uhm ja, "nieuwe"trance track?

Wat een gave akkoorden! Niet conventioneel en toch leuk. Houd zelf ook veel van aparte akkoorden. De rest is allemaal wel in de stijl van.... kan ik niet zoveel over zeggen.

Vind de mix wel erg clean en strak. Zeker geen n00b achter de knoppen gezeten.

Maar klopt het dat het met de oa. Pulsar gemaakt is?

hoi, bedankt voor je comment! Interessant dat je kan horen dat het met een pulsar (2) gemaakt is, heeft dat zo'n specifieke sound dan?

voor de duidelijkheid dan maar:

-pulsar 2
-cakewalk 3 (bolletjes rulen)
-sound forge
-acid 2

btw, leuke gearlist heb jij, voor mij is dat allemaal abracadabra ;)

lekker! klinkt erg strak

er zitten wel wat elementen die erg droog klinken (de mainsynth), er mag misschien wel een iets viezere reverb op :)

bij de drums heb ook soms het gevoel dat er telkens een loop wordt afgespeeld (misschien is dat ook zo, maar het gevoel moet er niet zijn)...

bij de opbouw mogen de eentonige geluiden wel wat complexer

mijn 2 centjes

t zijn inderdaad wat gefilterde loopies. Ik zal eens proberen wat meer galm op die synth te zetten, ik vind alleen dat er altijd zoveel galm wordt gebruikt.

ik zat inderdaad zelf ook over die opbouw te twijfelen, tis misschien wat saai nu maar ik kon er op dat moment nix bij verzinnen :)

thx voor je comment!

btw die funky trance is koel! ik wil ook van die funky bassloopjes kunen maken :) ik vind alleen je drums wat simpel en na 0.28 wordt het wat rommelig.

ik heb net die funkytrance.mp3 gedelete ivm tekort webspace :O

maareh bedankt, het was ook puur experimenteren...moet je ook is doen, gewoon proberen een funky bassline te maken (of namaken en dan iets veranderen)

Het kan aan mij liggen, of heb je je drumloops rechtstreeks uit de Above & Beyond remix geript van Delerium - Underwater?
Volgens mij wel.... of het moet van een sample cd komen? Maar ik meen dat A&B hun loops altijd zelf maken.

Jezus, ik spring hier accuut op en kan me niet bedwingen, wat begint tie lekker!!! wat een drive!!!

mega party nummer tot nu toe..

nu valt alles een beetje weg en ga ik weer zitten 8o)

break... ow.. volgend mij een beetje te veel flanger?? of hoort dat zo?

wel een lekkere lead!!! VET

ik vind m erg goed!! ik sta weer recht te swingen dus... weer die 8o) op

maar die lead klinkt mega vals joh, ik denk wel dat t je bedoelin is, maar kan da nie iets minder? lijkt alsof de plaat vierkant is :D

echt een goed nummer als je het mij vraagt, zou alleen iets aan de lead doen... maar das mijn mening!!

bwuh, ik heb die samples erges van een site geript, geen idee waar ze vandaan komen. die flanger zit in 1 van die drumsamples, vond het wel vet klinken maar maybe toch ander loopje scoren.

en wat die lead betreft, na mp3 conversie vond ik hem ook retevals. maar als ik hem liet horen merkte niemand dat op ofzo dus heb ik het maar zo gelaten :)

Goh dus het zijn allemaal kant en klare loopjes waarmee je het nummer hebt gemaakt???

Pfoeh ik ben verkeerd bezig met mn synths en hardwar spul...!!

uhmm.. nee? er zit 1 loopje tussen met een low cut filter, de rest van de drums zijn gemaakt van een gesampelde 909 (gekkenwerk). voorderest komen de synths uit de wavelight en prisma van creamware.
maarja overdrijven is ook een vak...

btw, ik durf te wedden dat je het nummer niet een geluisterd hebt, reageer dan gewoon niet meer in trance topics als je er een hekel aan hebt.

de opbouw vindt ik inderdaad een beetje saai, maar de rest van het nummer maakt het weer helemaal goed.. Alles klinkt netjes afgemixed.. Ik vindt het knap gemaakt.. Ik vindt op een gegeven moment wel dat je iets te lang doorgaat met het zelfde deuntje maar net op het moment dat het echt begint te vervelen kap je het af.. :okdan:

al met al nice work.. :biertje:

Back