Even geluisterd. Wat een ontzettend commerciele bagger muziek is dat zeg. Leuk clipje, dat wel.
Reacties op youtube zijn redelijk positief. Snap ik niet. Is totaal niet origineel of een of andere manier onderscheidend van andere muziek uit dit genre. Jarre is het echt helemaal kwijt en na Revolutions heeft ie niets gemaakt wat leuk was.
Ongelooflijk dat dit dezelfde man is die meesterwerken als Oxygene, Equinoxe, Zoolook en Rendez-Vous heeft afgeleverd.
Ik heb overigens al jaren het gevoel dat Jarre niet zo'n heel goede muzikant is en dat het echte brein achter al die klassiekers mensen zijn als Michel Geiss en Dominique Perrier. Jarre is meer het gezicht naar de markt toe.
Maar da's mijn mening natuurlijk. Misschien vinden anderen het fantastisch of word ik gewoon een oude l*l.
Origineel geplaatst door renepela Ik heb overigens al jaren het gevoel dat Jarre niet zo'n heel goede muzikant is en dat het echte brein achter al die klassiekers mensen zijn als Michel Geiss en Dominique Perrier.
Origineel geplaatst door renepela Is totaal niet origineel of een of andere manier onderscheidend van andere muziek uit dit genre. Jarre is het echt helemaal kwijt en na Revolutions heeft ie niets gemaakt wat leuk was.
Het is natuurlijk een kwestie van smaak maar ik vind metamorphoses ook nog erg goed.
Vooral dat nummer met Natasha Atlas.
En die goede man kan toch niet eeuwig met dat kermisorgel blijven pielen he!
Dit gevoel heb ik nu ook al jaren en word alleen maar erger.
Ook mede nu ik zelf wat uitgebreider apparaatjes heb, dus ook het orgel en small stone.
Is het zo dat je je zelfs BEDROGEN voelt.
Er wordt ook beweerd dat die concerten (bijna allemaal?) playback is!
Dat laser harp zeker weten, kan je wel in dat youtube filmpje zien van die Elka demo...
Tja, bij Vangelis heb ik dit totaal niet!
Oxygene en Equinoxe vind ik wel echt geweldig en ongeevenaard hoor!
Alsof hij idd de hele tijd met dat kermisorgel moet blijven pielen ja.
Er zijn hier zat gasten die de ouwe JMJ stijl nu wel door hebben en deftige zaken kunnen bouwen waar je wel van houdt.
Metamorphoses vind ik ook goed en het iig nog helemaal nog niet zo gek voor een ouwe lul.
ik vind dit ook niet best.
dat moderne spul moet die zich naar mijn mening gewoon niet aan wagen. En dan ook nog zo'n simpel melodietje dat wel heeeeel erg lijkt op axel f.
Het leuke van Jarre vind ik (nog steeds) dat hij dingen doet die je totaal niet verwacht.
Soms is het je ding, soms niet. Aan Metamorphoses moest ik in het begin erg wennen, maar kan ik nu toch zeer waarderen. Hetzelfde geldt voor 'Sessions 2000' en 'Geometry of love'.
Ik zal niet zeggen dat ik 'Téo and Téa' het briljantste vind dat ik van hem heb gehoord, maar ik vind het toch wel lekker klinken.
Commercieel? Tja, ik weet niet hoeveel Jarre nog hoeft te doen voor zijn brood. Mijn persoonlijke indruk is dat hij doet waar hij zin in heeft en dat is wat mij betreft de enige motivatie waarin ik mij kan vinden om muziek te maken.
Het leuke van Jarre vind ik (nog steeds) dat hij dingen doet die je totaal niet verwacht.
Soms is het je ding, soms niet. Aan Metamorphoses moest ik in het begin erg wennen, maar kan ik nu toch zeer waarderen. Hetzelfde geldt voor 'Sessions 2000' en 'Geometry of love'.
Ik zal niet zeggen dat ik 'Téo and Téa' het briljantste vind dat ik van hem heb gehoord, maar ik vind het toch wel lekker klinken.
