Ontdek elektronische muziek

Waarschijnlijk al eens gepasseerd in het Youtube topic, maar had hem zelf nog niet gezien en vond het wel een topic waard (weet niet of de moderators er ook zo over denken).
Voor toen een spectaculair filmpje. Nu achterhaald, maar de info over klankopbouw is hetzelfde gebleven. Ook leuk om te zien hoe ver we nu eigenlijk zijn met de PC

This is an educational film from 1983 describing a little bit of the history and tools of electronic music. The best thing about it is that it is behind the times for 1983, and seems more like a 1970s film. Frequently featured is a Moog modular! Also featured is a Fairlight, but as an analog obsessive, I'm less interested in that.
You'll love this film if you love analog synthesizers, electronic music (historic, not electronica), or music geeks. : ) Lots of cool oscilloscope shots, primitive sequencers, etc

part 1
part 2
part 3

Origineel geplaatst door Meizo
Echt leuk om die Moog en Fairlight eens (van dichtbij) in actie te zien! :)

Vind het touchscreen d.m.v. die pen wel apart. Verbaas me dat dat toen al kon, terwijl de computer zelf behoorlijk achterhaald is.

Vind het touchscreen d.m.v. die pen wel apart. Verbaas me dat dat toen al kon, terwijl de computer zelf behoorlijk achterhaald is.

Ja, doet 'n beetje aan duck hunt op de nintendo (uh, op je tv dus!) denken... Wat me ook opvalt, is dat als die kerel wat inspeelt, 't gelijk gequantiseerd wordt. Resultaat is niet zo 'groovy' (dude!).

Origineel geplaatst door Meizo
Ja, doet 'n beetje aan duck hunt op de nintendo (uh, op je tv dus!) denken... Wat me ook opvalt, is dat als die kerel wat inspeelt, 't gelijk gequantiseerd wordt. Resultaat is niet zo 'groovy' (dude!).

Haha viel mij ook al op. Ook net of de muzikant niet in de gaten heeft dat dit gebeurd :D

Ook grappig is dat de man die met een soort van afstandsbediening de snelheid van het stuk van Bach regelt en een gezicht trekt alsof hij "een geweldige ontdekking heeft gedaan".

Jouw tube is leuk...

Weet iemand misschien een GOEDE player voor die flv files?

heb thuis VLC player maar daarmee kun je niet heen of terugscrollen door het filmpje en dat is irri...

Ook grappig is dat de man die met een soort van afstandsbediening de snelheid van het stuk van Bach regelt en een gezicht trekt alsof hij "een geweldige ontdekking heeft gedaan".

Ja, dat ziet er 'n beetje suf uit... Hadden ze wel wat meer mee gekund denk ik. DieTranspose-knop is ook wel leuk!

heb thuis VLC player maar daarmee kun je niet heen of terugscrollen door het filmpje en dat is irri...

Sommig you tube's kunnen wel scrollen in 't filmpje zelf en andere niet, vind ik ook vreemd. Kun je het niet converteren naar avi of zo?

Dat je niet kan scrollen heeft volgens mij te maken met dat je dan een video hebt bekeken uit het menu ernaast of t menu dat verschijnt nadat je een video bekeken hebt. (beetje vaag, maar volgens mij begrijpen jullie t wel)
Als je diezelfde video even opzoekt en dan aanklinkt, kun je wel gewoon scrollen....als het goed is.

leuke filmpjes trouwens catalunya.
die shit met die pen; dat is best futuritisch voor die tijd en nog wel een beetje eigenlijk..

edit: *futuritisch..futurtitisch..........futuristisch..dat is em!

Geweldig Space!

Dank je wel voor deze link, hier ben ik al een tijd naar op zoek.

Meer van dattum :D:D

ok hier nog een hele leuke docu over de geschiedenis van techno

part 1

part 2

featuring Aphex Twin, Mark Bell (LFO), Kraftwerk, Underworld, Sven Vath, Blake Baxter, Juan Atkins, Derrick May en vele anderen :)

meer Electronische Muziek

meer Electronische Muziek

Samen met nog 2 anderen heb ik een forum over Electronische Muziek opgezet. Het is in het Engels, maar op Nederlandse grond. Wij hebben het breed opgezet, waarbij centraal staat: muziek gemaakt met behulp van electronica. Van trance tot space.

EMportal :okdan:

Alles over electronische muziek van Klaus Schulze, Tangerine Dream, Jean Michel Jarre, Vangelis, Tomita, Wendy Carlos, maar ook Underworld, Orbital, Front 242, Speedy J.:

www.emportal.info

Wij zijn zo breed mogelijk. Eigenlijk alle muziek die met behulp van electronica wordt gemaakt.

Attachments

• emportal3.jpg
    emportal3.jpg
    149,8 KB · Bekeken: 110
leuk om te zien, vooral de moog. Grappig, die revolutionaire sfeer die eromheen hangt. Vooral aangezien het nu vaak zo vanzelfsprekend is.

Back