In duitsland kopen ervaringen?

low

Ingeburgerd
IK zie dat spullen als monitoren veel goedkoper in Duitsland zijn dan in Nederland. Zijn er mensen die positieve of negatieve ervaringen hebben met de volgende duitse online winkels:
http://www.music-city.de/
en
http://www.netzmarkt.de/thomann/
de laatste heet thomann cyberstore. Als je daar de Nederlandse vlag aanklikt zijn de spullen opeens 19% btw. Hebben ze een dependance in Nederland? Wie weet hoe dat zit.
BTW is wel belangrijk voor mij, want monitoren zou ik kunnen aftrekken van de belasting.

Waarom kunnen die Duitse winkels trouwens zoveel goedkoper zijn dan in Nederland? En als iemand nog tips heeft van andere goedkope duiste online shops hoor ik het graag. :)

Ik heb eergisteren een versterker + monitors besteld bij Music-city.
Zodra ik het binnen heb kan ik je er meer over vertellen (snelheid service etc)

Ik zal je 1 tip geven, als je dingen koopt met creditcard of vooruitbetaling enzow ....PRIMA.

Maar toen ik onlangs een keer een midi interface besteld had onder rembours kwamen er onverwacht 25 euro rembourskosten bovenop.........dus ik heb die mensen bij music city daarvan op de hoogte gebracht, en zij gaven mij aan dat ze dit niet wisten en dat nederland dus de hoogste rembourkosten heeft.......ik heb het artikel toen ook niet geaccepteerd (werd ook niet moeilijk over gedaan)

Ik ben zelf wel eens met de auto naar music city in keulen geweest om 2 turntables te kopen (scheelde 100 euro per draaitafel met nederland) .....is echt de moeite waard.

Maar qua prijzen, is duitsland te gek....plus je krijgt standaard 2 jaar garantie !!

Mjah mijn Drumstation die ik had gewonnen op Ebay.de bleek ook idd 23 euroos duurder uit te vallen onder rembours :(

Atlijd met creditcard doen als je die mogelijkheid hebt, is het ook meteen verzekerd (visa iig)... verder heb ik al diverse dingetjes besteld bij thomann, prima zaak super service behulpzaam bij vragen en snel met antwoorden.

zoek ff op thomann in het forum

even een domme vraag: wat is "onder rembours" in het duits?

Origineel geplaatst door dekzster
even een domme vraag: wat is "onder rembours" in het duits?

"Bitte der Postverfurger zahlen jawohl!" :D

Maar serieus : ik geloof "nachname" maar dat weet ik niet zeker.

nachname is correct

ik wil daar ook iets bestellen maar kheb geen creditcard
je kan dus vooruitbetalen door het over te maken en dan komen er geen extra kosten bij? en wat kan ik beginnen als de levering uitblijft?
(ons bin zuunig)

Maar qua prijzen, is duitsland te gek....plus je krijgt standaard 2 jaar garantie !!

die 2 jaar garantietermijn is pan-Europees, dat is gewoon een wet uit Brussel. dat nederlandse winkeliers daar bijna allemaal hun mond over houden is eigenlijk een grof schandaal.

overigens: als iedereen in het buitenland besteld verdwijnen de winkels hier op den duur. dat lijkt me dan toch wel weer erg lastig, als je voor ieder kabeltje het internet opmoet en dan wachten op de postbode... goedkoop toch duurkoop ???

:confused:

Mijn ervaring met thomann.de is erg goed scheelde 350 gulden op een artiekel :)

Ik heb een keer bij Musik Produktiv een stel klemmen voor mn drumrack besteld, vlak daar na kwam ik erachter dat het de verkeerde waren en ik ze ook gewoon bij "de drumzaak om de hoek" kon krijgen.
Ik heb de boel toen gecancelled en van MP ook een mail terug gehad dat ze de order gecancelled hadden.

2 weken later kreeg ik een afhaal bericht van de PTT dat er een pakje uit duitsland op het postkantoor lag...
gelijk die gasten gemaild; foutje!!
Gelukkig was het onder rembours verstuurd en dus in ieder geval niet mijn probleem :)

Back