Jupiter-8V Update

Valt me zo in eerste instantie vies tegen zeg.......eigenlijk net als de CS80.

Ik hoop dan ook niet dat ze een compromis sluiten wat betreft cpu usage en daarom op deze sound terecht komen. IK heb liever een cpu verkrachtende plugin die supergoed klinkt dan een compromis dat het net niet heeft.

Maar we zullen zien, zal de demo nog eens een keer proberen.

Ik heb de demo gedownload en geïinstalleerd.

Na een paar uur pielen moet ik concluderen dat het enthousiasme waarmee ik de aankondiging van dit produkt begroette, grotendeels is verdampt.
Dat zit hem in eerste instantie niet eens in de klank, hoewel ik die over de gehele linie niet heel spectaculair vind.
Op de een of andere manier krijg er geen band mee. Dat ligt niet aan het feit dat het software is. Met andere softsynths die ik heb kon ik meteen uit de voeten en is het werken ermee leuk, maar met deze Jupiter....ik weet het niet.
Het blijft gewoon een plaatje op het scherm.

Zoals het zich nu laat aanzien laat ik deze beker aan mij voorbij gaan. Jammer....

groet

Tom

same here..

en de stand alone versie blijft af en toe hangen bij mij.. vrij irritant.. niet live te gebruiken dus..

ook had ik graag gezien dat je kon kiezen hoe je de modulatie wilt gebruiken, of als switch (omhoogduwen met een roland pook) of als modwheel, zoals alle verstandige synth bouwers)

nu knalt de mod er in als m'n wheel halverwege is, natuurlijk is er de lag die is in te stellen, maar een keuze zou fijn zijn..

Geluid van de demo vond ik ook niet zo heel tof, ik heb op school veel met de Super Jupiter module gespeeld (inclusief programmer) en dat klinkt toch heel wat beter.. Het uitzetten van de FX helpt wel.. sowieso een overbodige luxe bij veel synth plugins imho..

ik heb alleen de stand alone versie gebruikt, maar ben in een half uurtje spelen al enkele bugz tegengekomen, filter mod op de env slider, doet het pas als je hem weer opnieuw in hoogste stand brengt, terwijl hij daar volgens de GUI al wel staat.. en soms gewoon ff niet meer reageren..

en ik wil mijn prophet V kunnen gebruiken!!!! (die vind ik dan wel weer uitstekend)

Ach, hij ontstemt niet, dat is dan weer wel een voordeel. Of was dat alleen bij de CS-80.

Ai, de standalone versie vreet zomaar mijn gehele cpu op. De au/vsti heeft er geen last van zo te zien.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door JelleWaltman
wow.. je hebt iig wel een mooie stageplek gevonden :)
-.....................logisch :)

txt forum arturia

om t ff op te leuken hiero
JWaltman

PostPosted: Sun Dec 03, 2006 11:07 am Post subject: Reply with quote
yes, same here. I just don't use it now, no point in getting it to know much better.

We NEED AN UPDATE FAST!

This problem was reported almost 4 MONTHS AGO!!!!

Does someone from Arturia actually read this forum??

tn lijkt erop dat de uber juuuuup niet goed wordt ontvangen ,..terwijl ik geen koper ben van softwaren ,...
en stiekum soms nogs wels voor de snelle inspiratie ff een vst je aanzet ,...vindt ik bv de arp 2600 / cs80erg bruikbaar alhoewl de cs80 mijn pc op vreet zeg maar maar ik met dit soor gauw op ideen dioe ik dan probeer hardwarematig weer te ....clonen
leuk voor inspiratie ,..live & rock staedy ist blijk baar soms niet !

benidd ook benieuwd naar de prophet V

De demo versie is trouwens zonder syncroschoft dongle. Ik heb 'm even geprobeerd, en ik vind het echt niet zo slecht klinken... zeker als je al die modulatie en fx shit uitzet klinkt het behoorlijk goed. Ik heb nog nooit een echte jupiter geprobeerd, maar het klinkt wel duidelijk roland... zeker het filter enzo, aldus mijn bescheiden mening. Helaasch is alles helemaal Trance om marketing technische redenen tegenwoordig, die Virus met hypersaw, Nord Wave met digitale stapelalgoritmes vol zaag- en blokgolven... dus zijn de geluiden op de Arturia site ws. ook helemaal tranceproof met lelijke delay en galm. Je zou maar niet van die superhypersaw dingen houden zeg... pfff.

Origineel geplaatst door Frank H
Ja handig... en vast ook heel goedkoop als het al kan.

32 in plaats van 8 voices, toegevoegde effecten. Dat vind ik al innovatief genoeg hoewel er vast nog wel meer aan is toegevoegd.

