Vintage?

Phantom

Ingeburgerd
Ik heb nog niet het hele forum doorgespit,maar toch maar deze thread:
Wat denken jullie wat over een aantal jaren of meerdere jaren,een echte vintage synthesizer gaat worden?
ik heb het dan over synths die nu of sinds kort op de markt zijn!
b.v Deze?:Korg Radias?

Laatst gewijzigd:
Alles zal vintage worden

Als zelfs de casiootjes uit de jaren '80 vintage zijn geworden, dan zullen de huidige synths ook vintage worden. Er zal altijd een drang naar vroeger ontstaan. De huidige pubers zullen wanneer ze tegen de 30 lopen, die synth willen hebben waar vroeger bijv. Trance/techno mee gemaakt werd. :D

In dit opzicht ben ik wel blij dat alle nieuwe producten soort van auto-destruct-mechanismes hebben.

hmmmzz ik denk dat veel mensen hier denken bij vintage aan iets wat oud en schaars is, maar eigenlijk word dan t woord verkeerd gebruikt. Vintage is een term uit de wijn. een vintage wijn is uit een bepaald jaar en omgeving waar oa de weeromstandigheden zo bijzonder en ideaal waren waardoor de wijn een meerwaarde krijgt. vintage heeft dus te maken met kwaliteit, (net zoals vintage design en vintage kleding) ... een synth moet dus om tot vintage bekroont te worden voldoen aan een bepaalde kwaliteit van toen dat NU meerwaarde aan t product geeft. :smeris:

Back