PC of MAC?? voor produceren

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Steven-Style

Nieuwkomer
ik wil graag een nieuwe computer aanschaffen,.. puur voor produceren...

maar nu wou ik graag wat meningen horen van jullie...

zal ik nu voor een MAC g5 gaan
of gewoon PC....

want heb een tijdje met logic 5.5 gewerkt.. en vond het echt super... goeie geluidskwaliteit... goeie plugins..
alleen liep ie te vaak vast. of dan had ik een VST ingeladen... Melo gemaakt zeg maar en naar 15 min ... deed de hele plugin nix meer,.. geen geluid nix :confused:

en op een MAC heb je dus logic 7 (en is stabiel)
maar met PC heb je ook weer je voor en nadelen.

dus loop ik al weken te twijfelen...

en MAC of PC???

ik zou deze beerput echt niet open trekken.

Deze discussie kan uitdraaien op oorlog.

Neem beter een Mac (Mighty Audio Computer):D :D :D

tsja, dit is echt weer zo'n beerput ja :D

maar op mac hoef je echt niet alleen Logic te gebruiken. ik gebruik Cubase en dat draait strak op mac, ook zijn er nog vele andere programma's die op mac draaien.

en een G5 zou ik niet kopen, dan eerder een nieuwere intel mac ;)

maar wat meer to the point:
de keuze is persoonlijk. ik vind mac heel fijn werken, maar een ander kan er misschien niet mee overweg.

ga eens langs bij iemand die een mac heeft, die gene zou je alvast een beetje wegwijs kunnen maken. als je nog nooit een mac hebt aangeraakt en in een apple store naar een mac gaat staat te staren kom je ook niet echt ver (behalve als je echt zelf gaat onderzoeken hoe het systeem in elkaar zit natuurlijk)

Ik zou cker voor een x86-64 bak gaan. :D

Een mac natuurlijk!

Een mac natuurlijk!

Trouwens, je kunt als je een nieuwe koopt meteen met Garageband aan de slag.
Ik weet niet hoe intensief je Logic wil gaan gebruiken maar het eerstgenoemde programma is een soort lightversie die dus gratis wordt meegeleverd.
Ik hoef voorlopig niets anders meer (en heb zowel met Cubase 5 als Logic 6 gewerkt).
Het is een simpel programma en je kunt er ook plugins mee draaien (AU).
Ligt aan de toepassing.
Maar de voornaamste afwegingen zouden moeten zijn:
goedkopere nieuwe mac = G5 , dus meer geld over voor software
of
iets duurdere intel mac en wat meer op de toekomst gericht (en evt. dus windhoos draaien) maar nog wat minder beschikbare software omdat Apple pas een jaartje " om" is.
Succes!:okdan:

5-10 jaar terug was Mac toch wat beters. Eigen onderdelen, puur alles eigen van een hoog staand niveau. Nu maakt het allemaal (niet zo gek) veel meer uit. Apple heeft een aantal PC onderdelen (waaronder processor) aan hun systemen toegevoegd. Het komt steeds meer bij elkaar te liggen. En dat zal nar alle waarschijnlijkheid alleen maar meer worden.
Enige voordeel van Mac t.o.s. PC is dat ze zo'n ontzettend mooi design n degelijke onderdelen hebben. En dat het meer een eigen iets is, (op een dus steeds minder wordende) ongekende (eenzame) hoogte bivakerend computersysteem.

Over 5-10 jaar maakt het niets meer uit.

de vraag is niet PC of MAC

de vraag is Windows Vista of MacOSX Leopard

het antwoord is simpel;... voor mij toch :engel:

Origineel geplaatst door rvooh
de vraag is niet PC of MAC

de vraag is Windows Vista of MacOSX Leopard

het antwoord is simpel;... voor mij toch :engel:

nee de vraag is wil je muziek maken of de hele dag tegen een blauw scherm aankijken :)

idd, koop gewoon een computer, de rest boeit niet

waar zit je deze berichten op te tikken trouwens?

Origineel geplaatst door fjoesz
idd, koop gewoon een computer, de rest boeit niet

waar zit je deze berichten op te tikken trouwens?

Atari ST

Bij Apple is het inpluggen van devices (audio interfaces, controllers zoals Behringer BCF2000) heel makkelijk, namelijk alleen maar inpluggen. Dus geen gezeik met drivers. Is toch wel fijn vind ik.

Origineel geplaatst door boeklanoei
5-10 jaar terug was Mac toch wat beters. Eigen onderdelen, puur alles eigen van een hoog staand niveau. Nu maakt het allemaal (niet zo gek) veel meer uit. Apple heeft een aantal PC onderdelen (waaronder processor) aan hun systemen toegevoegd. Het komt steeds meer bij elkaar te liggen. En dat zal nar alle waarschijnlijkheid alleen maar meer worden.
Enige voordeel van Mac t.o.s. PC is dat ze zo'n ontzettend mooi design n degelijke onderdelen hebben. En dat het meer een eigen iets is, (op een dus steeds minder wordende) ongekende (eenzame) hoogte bivakerend computersysteem.

dit is echt onzin. vergelijk vandaag de dag maar eens een mac met een pc. en dan niet alleen op uiterlijk van de kast want dat is slechts bijzaak

Origineel geplaatst door elektrovolt
dit is echt onzin. vergelijk vandaag de dag maar eens een mac met een pc. en dan niet alleen op uiterlijk van de kast want dat is slechts bijzaak

uiterlijk wordt steeds belangrijker en daar speelt apple goed op in :)

ja, maar dat is niet waar het om draait. tuurlijk is dat extra aantrekkelijk maar zou zeker geen hoofdreden zijn om dat product te kopen. (voor sommigen wel blijkbaar)

Origineel geplaatst door elektrovolt
ja, maar dat is niet waar het om draait. tuurlijk is dat extra aantrekkelijk maar zou zeker geen hoofdreden zijn om dat product te kopen. (voor sommigen wel blijkbaar)

klopt , het gaat natuurlijk wat onder de motorkap zit :D

Ik zou in deze tijd toch voor een pc kiezen. ik heb zelf een mac, en ik ben er niet geheel ontevreden mee maar ik heb toch ook wel mn probleempjes met crashen en drivers. Ook is alles voor de mac duurder, software plugins. Er zijn minder freeware plugs voor de mac.

Ik kan je aanraden voor een pc te gaan.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back