Clavinova MIDI ac97' gameport problemen

sn8wb8ll

Nieuwkomer
Vast al bij benadering 1000 keer voorbij gekomen maar ik kom er niet uit...

Heb zojuist een MIDI-Gameport connector op mijn resp. computer en Yamaha Clavinova aangesloten. Het probleem is echter dat ik echter geen geluid krijg in REASON. In properties heb ik geprobeerd een MIDI device (gewoon eenvoudig MIDI-keyboard) als input aan te zetten, maar hij kan geen device detecteren. Op mijn clavinova zitten een MIDI OUT, IN en TROUGH (laatste is niet aangesloten). In de Clavinova Settings kan ik kiezen of ik "SEND CH." Basic (0-16) en Left/2 (0-16) Local (on-off) clock (int - ext) verander. Verder zit er een MIDI filter met PROGRAM, START/STOP en CONTROL die off en send & receive kunnen tot slot 3e deel van MIDI menu TRANPOSE (Receive & Send) SEND (ABC RHYTHMN en HARMONY) alle vier op on of off. Alles geprobeerd maar in het menu Control services and devices in reason geeft hij niet aan dat hij een signaal binnenkrijgt. Nu heb ik in mijn BIOS bij intergrated peripherals gekeken en mijn Gameport stond enabled op 200H. en MIDI op 330(MPU-401 Compatible device?? althans dat zie ik weggaan en terugkomen in mijn device manager als ik hem aan of uit zet in de BIOS) In de gewone driver setup van de device manager van XP staan ook geen problemen. Iemand enig idee wat ik kan/moet doen??

Het doel is zeg maar eenvoudigweg in plaats van met mijn muis vakjes on en off te klikken iets in te spelen in de sequencer

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!!

Groeten! :halleluja

Laatst gewijzigd:
Back