AOR
Ouwe rot
Omdat ik alles via software (VST'S, plugins) doe, heeft mijn processor het nogal snel zwaar. Ben op dit moment niet meer lekker in staat om te werken.
Zodra tracks bijna af zijn begint Cubase te hikken, behoorlijk frustrerend.
Op dit moment heb ik een:
AMD Athlon 1,09 GHz met 1 GB intern geheugen en een M-Audio 2896 geluidskaart.
Twee jaar terug dacht ik dat ik het hier voorlopig wel mee kon redden, maar dat blijkt uiteindelijk niet helemaal het geval te zijn.
Als ik in Cubase naar mijn "performance meter" kijk zie ik dat met name mijn processor op max zit. Met het intern geheugen zit het wel goed. Wisselbestand wordt meestal niet groter dan 500 MB.
Ik ben dus op zoek naar monster van een pc of ... een powermac.
Iedereen om me heen adviseert me weer wat anders, dus ik dacht: laat ik eens hier een poging wagen.
Zal ik voor de PC gaan of voor een Powermac?
A: PC met oa "AMD Athlon64 X2 6000 3.0GHz" + "1GB intern geheugen" = ca 1500 euro
B: Een MAC met de volgende specs:
* Twee 2,66-GHz Dual-Core Intel Xeon "Woodcrest"-processors
* 1 GB geheugen (667-MHz DDR2 volledig gebufferde DIMM ECC)
* NVIDIA GeForce 7300 GT grafische processor met 256 MB geheugen
* 250-GB 3-Gb/s 7200-rpm seriële ATA harde schijf1
* 16x double-layer SuperDrive
De MAC kost welliswaar 2500 E (!), maar buiten dit gelaten. Is die MAC nou ZÓÓveel sterker qua processing voor audio als die monsterpc?
Hoop dat iemand me hier een advies over kan geven.
alvast bedankt !
groet lex
ps. Ik hoop niet dat dit een MAC vs PC afzeiktopic wordt, want dat vind ik altijd een beetje zielig.
Zodra tracks bijna af zijn begint Cubase te hikken, behoorlijk frustrerend.
Op dit moment heb ik een:
AMD Athlon 1,09 GHz met 1 GB intern geheugen en een M-Audio 2896 geluidskaart.
Twee jaar terug dacht ik dat ik het hier voorlopig wel mee kon redden, maar dat blijkt uiteindelijk niet helemaal het geval te zijn.
Als ik in Cubase naar mijn "performance meter" kijk zie ik dat met name mijn processor op max zit. Met het intern geheugen zit het wel goed. Wisselbestand wordt meestal niet groter dan 500 MB.
Ik ben dus op zoek naar monster van een pc of ... een powermac.
Iedereen om me heen adviseert me weer wat anders, dus ik dacht: laat ik eens hier een poging wagen.
Zal ik voor de PC gaan of voor een Powermac?
A: PC met oa "AMD Athlon64 X2 6000 3.0GHz" + "1GB intern geheugen" = ca 1500 euro
B: Een MAC met de volgende specs:
* Twee 2,66-GHz Dual-Core Intel Xeon "Woodcrest"-processors
* 1 GB geheugen (667-MHz DDR2 volledig gebufferde DIMM ECC)
* NVIDIA GeForce 7300 GT grafische processor met 256 MB geheugen
* 250-GB 3-Gb/s 7200-rpm seriële ATA harde schijf1
* 16x double-layer SuperDrive
De MAC kost welliswaar 2500 E (!), maar buiten dit gelaten. Is die MAC nou ZÓÓveel sterker qua processing voor audio als die monsterpc?
Hoop dat iemand me hier een advies over kan geven.
alvast bedankt !
groet lex
ps. Ik hoop niet dat dit een MAC vs PC afzeiktopic wordt, want dat vind ik altijd een beetje zielig.