Commercieel? Tja, ik weet niet hoeveel Jarre nog hoeft te doen voor zijn brood. Mijn persoonlijke indruk is dat hij doet waar hij zin in heeft en dat is wat mij betreft de enige motivatie waarin ik mij kan vinden om muziek te maken.
Oei oei.. Wat erg zeg.... Ik ben al jaren een Jarre fan in hart en nieren, maar mijn Jarre hart sloeg net ff over.
Ach.. Tsja.. nieuwe CD zal ik toch wel kopen. Die man heeft me genoeg geinspireerd dat ik hem zijn salaris op zijn oude dag ook nog wel gun. Ik hoop dat hij nog eens over zijn midlife crisis heen komt
Mee eens dat je niet aan de gang kunt blijven met die Eminent en Smallstone, maar na Oxygene en Equinoxe heeft ie toch aardig wat verschillende stijlen laten zien. Zoolook vind ik bijvoorbeeld ontzettend origineel. Rendez-Vous is ook totaal anders. Feit is dat Jarre last lijkt te hebben van "writers block". Origineel zijn is ook niet meer zo makkelijk. Iedereen kan met weinig kosten via een pc en wat VST's wat in elkaar draaien, dus de concurentie is een stuk groter dan 30 jaar geleden.
Maar waarom dan dit? Het is gewoon een dance achtig dingetje van 13 in een dozijn. Ook al kun je niet origineel meer zijn met klanken, genre etc. kun je toch op zijn minst proberen een goede compositie neer te zetten zoals bijvoorbeeld Rendez-Vous. Maar goed, het is gewoon niet mijn smaak. Misschien is het wel geniale dance, maar ik hoor het er niet aan af. Bij Jarre heb ik steeds meer het idee dat het een beetje een meelopertje wordt. Beetje klooien met dance, vrouw inruilen voor een jong ding en lekker trendy doen. Midlife crisis als je het mij vraagt.
Wat betreft Moonmachine die eerder in deze thread wordt genoemt, moet ik zeggen dat deze niet gemaakt is na Revolutions. Hij is toen wel verschenen op een verzamelaar na Revolutions (Images), maar Moonmachine is ooit gemaakt voor het album Zoolook. Daar is ie, ik meen vanwege ruimte gebrek, niet op terecht gekomen. Later is dit afdankertje dus op Images terecht gekomen.
De laserharp werk echt. Of ie altijd live gebruik wordt is een andere discussie, maar ik heb in het verleden het voorrecht gehad op Jarre's laserharp te mogen spelen tijdens het waanzinnige concert in la defense (Parijs). Ook bij het (vreselijk slechte) concert in Ahoy gebruikte hij de laserharp. Ik was daar bij en heb ook een video opname, waarop duidelijk te zien en horen is hoe Jarre wat fouten maakt tijdens Oxygene 7 die hij op de laserharp speelde. Volgens mij echte fouten en niet bewust geplaybacked. Ik denk dat het ding wel redelijk foutgevoelig is en daardoor dus niet altijd live ingezet wordt. Meer voor de show, net zo als Jarre's geklooi met de theremin, want die kan ie dus totaal niet bespelen.
Overigens heeft Jarre recentelijk best mooie shows laten zien. Ik ben denk ik een van de weinige Nederlanders die het concert in de verboden stad (Beijing China) heeft bijgewoond en heb daar van genoten. Ik was op dat moment toch in China (voor de adoptie van mijn dochtertje) en heb dat concert even meegepikt. Grote klasse wat ik daar heb gezien.
Ik lijk allemaal wat negatief nu, maar zie het meer als teleurstelling. Ik ben een groot van van Jarre, maar ik zie hem langzaam afglijden naar een middelmatig niveau en dat vind ik jammer. Hij had op het hoogtepunt moeten stoppen. Vind ik overigens ook een beetje van Vangelis. Ongetwijfeld een begaafder componist/musicus dan Jarre, maar de laatste tijd wordt ik een beetje moe van al die koren in z'n muziek. Na conquest of paradise eigenlijk alleen maar dezelfde muziek van hem gehoord. Maar dat is iets voor een andere discussie denk ik.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.