En als je iets echt nieuws analoog-achtigs wilt is er ook genoeg te krijgen op software gebied en moet je Arturia gewoon vergeten. Poly-Ana is bijvoorbeeld een echte aanrader. En zo is er voor elk wat wils :biertje:

ziet er goed uit beetje sem idee
maar
This software provides a 7 day free evaluation period, after which you are required to purchase an individual license for each computer that the Poly-Ana software is to be used on. Poly-Ana licenses may not be transferred between computer systems.
begrijop ik dat je de demo??? of t org 7 dagen mag gebruiken ,....???
sampleeeeeeeeeeeeeeeee:D

Tja, dat is natuurlijk de grote doelgroep voor vst'tjes; de 'trance-hobbyisten'.
Hou zelf ook niet zo van die sound (heb wel een JP8000, maar is ook voor andere dingen geschikt dan supersaws), en gebruik ook meestal softsynths. Des te meer een uitdaging om niet van die plastieken geluidjes eruit te persen.

Die ARP2600 V en MoogModular V vind ik persoonlijk wel fijne softsynths (al heb ik m'n bedenkingen bij de - weliswaar mooie - prutserige interfaces ervan.

De jupiterV klint voor zowieso 95% als het al niet meer is zoals de echte jupiter (maar het waarschijnlijk bij mij net die 5% dat ik analoge hardware prefereer ;) ). Ik heb ze naast elkaar gehoord. Het exemplaar wat ze daar hebben staan heeft best wel wat deukjes en schrammen... jammer dat ze dat dan niet even mee geemuleerd hebben.

ok, de demo geprobeerd die op de arturia site stond. En deze synth is met mach 10 van mijn wishlist af gevlogen.
Daar is niet mee te spelen kwa cpu gebruik. En dan heb ik ook nog een bloedsnelle dualcore machine. maar met gemak gooi ik de cpu naar 100 procent bij het aanslaan van een paar noten. Dus compleet onbruikbaar in de praktijk.

Ik ga deze ook maar even uitproberen. Jammer van de tegenvallende reacties. Met de opgedane slechte verwachtingen kan het nog alleenmaar meevallen. Tenminste, dat hoop ik ... ;)

Laatst gewijzigd:
Mijn reactie is in ieder geval wel positief. Fijn dat je zo lekker met de demo kan stoeien zonder irritante bijgeluiden!

Ik vind de klank erg mooi, hele herkenbare Jupiter- en zelfs Juno sounds. Ik vind de effecten ook helemaal niet verkeerd (mooie modulaire opzet) en de Galaxy een prima aanvulling! Ondanks het feit dat m'n Jupiter 6 veel overeenkomsten heeft is het filter van de 8 een stuk krachtiger.

Het klopt dat de patches uit de demo niet zo overtuigend zijn; de effecten staan ook allemaal wat heftig aan. Dat zou in de volledige versie wel anders moeten zijn. Maar met een beetje draaien en schuiven hoor je snel wat allemaal mogelijk is.

De VST reageert niet op velocity of aftertouch of ik kan het niet vinden. Lijkt me een optie die niet mag ontbreken. En ondanks dat 'ie 't prima doet op m'n Dell D800 laptop is 'ie wel erg zwaar vergeleken met andere plugs...

Vind 'm mooi :kroon:

Daar is niet mee te spelen kwa cpu gebruik. En dan heb ik ook nog een bloedsnelle dualcore machine.

...en ik maar denken dat het aan mijn aftandse machientje lag. Proberen op míjn minder aftandse studio-pc zal dan wel niet veel zin hebben....jammer....

Fijn dat je zo lekker met de demo kan stoeien zonder irritante bijgeluiden!

Dat is inderdaad een prettig voordeel.
Je hebt niet om de zoveel seconden een irritant piepje of ruisje, daar voor in de plaats heb je nu om de zoveel seconden een CPU overload. ;)

Ik heb 'em wat oppervlakkig vergeleken met de andere jupiter emulatie die ik heb, maar ben vooralsnog niet overtuigd.

groet

Tom

Geen presets kunnen saven is eigenlijk helemaal niet zo erg. Oude synthesizers hebben hetzelfde "probleem". Eigenlijk een groot pre in een Demo synth naar mijn mening. En voorgeprogrameerde presets? Who cares !

Origineel geplaatst door gremlin23
Geen presets kunnen saven is eigenlijk helemaal niet zo erg. Oude synthesizers hebben hetzelfde "probleem". Eigenlijk een groot pre in een Demo synth naar mijn mening. En voorgeprogrameerde presets? Who cares !

cpu overload zal wel de ingebouwde stoorfactor zijn niet? anders....QUAD-core aanschaffen voor de JP8V fans :D

De plug-in heeft minder last van cpu overload dan de stand alone.

Met de demo versie van de JP8V zitten stoeien.
Ik was sceptisch omdat de Prophet 5V erg tegen viel.

De demo versie draait sowieso al slecht, dus dat maakt al geen goede indruk.

Mijn eerste indruk van de sound is niet best.
Het filter klinkt erg digitaal en zelfs als het filter bijna dicht staat hoor je nog de digitale frequenties er doorheen.
De echte rond die frequenties prachtig af.
Bij de echte blijft het laag heerlijk strak als het filter bijna dicht is, maar met de software verdwijnt al het laag.

Het enigste wat wel gezegd moet worden is dat het precies zo werkt als de JP8.
De envelopes zijn erg goed en nauwkeurig net als bij de echte.
Toch draait het om de sound en die is verre van het echte.

Nee, Arturia stelt weer teleur.
Vreemd, want ze begonnen zo goed met de Minimoog en CS80.

Back