tr909

Origineel geplaatst door deniax
decay voor de BD is niet bijster lang origineel. Ik heb de Extended Decay Mod van Colin Fraser erin gezet en dat maakt toch wel veel verschil. Korte kleine ingreep met veel resultaat. :kroon:

Hoe, wie, wat, waar, hoe duur?

Ik zou dat ook graag willen hebben, maar zie het niet zo zitten om mijn 909 open te maken en aan de bedrading te gaan zitten kloten...

OKe, maar stel nu dat ik onhandig/a-technisch ben en mijn 909 nieteens durf open te maken, laat staan erin te gaan solderen...?

Ik ga deze draad eens rustig bestuderen en kijken of ik het aandurf, bedankt in ieder geval.

tis echt niet moeilijk. Tis alleen wat handiger als je een hoog serienr printplaat heb. Kun je makkelijker zien waar je moet solderen.

Bekijk site van Colin maar eens goed. Ik verzeker je iig dat het resultaat erg bevredigend is.
suc6! :okdan:

ist nou keertje afgelopen dat geneuzel altyd met die 909zzzz
:Z

viezuh hybride bakkk :stupid

Origineel geplaatst door R-ond

ik heb anders via jou ,wel de best klinkende 909 van nederland dus.....:maffia:

Origineel geplaatst door rombraz

en nog geen bosje bloemen kon eraf :halleluja tis al goed maar ik begrijp af entoeniet dat er elke keer aster een draadje begint met 909 er twee weken later 10 bladzijdes over zijn
iets nieuws nee
ok daar ist forumook voor ,..neuzelen allesopnieuw uitvinden ,..kost giga mb,s

ik moet nu wat weten over een cmu 800
202/606 en meer in case ....leuk gewonnee aby nu nogeen interface
gaa eerst maar alle files lezen pfffff

wel lollig eigenlijk dat de volgende generatie ,...allemaal zelfde vragen stel ,..
lkogish...[dus hij rockt nog rombraz ....de signature eral afgespoeld nee toch?]
was ook een leuke draad in een keer waren er twee 909 z dis de echtuh !!!!!!!!!:smeris:

en nog geen bosje bloemen kon eraf :halleluja tis al goed maar ik begrijp af entoeniet dat er elke keer aster een draadje begint met 909 er twee weken later 10 bladzijdes over zijn
iets nieuws nee
ok daar ist forumook voor ,..neuzelen allesopnieuw uitvinden ,..kost giga mb,s

ik moet nu wat weten over een cmu 800
202/606 en meer in case ....leuk gewonnee aby nu nogeen interface
gaa eerst maar alle files lezen pfffff

wel lollig eigenlijk dat de volgende generatie ,...allemaal zelfde vragen stel ,..
lkogish...[dus hij rockt nog rombraz ....de signature eral afgespoeld nee toch?]
was ook een leuke draad in een keer waren er twee 909 z dis de echtuh !!!!!!!!!:smeris:

Klinkt Xtreem goed.. die signature vind ik wel cool, ik heb nog een setje potmeters gescoord dus dat beukt wel door.
er zaten ook hele coole patterns al in..:)

en Bloemen gaan toch dood heb je niks aan ,als ik ergens een plastic bosje tegenkom zal ik aan je denken.
:D

Origineel geplaatst door deniax
tis echt niet moeilijk. Tis alleen wat handiger als je een hoog serienr printplaat heb. Kun je makkelijker zien waar je moet solderen.

Bekijk site van Colin maar eens goed. Ik verzeker je iig dat het resultaat erg bevredigend is.
suc6! :okdan:

Ik denk niet dat ik hieraan ga beginnen. Ik heb sinds de middelbare school al niet meer gesoldeerd en zelfs mijn broertje die electro-monteur is durft het niet aan om aan de printplaat van een 909 te gaan solderen. Is er iemand die zichzelf tegen betaling aanbied om dit voor mij te doen? Ik hoef alleen de modificatie voor de langere bassdrum-decay, ik wil namelijk niets aan het uiterlijk van de 909 veranderen dmv extra gaten en knoppen, vind dit namelijk een beetje doodzonde...

zoek iemand die kan solderen.. tis een ingreep van 3sec

Ik doe het gratis voor je. ik heb geloof ik zelfs nog wat extra condensatortjes liggen.

Origineel geplaatst door rombraz

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat veel (de meesten) kopers hem na een tijdje toch weer dumpen.
Ik heb mijn exemplaar (en meerdere) gekocht/ verkocht als het toestel bijna op de beurs stond genoteerd.
Dat is alweer 12 jaar geleden.
Verder heeft deze thread wel een hoog amusements gehalte. Dat moet ik toegeven.

Origineel geplaatst door mikemix
Wat is een 909? :bekdicht:

Een wat????:confused:

Een 090???? Nooit van gehoord!!!

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat veel (de meesten) kopers hem na een tijdje toch weer dumpen.
Ik heb mijn exemplaar (en meerdere) gekocht/ verkocht als het toestel bijna op de beurs stond genoteerd.
Dat is alweer 12 jaar geleden.
Verder heeft deze thread wel een hoog amusements gehalte. Dat moet ik toegeven.

Hap-aan> De meesten is denk ik overdreven. De meeste mensen doen hun 909 voor geen goud weg. Andere drumgeluiden doen t m niet en samples zijn nu eenmaal spuug-lelijk. Klaar. <Hap-uit.

Anoniempje, bedankt voor je aanbod, erg tof van je. Ik ga eerst mn 909 zelf openmaken, kijken of ik het aandurf. Maar de kans is groot dat ik dan binnenkort wel even bij je langskom, ik ben bang dat je dan niet langer anoniem kunt blijven want ik ga wel je adres nodig hebben, maar daar pb-en we wel even over.

Origineel geplaatst door The Unholy
Andere drumgeluiden doen t m niet en samples zijn nu eenmaal spuug-lelijk. Klaar.

Origineel geplaatst door The Unholy
Er zijn ook analoge clap-apparaatjes die hezelfde klinken als de 808/909, terwijl ze maar een paar tientjes kosten.

De 909 thread was op sterven na dood. Ik dacht, ik blaas m' terug wat leven in.
:doei:

Back