TR909 is uitgevallen

RSB

Whoehahaha
Zat lekker de 909 te sequencen vanuit ableton. wordt gebeld op mobiel, ren naar buiten om een keyboard aan te pakken van een maat van mij, ren terug naar binne en ik hoor geen drums meer????

Ik kijk naar mijn TR-909. zie ik dat er geen lampje meer brand. 909 aan en uit gezet nog steeds geen lampje en nog steeds geen geluid????

Zit er een FUSE in de 909, is mijn transformator kapot, wat kan het zijn HELP!!!!

Ik woon in Ierland dus ff naar Boemtsjak is geen optie.

wie o wie

Zekering gechecked. Maar zonder succes =(

Misschien een domme vraag maar je kan het vast niet zien als er een weertstandje kapot???

Misschien tips voor links naar internet paginas waarop wordt uitgelegd hoe je zoiets doormeet??

En waar zou je moeten beginne met doormeten??

Ik hoor overigens wel de gebruikelijke stroom-tik over mijn monitors als ik hem uitzet.

zit gewoon te zweten hier...

Zou het zo niet weten man, maar sterkte met dit tijdelijke verlies :erm:

Bied Boemtsjak een ticket aan en pub's genoeg daar...:biertje:

Ik zou hem toch even pb-en, hij is degene die een checklist kan doorbrieven.

Sterkte

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®

Misschien een domme vraag maar je kan het vast niet zien als er een weertstandje kapot???

[/SIZE]

Een weerstand heeft een waarde welke je aan de hand van de kleuren kan achterhalen. Vervolgens kan je met een multimeter de weerstand opmeten en dan moet de waarde dus overheen komen. Soms is een weerstandje te heet geworden en gaan roken en dan is ie zwart. Dus dan zou jet het wel kunnen zien, alhoewel ie het nog best kan doen, toch maar vervangen lijkt me. Maar ja waarom wordt ie te warm? Misschien als je zoiets vervangt dat het bij de nieuwe weer gebeurd, omdat het probleem ergens anders zit.

Heb je een multimeter? Dan zou je ook eens kunnen checkken of er nog spanning komt van het powerboard. Misschien is daar wel wat kapot. Condensator misschien?

Het is waarschijnelijk D701 die vervangen moet worden. (Diode RD5.6 6jb2)
Waarom de TR909 niet meer aangaat komt volgens mij dan doordat die zichzelf niet meer RESET.

Op R@F's page zie je ook dat daar een HardwareChange is geweest.

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Het is waarschijnelijk D701 die vervangen moet worden. (Diode RD5.6 6jb2)
Waarom de TR909 niet meer aangaat komt volgens mij dan doordat die zichzelf niet meer RESET.

Op R@F's page zie je ook dat daar een HardwareChange is geweest.

Dat zou je kunnen meten met een voltmeter. Als je 5 Volt op de reset ziet staan nadat je de 909 hebt aangezet, dan is er niks aan de hand.

Er komt niks door de reset en de diode hierboven genoemd (D701) schommelt als een maloot.
Ik heb het zelf niet doorgemeten maar een Ierse maat van mij.

We gaan deze vanmiddag vervangen en meteen een Break outbox maken voor Hihat Tune, bass drive en bass tune.

Laatst gewijzigd:
Kastje heb ik al...

Kastje heb ik al...

Hij is van zwaar-plastic en wordt waarschijnelijk aan de 2 schroeven van de Transformater geschroefd.
(zie achterkant TR909)

Misschien dat ik in de metalen plaatjes van de knoppen de letters DR, TU en HH laat graveren.
- bd DRive / bd TUne / HH tune -

plaatje:

Attachments

• 909knobs.jpg
    909knobs.jpg
    22,4 KB · Bekeken: 102
Laatst gewijzigd:
Deze plug komt aan de onderkant van het doosje. Vrouwtje op de doos en dan uit het batterij compartiment vd TR909 een 9polige kabel met daaraan het mannetje.

Secomp_Nullmodemkabel_D_Sub_DB_9_9_polig__1342967.jpg

Het leek me wel handig als ik het los zou kunne koppelen. Daar zit ik nu ook te twijfelen over die schroeven of misschien Klitteband :confused:

zou je niet eerst je 909 weer levend maken voordat je aan je mods begint? :confused:
of doet hij het al weer?

Origineel geplaatst door deniax
zou je niet eerst je 909 weer levend maken voordat je aan je mods begint? :confused:

Absolute!!! eerst die Diode vervangen (dat gebeurt vanmiddag als het goed is) en daarna de MODS erop.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het die Diode is.

ondertussen de 13 e en en en uhhh
doetiet ie T ???

[kzal nog ff checken voordie copy voor je rockst>]=( of 8o)

We hadden dus diode vervangen (D701) dat is was zo'n glaze ding van 5.6V (rood was die (zener wordt hier geroepen)
Nou vol verwachting een schietgebedje gedaan en de 909 aangeslingerd.
Lampjes gingen branden :D maar daarna meteen weer uit :( of hij doet het toch (gaf nog een kick na en brande weer voor 5sec) maar hellaas ging die daarna voorgoed weer uit. =( Misschien kan iemand me iets verder helpen met een juiste schema want het het schema wat ik heb gevonden op internet correnspondeert niet met het PowerSupply board van mij TR909.

Mijne heet: PS 731306000

en het serie nummer van mijn TR909 is sn.: 404523.

Wie o wie heeft het goede schema voor mij????

Back