[track] ambience2

fuse

Gepokt en gemazeld
Zat met een leuke akkoordenschema te stoeien.
Maar even een trackje omheen gebouwd.
80bmp en best wel lang maar een beetje een sfeer bouwen wat denk ik wel gelukt is. Het is dus duidelijk geen dance en ook langdradig, maar dat hoort zo.

En eh, die lead is een VL-Tone :D

http://mmbase.dyndns.org/peaks/ambience2.mp3

Fuse, staat je server weer dicht? Ik krijg hem er niet vanaf getrokken.....

Eric

Ja hallo, mag ik een keer niet gamen zeker. :P

Ik zal maar eerst zeggen dat de hihats te hard zijn. Goed dat uit de weg kunnen we naar de rest kijken wat voor mij persoonlijk lekker klinkt allemaal. Ja, ik ben dus blij dat er ook eens nummers hier op het forum staan die als uitgangspunt hebben een ´sfeer´ op te roepen. Niet meteen een standaard arrangement hebben of opbouw.
De gebruikte sounds zijn goed, met name die lekkere ´dikke´ bas door het nummer is yummie en past perfect. Het is echt de hihats als enige die ik ietsje te veel op de voorgrond vind staan/klinken. Alsof je de hihats hebt geplaatst en de rest er als achtergrond ´koortje´ bij hebt gezet.

Een ´9 out of 10´ voor mij.

Eric

het zijn niet alleen de hihats die er te erg uitspringen vindt ik ook de snare mag ook wel iets minder. Ik persoonlijk had de snare heel wat vager gemaakt door deze ergens heel ver in de achtergrond te plaatsen maar niet zo dat deze niet meer te horen is. Ook een iets andere snare drum zou beter tot zijn recht komen denk ik. de kick daarentegen past er perfect bij. de strings zijn trouwens heel erg cool. Ook het melodietje is mooi gedaan. ff iets heel anders.. ik vindt je link wel traag hoor...is de database niet iets sneller?... aahh ik was iets te snel met zeggen dat de snare niet echt past.. hehe volgens mij dacht je ongeveer hetzelfde want bij de 4 min wordt de snare opgevuld en dan past deze er weer perfect bij.. wel vindt ik de overgang van iele drums tot volle drums iets te plotseling de hihats mogen in het eerste gedeelte wel iets minder samen met de snare maar in het 2e gedeelte zit alles kwa mix perfect..
Al met al zeer kewle track alleen je moet even kijken naar het stuk voor de 4 min als je daar alles een beetje recht trekt klinkt ie zeer zeker lekker.. het valt me wel op dat als je de opvulling van je percussie ook weer weghaald bij de 8 min dat de drums in een keer weer te hard klinken..

mag ik even zeggen dat dit heerlijk klinkt

vooral het einde is super....

thx! :D

:) relaxt nummertje.. zelf nu ik knetter(&$#hoofdpijn heb is tie nog prima te luisteren.. m'n complimenten zeg maar :D..

Wat opmerkingen over de compositie:
de sounds zijn gaaf, lekker vreemd! Ik vind alleen in het totaalbeeld de sound niet helemaal compleet: je zou wat meer mogen opvullen in het midden-laag gebied, bijvoorbeeld met een mooie zachte (ietwat doffe) strings.
Verder dreigt hij rond de 3:00 ietwat saai te worden, probeer de beat vanaf 4:00 wat naar voren te schuiven. Of ga juist met die extra strings die ik suggereerde al eerder beginnen met opvullen. Ook als de beat er eenmaal inzit moet je oppassen dat het niet te saai wordt. Ik verwacht eigenlijk rond de 5:00 een 2e hoogtepunt. Of eigenlijk beter: een mooi rustige break, om vervolgens naar een 2e hoogtepunt toe te werken. Dit doe je idd rond 5:35, maar dat mag misschien nog wel heftiger. Maak het contrast tussen break en opvolgende chorus groter!
Maar het klinkt absoluut niet verkeerd! Als achtergrond muziek voor bijvoorbeeld een game als Command&Conquer zou het niet misstaan, maar wil je mensen echt gefocussed houden op je song, maar het nummer dan iets compacter kwa tijd.

Vraagje: waaruit komen de strings vandaan?

Btw, ken je de gamemuziek van Command&Conquer: Red Alert? (vooral de uitbreidingsmuziek is kick-ass!)

Laatst gewijzigd:
Heerlijke track! Geweldig lekker!! Niet teveel poeha...gewoon chillen...

Enig minpuntje wat ik kan bedenken is het begin vanaf waar je de hihatjes en snare erin zet tot aan 4:00 waar je de (hopelijk niet ableton ;) ) loop en bass erin zet.

Daar klinken mij persoonlijk de hihats erg clean en hard en niet zo interessant voor zo'n lange tijd. Misschien is het al beter als je het van zacht naar hard laat opkomen.

Verder, als je voor de drumbeats vanaf 4:00 losse samples of ACIDiced samps hebt gebruikt heb je wmb weer helemaal bewezen tha DSF man waard te zijn! :)

Back