele tijd errors als ik de handleiding probeer te downen... Heeft iemand dit PDFje voor me?

Re: lexicon

Re: lexicon

Origineel geplaatst door Trigger
ok, idd appels met peren.
andere vraag:
In hoeverre is die Lexicon een allround bak. m.a.w. wat voor andere fx's krijg ik naast de reverbs? Gewoon ff luisteren werkt natuurlijk het beste, maar wellicht hebben de menschen hier er een hoop uren mee gewerkt en kunnen een beknopte sterkte/zwakte analyse geven.

Nou hier dan: voor de mpx500 dan, je krijgt er iets van 40 reverb-presets, +/- 6 chorussen, iets van 10 delays en
een zooi mix-effecten pitch/delay, pitch/reverb, pitch/chorus enz. alle combinaties.
Ikzelf vind de delays en chorussen van de mpx500 matig tov de reverbs die eruit komen.

Hier moet je het mee doen! :)

VEEEEEEEEEEET!

VEEEEEEEEEEET!

:halleluja

AAAAAAAAAhh Yeah, heb er ook eentje...

nie normaal idd... engeltjes piesen in mijn oortjes !

Doei!:okdan:

Re: VEEEEEEEEEEET!

Re: VEEEEEEEEEEET!

Origineel geplaatst door Henri/etgin303
:halleluja

AAAAAAAAAhh Yeah, heb er ook eentje...

nie normaal idd... engeltjes piesen in mijn oortjes !

Doei!:okdan:

Da's errug fijn voor je maar vertel bv. eens wat over de delay mogelijkheden.

Back