Teisco 110 F repareren

Erg fijne synth hoor, de 110F. Klinkt op de een of andere manier toch weer heel anders dan andere bakken die ik ken. En die filterbank voegt ook echt wel wat toe vind ik, ook al zou je iets dergelijks natuurlijk achter elke synth wel kunnen hangen voor bijna hetzelfde effect.

Erg fijne synth hoor, de 110F. Klinkt op de een of andere manier toch weer heel anders dan andere bakken die ik ken. En die filterbank voegt ook echt wel wat toe vind ik, ook al zou je iets dergelijks natuurlijk achter elke synth wel kunnen hangen voor bijna hetzelfde effect.

is ook zoon soort van synth die moest lijken op de odyseee ja toch want ..die ppc pads mar dan wel met extras filterbak ..
leuke bak geworden aardig van kawai !!!

de octave cat heeft ook wel weer wat weg van de oddysee [arp]
aleen die is heel erg moogish qa sounds meenk te herrineren ..8 jaarterug ofso

de tesico 60 f die ik had was fel dmv de high pas filter mogelijkheid lkkr aftestellen ..
en filter dicht erg bassssssy
tot 64 " voet noot en low ...instelling freee run :halleluja:luv:
mega synthje

wildem graag de110
kweet nu niet ..veel / vaak problemen

[@hoohijs ] we hebben egt vaak raakvlakken met synths ]
hebje toevallig ook een kawai k5000?
ast allemaall goe gaa komtie nxt week yes yes longtime wanterd :duivels:

is ook zoon soort van synth die moest lijken op de odyseee ja toch want ..die ppc pads mar dan wel met extras filterbak ..
leuke bak geworden aardig van kawai !!!

Geen idee of dat zo is, maar ik vind hem er zelf niet veel van weg hebben. Ik heb zelf ook een Odyssey en die klinkt toch echt anders, wat scherper op de een of andere manier. Niet perse slechter of beter maar gewoon een ander karakter. En de 110F mist een sync mogelijkheid, iets wat waarmee de Odyssey destijds juist een streepje voor had op bijvoorbeeld een Minimoog. Ik mis het er overigens niet op; het was natuurlijk leuk geweest maar je kunt nu eenmaal niet altijd alles op 1 synth hebben.

[@hoohijs ] we hebben egt vaak raakvlakken met synths ] hebje toevallig ook een kawai k5000?

Ja, dat zou best kunnen :D Heb wel een Kawai 5000S gehad inderdaad.....erg interessante bak, maar toch weer weg gedaan op een gegeven moment. Op de een of andere manier vond ik de klank wat kil, maar dat kan ook aan mij liggen. Z'n voorganger heb ik ook, in rackvorm (K5m), en die gaat nooit meer weg. Lekker gruizig klinkende synth waar je aparte dingen uit kan halen! Heb hem echt al heel lang en Boemtsjak heeft er ooit een nieuw display ingezet en de knoppen helemaal schoongemaakt etc.

Ach Ron, misschien is die K5000 het voor jou we! Is zeker geen slechte bak in ieder geval :)

Geen idee of dat zo is, maar ik vind hem er zelf niet veel van weg hebben. Ik heb zelf ook een Odyssey en die klinkt toch echt anders, wat scherper op de een of andere manier. Niet perse slechter of beter maar gewoon een ander karakter. En de 110F mist een sync mogelijkheid, iets wat waarmee de Odyssey destijds juist een streepje voor had op bijvoorbeeld een Minimoog. Ik mis het er overigens niet op; het was natuurlijk leuk geweest maar je kunt nu eenmaal niet altijd alles op 1 synth hebben.

Ja, dat zou best kunnen :D Heb wel een Kawai 5000S gehad inderdaad.....erg interessante bak, maar toch weer weg gedaan op een gegeven moment. Op de een of andere manier vond ik de klank wat kil, maar dat kan ook aan mij liggen. Z'n voorganger heb ik ook, in rackvorm (K5m), en die gaat nooit meer weg. Lekker gruizig klinkende synth waar je aparte dingen uit kan halen! Heb hem echt al heel lang en Boemtsjak heeft er ooit een nieuw display ingezet en de knoppen helemaal schoongemaakt etc.

Ach Ron, misschien is die K5000 het voor jou we! Is zeker geen slechte bak in ieder geval :)

tis wel een w versie waark oogje op heb netjes gepriced ..ook wel fyn
geen knoppies / arp das egt jammer
de s versie zie je ook niet elke week
knopen doorhakkuhhhh:engel:
hoop m vd te halen

ok, ik heb dringend weer wat advies nodig. Want ik word een beetje simpel van mn teisco.
Ik mag toch aannemen dat wanneer ik een doepfer mc04 tussen synth en midipoort hang ik mijn sound kan instellen op korte klanken (envelope) ?
Ik krijg mijn sound niet zoals ik dat bij een andere synth voor mekaar krijg. Hij blijft of doorklinken of kapt op een 'tikkeltje' geluid af. Zou die nou weer defect zijn?
Ik weet het niet.

Je Doepfer stuurt CV (noten) en gate uit (~duur van de toestaanslag). Als de release van de ADSR die de VCA stuurt (de meest rechtse) op 0 staat zou -ie niet moeten doorklinken als de de toets van de midi controller keyboard loslaat.
Je kunt ook trigger via de LFO, staat de switch wellicht op LFO trigger?
Er zit ook nog een VCA schuif op (ergens boven). Als die omhoog staat klinkt het geluid dat uit de VCF komt ook door. Is -ie naar beneden dan wordt de VCA alleen aangestuurd door de ADSR. Kijk ook eens in de handleiding: http://www.angelfire.com/ms/sander/teisco/110f_60f/110F_60F_manual.pdf

@Vinnieq,
Ik heb je voorstellen geprobeerd, geen resultaat. Het geluid blijft of klinken, zet ik de lfo knop om dan heb ik geen geluid meer.
Ik ga contact zoeken met de reparatie man.

Back