2 tracks van edp

EDP

elke dag pannekoeken
zo dan twee stuks in een keer!
nou eigenlijk waren dit opdrachten voor school. ook al werden er bij de opdrachten beperkingen opgelegd vond ik deze toch goed genoeg om te laten horen.

de eerste was de opdracht om een soort sound scape achtig iets te maken. met van tenvoren gegeven samples. en je mocht geen midi gebruiken. alleen dus maar audio.
grappig is dat ik maar 5 samples in hele nummer heb gebruikt(meer niet)

sounscape

een andere opdracht was: zet een zo realistisch mogelijke track neer. daar kwam dit uit

jaazy achtig

Origineel geplaatst door nick nova
Effe off topic.

Op welke school zit je en wat studeer je?

HKU?

yep

audio design

Die Soundscape klinkt echt wel lekker hoor!

Mooie intro van een CD of een nummer.

Soundscape is OK. Lekker smerig.
Geinig bij shootemup game. :)

Jazz is niet zo m'n ding maar wel grappig. Misschien dat de compressie over de drums iets te strak is (of zit dat al in de sample?)

nee de drum is geen sample, gewoon geprogrameerd. maar over het geheel zit idd een bak compressie. vindt ik wel lekker.
daarbij heb ik qua mix niet veel aandacht geschonken. het is een op dracht voor school. en als ik met elk nummer bezig ben zo als ik met mijn "eigen" nummers bezig ben krijg ik echt niks af :)

ik ga zo effe luisteren als ie binnen is

en EDP kan je mij vertellen waarom ik de laatste tijd je de hele tijd in de tuin ziet staan met je mixer ?

:D

zooooo lekker jazzy nummertje hoor !

zit erg strak in elkaar !!
(goed uitgewerkt arrangement !!)

waar komt die basslijn uit ?
of te wel wat heb je gebruikt ?

en die drums klinken iets te ielig maar dat is smaak denk ik
(of hoort bij jazz.. wat je wil)

Origineel geplaatst door MadR
ik ga zo effe luisteren als ie binnen is

en EDP kan je mij vertellen waarom ik de laatste tijd je de hele tijd in de tuin ziet staan met je mixer ?

:D

geen rook he :)

offtopic
de remix is in vergevorderd stadium :)

zooooo lekker jazzy nummertje hoor !

zit erg strak in elkaar !!
(goed uitgewerkt arrangement !!)

waar komt die basslijn uit ?
of te wel wat heb je gebruikt ?

en die drums klinken iets te ielig maar dat is smaak denk ik
(of hoort bij jazz.. wat je wil)

de rhodes komt van de x-sample serie van gigastudio de hammond is de standaard orgel die je bij de exs24 krijgt.

de drum kit is de soul kit van de exs pure drums sample cd
de overstuurde lead is fm7

lekker allemaal soft dus

oja en de opdracht was om alles met logic te doen. dus ook alle effecten zijn logic( galm vibrato, delay enz)

Origineel geplaatst door EDP

de rhodes komt van de x-sample serie van gigastudio de hammond is de standaard orgel die je bij de exs24 krijgt.

de drum kit is de soul kit van de exs pure drums sample cd
de overstuurde lead is fm7

lekker allemaal soft dus

oja en de opdracht was om alles met logic te doen. dus ook alle effecten zijn logic( galm vibrato, delay enz)

tja logic he ;)

maar de baslijn was dus een rhodes ?

en ik ben erg beneiuwd wat je van de remix hebt gemaakt
als je iets wil laten horen moet je het maar zeggen !

tja logic he ;)

maar de baslijn was dus een rhodes ?

en ik ben erg beneiuwd wat je van de remix hebt gemaakt
als je iets wil laten horen moet je het maar zeggen !

nee sorry de bas is een acoustische bas ook van de standaard sample kit die je bij je exs24 krijgt

als je wilt wil ik vast wel het eerste stuk van de remix sturen

Met koptelefoon op wordt je een beetje gek van het effect van de rhodes, maar voor rest klinkt het wel oke. Al vind ik het persoonlijk (vooral in het begin) een beetje 'tam' nummer, er gebeurt niet zoveel. Er zou op bepaalde punten best wat meer pit in mogen.
Nog een opmerking over de break: klinkt opzich best goed, leuke sounds, maar probeer de lead-sound en hammond niet teveel door elkaar te laten soleren, dat kan zeer onprettig luisteren (chaotisch). Veel leuker is bijvoorbeeld om 2 instrumenten met elkaar te laten duelleren in een solo! (dat doe ik in mijn jazzcombo ook, en dat kan heel leuk uitpakken!)

SuperCool die Soundscape!

Die jazz-achtige track vind ik minder, althans, kwa spanning/originaliteit dan. Het is een nummer met een vrij hoog "EigenHuis en Tuin"gehalte...Met een voice over erbij:
"Nadat Nico de planken met RVS schroeven heeft bevestigd kan het hout geschilderd worden.."
Begrijp me niet verkeerd, het is een goede productie, en voor jou natuurlijk gewoon een school opdracht, maar ik vind altijd als het realistisch moet klinken dan hoor ik liever een "echte" band.

Heb je er al cijfers voor gekregen?
Hoe wordt zoiets nu beoordeeld, waar letten ze op?

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
SuperCool die Soundscape!

Die jazz-achtige track vind ik minder, althans, kwa spanning/originaliteit dan. Het is een nummer met een vrij hoog "EigenHuis en Tuin"gehalte...Met een voice over erbij:
"Nadat Nico de planken met RVS schroeven heeft bevestigd kan het hout geschilderd worden.."
Begrijp me niet verkeerd, het is een goede productie, en voor jou natuurlijk gewoon een school opdracht, maar ik vind altijd als het realistisch moet klinken dan hoor ik liever een "echte" band.

Heb je er al cijfers voor gekregen?
Hoe wordt zoiets nu beoordeeld, waar letten ze op?

bij die jazz opdracht moest je zo realistisch mogelijk iets maken met midi en zonder audio (loops of opgenomen sporen)

echt een cijfer krijg je niet. je moet het in de klas laten horen en dan zeggen ze er wat ze ervan vinden en krijgt nog kritiek van wat je eventueel ander had kunnen doen.

de jazz ding was niets op aan te merken. alleen vonden ze het een begeleiding. maar dat maakte voor di opdracht niet uit.

de soundscape is voor a.s dinsdag dus dat weet ik nog niet wat ze daar van vinden

aangezien ik geen jazz fan ben maar wel helemaal zot op vage en freaky duistere dingetjes.. kan ik je zeer zeker zeggen dat je soundscape zeer goed is.. vooral omdat je maar 5 samples hebt gebruikt..

nice work..

Origineel geplaatst door prayer
aangezien ik geen jazz fan ben maar wel helemaal zot op vage en freaky duistere dingetjes.. kan ik je zeer zeker zeggen dat je soundscape zeer goed is.. vooral omdat je maar 5 samples hebt gebruikt..

nice work..

tja het is de eerste keer dat ik zo iets maak en het bevalt me eigenlijk wel :) dus voor herhaling vatbaar

Back