Maak een stukje Minimal..

minimaal is een vco een lfo en een pompende phaser , beetje tantaal condensators en elco s s:D

Attachments

• lfo song.mp3
    968,6 KB · Bekeken: 139
Origineel geplaatst door turtel
minimaal is een vco een lfo en een pompende phaser , beetje tantaal condensators en elco s s:D

kvin t anders al heel wat :P

Minimal is oorspronkelijk experimentele "contemporary" music, met zoals phochos zei met steets herhalende riffjes.
Minimal als in deze tijd is een stijl van (meestal oersaaie :D) minimale techno vooral gemaakt door knaapjes uit Duitsland die er reuze interessant over doen. Owja het grootste kenmerk van minimal is dat er absoluut geen greintje humor in zit.
De beste minimal plaat is O met een streepje erdoor - metri met de track twin bleeps, een track met alleen twee bliepjes erdoorheen over een 808 bassdrum.

Check Trentemoller maar eens.. das goeie Minimal=)

't Is meer een soort van soundscape dan wat ik als minimal zou bestempelen. Desalniettemin erg mooi! Alleen overstuurt hij af en toe (wat kraakjes), maar dat kan ook aan mijn schootcomputer liggen ;)

Maar zijn die stukken van mijzelf dan GEEN minimal, want ik noem ze nu zelf Minimal Trance!!

Phochos:D

Ik zou jouw tracks ook niet echt als minimal bestempelen.

Het nummer Wilkommen staat op de nieuwe cd-single van "Die Haghe Timmah-Bedreif", getiteld "Wo Ist Der Bahnhof?".

De titels op de cd-single zijn:

1. Wo Ist Der Bahnhof?
2. Guten Smorgen, Bernd
3. Wilkommen!!
4. Immer Gerade Aus
5. Eine Tasse Kaffee Trinken
6. Do Ist Der Bahnhof!!

Die Haghe Timmah-Bedreif bestaat uit:

Phochos = Electronics, Composition.
S.N. Abbel = Electronics.
T' Pow = Electronic Percussion.
Gnyryffyl Sohj = Electronic Percussion.

Speciale dank aan:

Fraulein Birgit, voor de vocalen en vocoder.

Phochos:D

is mooi :)

minima(a)l

minima(a)l

kwam er vandaag achter dat het al veel te lang geleden was dat ik nog aan wat knoppen gedraaid had, dus heb gelijk mn mfb synth nog een keer opgezet... met dit als resultaat:D

dus alles uit de mfb, zonder fx of dergelijke. gewoon stepseq, lfo, en dan wat met filter cutoff en envelopes gaan spelen:)
cassetteruis is meer dan anders, komt denkik omdat ik per ongeluk het "tape to mix" knopje op mn mixer had laten opstaan tijdens het opnemen

vage geluiden uit de mfb synth

Back