Jupiter-8V Update

Origineel geplaatst door mono-poly
439870171_80eae18ec2.jpg

Amper cpu load :)

Maar wel een dikke portemonee als je hem ooit verkoopt. :dubbel:

tsja, aan de andere kant geeft de demo wel goed aan wat je kan verwachten, ik was serieus geinteresseerd om deze te kopen, maar na de demo weet ik deze synth absoluut niet inzetbaar zou zijn in mijn studio. Dat is dan wel een groot voordeel dat ze een demo release beschikbaar stellen zodat je hem zelf kan proberen.

Maar goed, feit blijft dat 4 tot 5 noten polyfoon op een dual core over de 100 procent cpu veroorzaakt bij een aantal patches, en tuurlijk weet ik dat de unison daar voor een groot gedeelte voor verantwoordelijk is, maar in deze tijd van cpu optimalisatie hoort je basis engine van je vsti daar toch stukken beter mee om te kunnen gaan.

Ik hou mijn hart dan ook vast voor de daadwerkelijke uitvoering van de origin. Ook al zet je die routines om naar een dsp sharc omgeving, ik krijg heel erg het gevoel dat er iets niet goed zit in de engine.

Origineel geplaatst door MadDonna
Op een gegeven moment moet je stoppen met ontwikkeling/testen en moet je 1.0 op de markt brengen. En geloof me of niet, er zijn gebruikers bij de tests betrokken geweest, tenminste dat neem ik aan. Meld je als tester aan bij Arturia, wellicht dat jullie het dan wel beter krijgen. Vaak staat daar tegenover dat je dan de uiteindelijke versie gratis krijgt (dat was bijvoorbeeld bij Corel zo).

Sorry maar ik ben 2,5 jaar software tester geweest dus ik heb wel een idee hoe zo'n proces moet verlopen. Als mijn werkgever dit soort bugs in productie liet komen werd ons bedrijf echt juridisch uitgekleed. Alleen omdat het omk consumenten gaat kan het allemaal weer wel...wat in die markt ben je echt vogelvrij.

Zoiets mag je gewoon nooit als 1.0 verkopen, start dan met 0.95 dan kunnen de early adopter het wel kopen maar kunnen de mensen die een 100% volledig product verwachten nog even rustig afwachten.

Origineel geplaatst door Acidfever
Sorry maar ik ben 2,5 jaar software tester geweest dus ik heb wel een idee hoe zo'n proces moet verlopen. Als mijn werkgever dit soort bugs in productie liet komen werd ons bedrijf echt juridisch uitgekleed. Alleen omdat het omk consumenten gaat kan het allemaal weer wel...wat in die markt ben je echt vogelvrij.

Zoiets mag je gewoon nooit als 1.0 verkopen, start dan met 0.95 dan kunnen de early adopter het wel kopen maar kunnen de mensen die een 100% volledig product verwachten nog even rustig afwachten.

Wat kwalijker is, dat er geen readme bij zit. Bugs hoeven geen probleem te zijn als je maar weet waar ze zitten en hoe er omheen te werken valt. Welke issues er nog open staan etc.

Ik weet niet hoe hun test-workflow eruit ziet. Ik hoop alleen dat ze development en testen gesplitst hebben. Als developer weet je op een gegeven moment hoe je snel naar het "juiste resultaat" kunt testen. Ook testers moeten niet te lang testen, op een gegeven moment wordt je "blind". Als je dan een relatief klein bedrijf bent, dan kun je niet zomaar weer nieuwe testers inschakelen, want dat gaat ook te koste van je bestaande product ondersteuning, zie de tijd die het duurt om een update uit te brengen voor bestaande producten.

Na alle reacties ben ik erg nieuwsgierig geworden en heb ik hemook eens even geinstalleerd.
De bugs die genoemd zijn zitten er inderdaad wel in. maar echt schokkend is het toch ook niet.
Ik vind het wel een aardige softsynth.
Ik heb nooit een jupiter 8 bespeeld en weet dus niet of deze softsynth daar ook echt op lijkt. Laat je de vergelijking voor wat ie is, dan vind ik de klank van de JP8V niet echt tegenvallen.

Wel vind ik het filter wat slordig hier en daar. Hij is erg rigoreus met het wegfilteren van het laag. Dat is al eerder gezegd overigens.
De CPU load heb ik totaal gene last van. Met 10 noten polyfoon, krijg ik hem niet boven de 25% CPU load in standalone mode. Ik gebruik een Pentium 4 van 3.0 GHz, met maar 1 core, dus ik snap niet wat er aan de hand is bij die mensen met een super snelle pc. Misschien een bug, waardoor ie niet goed overweg kan met meerdere cores, misschien bewust gedaan in de demo (lijkt me niet echt een goede manier om potentiele kopers over de streep te trekken). Bij mij performt in ieder geval prima.

Origineel geplaatst door renepela

De CPU load heb ik totaal gene last van. Met 10 noten polyfoon, krijg ik hem niet boven de 25% CPU load in standalone mode. Ik gebruik een Pentium 4 van 3.0 GHz, met maar 1 core, dus ik snap niet wat er aan de hand is bij die mensen met een super snelle pc. Misschien een bug, waardoor ie niet goed overweg kan met meerdere cores, misschien bewust gedaan in de demo (lijkt me niet echt een goede manier om potentiele kopers over de streep te trekken). Bij mij performt in ieder geval prima.

dat is goed om te horen,
ik heb hem zelf alleen in cubase 4 geprobeerd als vst.

ik zal vanavond eens de standalone proberen of die wel performed. 10 noten polyfoon is hier absoluut onmogelijk, dit terwijl ik met andere vsti's met gemak 20 vsti's kan laden en tegelijk afspelen. bij deze vst echter is 1 instantie al voldoende om over de 100 procent cpu te gaan komen. Misschien is het inderdaad een bug. Cubase 4 werkt met het vst 3.0 protocol en ondersteunt terug tot vst 2.3.

