maak 'n stukje darkcore, industrial of terror

Zoiets?
ergens in 2010 gemaakt met een electribe sampler en drumbak en een boss ds-1 distortion pendaaltje.

Attachments

• Defektt - Filled with Content.mp3
    4,4 MB · Bekeken: 93
Oud live werck uit 2005

Erg vet! :okdan:

Wat een diss diss distortion overal! Ken het niet wat liever mensen?
:erm: :bekdicht:

Zoiets?
ergens in 2010 gemaakt met een electribe sampler en drumbak en een boss ds-1 distortion pe
nstrikethrough.jpg
daaltje.

Ben wat meer van de rauwe langzame industrial, maar 't is geen verkeerde sound :)

Volgens mij toen de tijd in een half uurtje in elkaar gezet na een erg frustrerende werk dag :D mixing process was volgens mij ook slechts distortion, geen eq etc.

Lekker rauw wat hier langskomt!!!

Ben zwaar Terror/Darkcore fan en kan sommige dingen hier wel waarderen. Mis alleen soms wat snelheid (zoiets als Otis van Dr. Terror & Hellseeker), hahahahaha! :engel:

Ben zelf ook aan het prutsen, maar krijg het echt rauwe nog niet voor elkaar (check handtekening voor link naar Soundcloud).

Heb voor een mede forumlid een tutorial gemaakt waarin ik laat zien hoe je vrij makkelijk een redelijk dikke kick kan maken. Hij had nml een ouwe tutorial van me bekeken op www.youtube.com/ensorceler en liet me een track horen waar hij de kick uit dat filmpje gebruikt, echter was die tutorial enkel om te tonen hoe je vrij snel met drumpad in fl 11 iets kan maken wat op een hardcore kick lijkt.. maar het is geen kick om over naar huis te schrijven.

De nieuwe tutorial is te bekijken via www.youtube.com/ensorceler1 (ouwe account is geblokkeerd)
Het is een manier die (in grote lijnen) door meerdere hardcore artiesten wordt gebruikt, dus ik laat niet zien dat ik het wiel heb uitgevonden, echter gebruikt iedereen natuurlijk effecten waar hij vertrouwd mee is en dat moet men vooral ook blijven doen!

Das alweer een tijdje geleden dat hier wat is gepost. Ik zal een poging wagen, is wel nog een Wip track (Work in progress) :D.

140bpm Industrial

Attachments

• Slow Vibration.mp3
    6,1 MB · Bekeken: 92
Sinds ongeveer de laatste post hier, 4 april 2014, heb ikzelf ook niks meer gemaakt/opgenomen.

MAARR, aangezien dat vandaag is veranderd, blaas ik het hier ook weer wat leven in.

Nieuwe studio, nieuwe livejam, nieuwe PC opname. Geen ultieme mastermix (zoals gewoonlijk) maar wel weer iets waar ikzelf blij van word. :D Dus dat smaakt naar meer.

Attachments

• =XTRECIST= - Fresh v1cut.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 88
Sinds ongeveer de laatste post hier, 4 april 2014, heb ikzelf ook niks meer gemaakt/opgenomen.

MAARR, aangezien dat vandaag is veranderd, blaas ik het hier ook weer wat leven in.

Nieuwe studio, nieuwe livejam, nieuwe PC opname. Geen ultieme mastermix (zoals gewoonlijk) maar wel weer iets waar ikzelf blij van word. :D Dus dat smaakt naar meer.

Ik vind het concept wel mooi hoor met die onschuldige synth in het begin!!

maar het klinkt net of op alle sporen te veel distortion zit
Alles klinkt door de doffe sound in het geheel te veel scheurend

Industrial moet echt wel scheuren en knarsen maar er moeten wel heldere stukjes in zitten
in bepaalde geluiden
Ik denk als je er een mooie diepe SFX door gooit dat hij heel anders klinkt
De kick vind ik al goed hoor?
Alleen ik mis die echte rag sound
die lekkere sub laag en die goeie scheur in de mid met een kleine beetje hoog aan de staart van de kick

Na mijn ervaring is het echt belangrijk om met de hoog laag en mid te spelen in een kick
Net als schranzz
Maar dat zijn mijn ervaringen waar ik veel moeite mee heb
Ik kan elke keer wel een feedback geven maar ik weet zelf nog maar de helft
Zou kunnen dat ik misschien onzin lul maar dit is gewoon mijn mening na veel Industrial luisteren

Nu ik dit hoor wil ik zelf ook gelijk weer een nieuwe Industrial track maken:halleluja

Laatst gewijzigd:
Back