midi storing

Eevar

Stamgast
wanneer ik een apperaat als volt aansluit: midi out apperaat naar midi in computer en midi out computer naar midi in apperaat dan krijg ik een storing alsof hij in een loop zit. als ik 1 van de 2 kabel los haal is er niks aan de hand. toch wil ik midi out apperaat op midi in computer hebben zodat ik aan de knoppen kan draaien tijdens het opnemen. weet iemand hoe die storing verholpen kan worden? thanks.

De soft-thru functie op je synth uitschakelen! Dankzij deze functie stuurt je apparaat alles wat hij binnenkrijgt weer uit via de midi-out.. Handig als je er nog wat achter wil hangen (ander apparaat) en je synth heeft geen Thru-poort.. Bijvoorbeeld de Nord's..

Denk dat dat het is! :okdan:

bedankt voor je antwoord. het werkt wel alleen loopt cubase nu vast tijdens het opnemen.

Tsjah, dat kan natuurlijk overal aan liggen! Check goed je instellingen van je geluidskaart... Wat is je geluidskaart overigens? Heb je bij het op te nemen kanaal de goeie input- en output kanalen gekozen? Goede midi-kanalen? Staat je computer op het randje kwa CPU?

Ik had het trouwens over soft-thru op de Nords, maargoed, die hebben dat niet... Even mezelf corrigeren en dan maar even als voorbeeld de Roland MC-505 noemen :)

bedankt voor je antwoord. ik ben er ondertussen achter dat het door de midi interface komt. effe een andere regelen.

Back