IDE Kaartlezer (de bekende MPC2000XL card reader)

Status
Please reply by conversation.

Marc

Ouwe rot
Ik heb dan wel geen MPC kassa machine,maar ben wel degelijk op zoek naar zo'n beruchte IDE Card Reader die velen hier op het forumpje ingebouwd hebben.

Het betreft de volgende voor alle duidelijkheid :

http://cgi.ebay.nl/IDE-Multi-in-One...ryZ43450QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

Ik heb het hele 'Kaarlezer inbouw instructie voor MPC2000XL' topic al doorgelezen en alle mogelijke links geprobeert,maar nergens meer een werkende helaas.

Mijn vraag is of iemand toevallig nog een adresje in de buurt (iig Europa) weet waar deze card readers nog verkocht worden voor een schappelijke prijs?

Alvast dank

laat mij het ook even weten graag, mijn mpc eet ook nog steeds enkel floppies. gek word ik er van....

Overigens, als dit werkt en ze hebben ze nog, kan ik als creditcardloos stuk medemuzikant meeliften?

:okdan:

Hmmm vaag als ik op je ' duitsers' link klik krijg ik : ' file not found '
De enige IDE Card Reader die ik daar kan vinden is niet diegene die ik bedoel
Volgens mij zit je dan met een gapend gat in je mpc wat ook niet echt mooi is...

Die is overigens ook nog bij picco.nl te vinden...

Ik zoek nog ff verder anders word het mischien toch maar een gaatje d'r bij ;)

duitsers...

:bekdicht:

als je wat vindt, hoor ik het meer dan graag... ik heb nu meer floppies dan me lief is, allemaal zonder label, en de meeste vol met sound01 tot sound06. horendol word ik er van, echt...

dus to be continued...

Ik loop met hetzelfde probleem. Er zijn nog wel wat van die ide readers in de States te bestellen, maar dan betaal je ook 50 dollar voor de reader en ik ben bang nog wel 20 tot 40 dollar extra voor verzenden en bijkomende kosten, maar correct me if i'm wrong!

Gisteren dus maar eens m'n externe zip op m'n pc aangesloten en nadat je 'm in de pc hebt geformatteerd werkt dat ook prima. Even met MPCeditor wat geluiden in een prgram zetten en klaar!! Erg makkelijk. Alleen onhandig dat ik dan de zip de hele tijd weer van pc naar mpc moet brengen. Het zou handiger zijn 1 op je pc en 1 aan je mpc. Ik heb nog wel een tweede externe zip, maar dat is weer een jazdrive, dus die zips passen er weer niet in.

Kortom, allemaal luxe problemen, wat hebben we het slecht.

Weet er iemand nog een adresje voor ide readers in (de buurt van) NL?? :D

Floppy's maken je creatief.....
maar helaas ook horendol idd :stupid

Zo een cardreader lijkt mij ook wel wat.

Ik heb d'r wel een paar gevonden in Duitsland,maar hoe je het nu kan bestellen (als dat al kan :) ) is mij totaal onduidelijk ook door mijn slechte beheersing der Duitse taal....

http://www.mini-itx.de/adapter.htm (hier staat er een tussen Art.Nr. 334625 ,maar als je in de online shop gaat kijken bestaat die soms wel en soms niet ??? hij zou daar 33 euro zijn,maar betwijfel het of ze hem ook echt hebben)

en deze : http://www.mcab.de/html/7800033.html (hoe je hier achter een prijs komt is mij totaal een raadsel..)

Wellciht dat een van jullie hier wat meer mee kan ?

dit is ook een eventuele optie : http://www.picco.nl/product_info.php?products_id=2446 alleen ben ik bang dat je dan met een gat komt te zitten,maar ben inmiddels wel zo flauw van het zoeken dus zit ik deze toch serieus te overwegen.

Het is natuurlijk mogelijk een oude floppydrive te slopen en zo'n kale ide kaart erin te bouwen dat je van het gat afbent, maar of het mooi wordt? Het is wel goedkoop.

Ik heb wel een cf reader in de states gevonden, maar heb iegnelijk liever of sd of multi....

Aan de andere kant. Met zips werkt perfect en voor een paar euro heb je een zipdrive voor in/aan je pc en heb je niet echt een card reader nodig, of leest en schrijft die alles veel sneller?

Ik denk dat je wel iets sneller bent met een cardreader (weet ik niet zeker) ,maar de winst zit em voor mij voornamelijk in

1.stilte
2.makkelijk uitwisselbaar met mijn laptop (cardreader)
3.geen beruchte zip ' click of death'

:walker:

Origineel geplaatst door Marc
Ik denk dat je wel iets sneller bent met een cardreader (weet ik niet zeker) ,maar de winst zit em voor mij voornamelijk in

1.stilte
2.makkelijk uitwisselbaar met mijn laptop (cardreader)
3.geen beruchte zip ' click of death'

:walker:

1 en 2 heb je gelijk in, maar ik heb geen laptop dus dat probleem heb ik niet.

Nr 3 ken ik nog niet? Is dat zo'n fijne scsi error? Heb ik wel vaker gehad op m'n sampler, dan komt er echt van alles uit wat je zelf niet had kunnen programmeren, snel opnemen dus! :duivels:

haha nou je moet maar es googlen op click of death...als je het meemaakt valt er weinig meer op te nemen mocht je van zip afhankelijk zijn ;)

mijn huidige interne zipdrive maakt al vreemde geluiden dus is het een kwestie van tijd voordat hij de zipjes letterlijk op gaat eten..

Die cardreader zal dus snel een feit zijn...alleen welke ? :)

is er al iemand geslaagd in zn zoektocht?

ik klik me ongans, maar nog steeds zonder enig resultaat

grr

8o)

vrijwel alle zijn niet meer leverbaar, discontinued, etc. Het is tegenwoordig usb wat de klok slaat.
De links zijn dus outdated.. jammer

Status
Please reply by conversation.
Back