moogerfooger in USA kopen... goed idee?

koediman

--<{(OoO)}>--
okee... ik heb geen idee in welke thread ik dit verhaal kwijtmoet, maar misschien kan iemand me hierbij helpen;

ik wil een mf103 moogerfooger aanschaffen... bij feedback 500 euri, zag 'm bij thomann voor 399 (auf amfrag) en dacht, dat is lekker goedkoop, tot ik de prijzen in amerika zag:

bij sweetwater $299
en bij humbuckermusic zelfs $289

heeft iemand ervaring met deze zaken? of weet iemand een andere winkel die ong. dezelfde prijs voor de mf vraagt die goed bekend staat?

ben een beetje benauwd met uit amerika dingen over te laten komen, maar goed... dat was ik eerst ook over per postorder uit duitsland bestellen en dat is totnutoe altijd prima gelopen (goede ervaringen met musicstore, musikproduktiv en thomann).

alvast bedankt!

het is redelij save.
Als je met je cc betaald kun je altijd een refund op je cc vragen.

Alleen of het echt goedkoper is weet ik niet.
JE betaald aan de grens invoerrechten en de verzendkosten zijn vaak ook flink aan de hoge kant vanuit de us.

Dus ik zou eerst eens goed informeren wat je nu uiteindelijk kwijt bent.

Zat ik net een heel verhaal in te kloppen en dan crash dat k-explorer.

Maar als je dat ding shipt dan ben je wel zo'n 40 a 50$ kwijt aan shipping costs en dan nog zo'n 50$ aan invoerrechten. En dan per saldo ben je niet zo gek veel goedkoper uit als je het bij Thomann besteld met 30 a 40€ verzendkosten.

Bij Thomann betaal je maar iets van 8 euro verzendkosten...

Grtz,
Jeroen

Die moog dingen zijn verrekste zwaar hoor.
Kun je makkelijk iemands schedel mee inslaan hoor.
(altijd handig, je weet nooit he)

Maar lood om oud ijzer dus.

hee mensen... hartelijk bedankt... ik heb thomann nog maar eens gemaild :)

heb zelfs gevraagd om een evt lagere prijs ivm dollarkoers en de prijs van de mf in VS... ook wel lachen.... een beetje proberen af te dingen bij thomann ipv bij verspuy of feedback :D

Je hebt te maken met tax die er nog bovenop komt die niet gering is, je moet een adapter aanschaffen, de shipping betalen.... ik heb ooit 's zo gedacht goedkoper aan een SID station te komen, maar uiteindelijk heeft het me net iets meer gekost..... anders zou toch ook iedereen gewoon in dat land gaan bestellen waar het 't goedkoopste is?

Dat is allemaal goed dichtgetimmerd hoor, laat dat maar aan de heren economen over.

Jazeker Dob.

Super nova 1. + 24 voice expansie

Kosten in us 560 euro,

Moest uit eindelijk 783,20 betalen.

Dus ik heb het maar geanuleerd.

Alleen in Eu landen kopen.

Novation gear kun je zo bij de fabriek bestellen hoor. (ja toch?)

http://www.novationonline.co.uk/acatalog/B_Stock.html

Neem je bijv een K-station kostie €544,53 en shipping €47,60.
Terwijl hij bij Thomann €615 kost en €8 shipping.

Leuke vergelijking. Scheelt €32 toch nog. Wat dus de 'winstmarge' van Thomann is. ;)

hou de moogerfoogers in de vs in de gaten. er zijn verschillende aanbieders die je terwille zijn bij het beperken van de invoerrechten. en de verzendkosten zijn lager dan hier wordt gezegd, het is trouwens wel handiger wat meer dingen tegelijk te kopen.
volgens mij is de mf101 (filter) ook de moeite waard. de ringmodulator is ook leuk, maar filter en phaser zijn beide een stuk leuker. en de delay (mf104) is helemaal geweldig, maar daar moet je tegenaan lopen.
en als je nog een controll processor bij je moogerfooger(s) nodig hebt? ik heb er 2! (= 1 teveel)

Back