Als ik dan wild ga speculeren is er een kans dat de jupiter 8v op een ouder vst protocol (<= vst2.2) draait. Ook dan is die uiteraard onbruikbaar voor de toekomst. Als dat inderdaad het geval is, dan zou de standalone bij mij wel goed moeten draaien, dus vanavond maar eens goed doortesten.

Krijg nou wat, ik heb hem omgekregen. Hij staat zo vast als een huis. Dat heb ik op mijn 2.0ghz G5 iMac nog niet voor elkaar gekregen. Wat heb ik gedaan:

1. ik zapte van preset 1 naar preset 6,
2. Aantal posters zei dat hij beter klonk zonder effecten, dus effecten eraf gehaald
3. effecten er weer op
4. effecten er weer af
5. effecten er weer op
vast op preset 6.

FF kijken of ik het kan reproduceren.

Gebruikte config:

Apple iMac G5, 2ghz, 1Gb geheugen
Garageband 3.xx

Laatst gewijzigd:
Nu weten we dus ook waarom je je nick Mad Donna is. ;)

standalone versie ook getest op een amd dual core. zelfde verhaal, bij 5 noten polyfoon zit ik op 106 procent volgens de cpu meter in de synth zelf (met preset d-tas e piano)

Volstrekt onbruikbaar dus, en wat mij betreft gaat die er nu af.

Vaag hoor. Op mijn pentium 4 van 3.0 Ghz met maar 1 core (Intel) krijg ik hem echt niet boven de 30 procent. Zelfs met unison kom ik zover nog niet.

Het lijkt erop dat er een bug zit in de manier waarop ie multicore werkt.
Wat ook zou kunnen is dat ie op AMD niet lekker werkt, maar op Intel wel. Dat is immers een totaal andere processor architectuur. Feit is dat er geen pijl op te trekken is. Bij mij is echt snel genoeg, bij anderen niet. Terug naar de tekentafel Arturia !

Wat me overigens opviel is dat ik maar 1 midi input kan kiezen. Zal denk ik een beprking zijn van de demo versie. Zo niet, dan is dit ook een bug.

Als het aan de multicore ligt, kun je hem dan niet aan een core toewijzen?

Origineel geplaatst door JelleWaltman
de CPU meter werkt gewoon niet correct, is een bevestigde bug. zal waarschijnlijk morgen een nieuwe demo beschikbaar zijn.

dat die meer aangeeft als 100 procent zal ongetwijfeld een bug zijn, neemt niet weg dat mijn pc compleet bevriest zodra die op 100 procent komt en dat blijft totdat de release van de noten voorbij is, zowel in standalone als in cubase

maar het zal ongetwijfeld gefixed gaan worden op elk platform, kwestie van tijd

Origineel geplaatst door quifster
dat die meer aangeeft als 100 procent zal ongetwijfeld een bug zijn, neemt niet weg dat mijn pc compleet bevriest zodra die op 100 procent komt en dat blijft totdat de release van de noten voorbij is, zowel in standalone als in cubase

maar het zal ongetwijfeld gefixed gaan worden op elk platform, kwestie van tijd

Vanuit Garageband, hoe goed je je best ook doet, blijft hij op 0 staan. Dat is ook door die bug?

't wordt nog vreemder. Ik gaf al eerder aan dat ie het bij mij standalone prima doet.
Zojuist heb ik hem ook eens vanuit Cubase SX 3 gebruikt. Dikke ellende !!
Na een aantal noten (stuk of 3) schiet ie al naar tegen de 100% en begint ie te kraken. Totaal onbruikbaar.
Standalone prima, als VSTi waardeloos. Echt maf.

Ik heb maar iets gemaakt, bij mij blijft hij nu normaal functioneren, zo lijkt het. De bassound en de prominente "rare" geluiden komen uit de Jupiter AU.

Gemaakt met:

Garageband 3
Jupiter 8v
FM 7
Albino 3 demo ( vandaar de ruis)
stukje Yamaha CS80v
keyboard Roland E-20 :D

http://www.purplehorses.nl/music/jupiter8test.mp3

Origineel geplaatst door JelleWaltman
dat ze die jupiter durfde te releasen zeg.. best wel veel problemen :(

Dat je dat aan mijn demootje kunt horen zeg. 8o) :dubbel:

Ik heb de software geïinstalleerd op mijn andere pc.
Daarop lijkt hij vooralsnog goed te draaien. Nog geen vastlopers gehad.
Overigens wel de standalone versie, de VST heb ik nog niet geprobeerd.

Mijn overige bezwaren blijven.
Ik vind het geheel op het scherm wat wazig over komen en de letters en symbolen niet even goed leesbaar.

groet

Tom

Ik heb de demo geinstalleerd op een iMac dual core pentium en hij draait als een trein.
Geen last van bugs of teveel processortoestanden. Alles prima. Het geluid vind ik ook prima maar heeft inderdaad weinig te maken met een echte jupiter. Die klinkt vele malen lekkerder. Het blijft wel een heerlijke softsynth. Ik deel die negatieve oordelen over Arturia ook niet. Ik vind het een geweldig bedrijf. Ik weet nog niet of ik de jupter8V ga kopen. Eerst maar es een tijdje klieren met de demo. Geweldig dat er geen ruis doorheen zit. Ik ben er wel mee in mijn nopjes.:dj:

Back