novation remote zeroSL

jeetn

Stamgast
Als iemand ervaring hiermee heeft gelieve het met mij te delen!!!!!!!

goed of slecht,goede prijs,handig,enz......

Ik heb de Remote Zero SL nu ruim twee maanden.
Tot nu toe bevalt hij me best.
In het gebruik is het voor mij een prima controller voor soft- en hardware.
Mijn andere controller (Photon X25) voldeed ook, maar de beide LCD schermpjes maken het allemaal net even aangenamer dan de verwisselbare labels die ik voor de Photon gebruik en ook de acht 'triggerpads' zijn zeer welkom.

Het programmeren gaat via de editor erg gemakkelijk. Per parameter kun je ook nog kiezen waar het naar toe moet (Midi 1 of 2, USB...)

Ik weet niet of je nog specifiekere vragen hebt, maar die moet je dan maar stellen.

Overigens moet morgen, als het goed is, Automap Universal op de site van Novation moeten staan.
Voor meer informatie daarover KLIK

groet

Tom

ben ook aan het denken aan de zero SL. Ik heb een RD-300sx die ik graag zou kunnen gebruiken om vsts te bespelen en heb nood aan knopkes om in een live situatie aan te kunnen draaien. Stel je bent een beginner (stel je bent mij), leer je dan gemakkelijk nieuwe dingen dankzij de automapping of vertraagt het eigenlijk meer de vooruitgang? het lijkt me wel tof om eerst aan knopjes te gaan draaien en achteraf pas te kijken wat ik juist gedaan heb :), maar ik zie mezelf ook al gefrustreerd geraken omdat ik het juiste knopje maar niet kan vinden. Is het meer bedoeld om een bepaald geluid op jezelf wat te tweaken of kan je er ook effectief mooie live-effecten mee creƫren. is het toestel eigenlijk nuttig in mixermode, want hierover had ik wat negatieve opmerkingen gelezen?

heb je eigenlijk wel iets aan die schuifknoppen of kannek misschien beter eerst leren om een heel eenvoudige (goedkope) controller zoals de evolution UC-16 te gebruiken? ik zal met allebei de controllers wel genoeg uit de virtuele analoge synths kunnen halen, maar ik vroeg me af met welke controller ik het snelste vooruitgang kan boeken.

Is het eigenlijk wel verstandig om mijn RD te willen gebruiken, of koop ik ineens beter een nieuw toetsenbord erbij? hoe meer ik erover nadenk, hoe minder ik tot een besluit kan komen. Alle hulp hierbij wordt natuurlijk van harte geapprecieerd.

Back