oordoppen tijdens stappen?

Heb wel het idee dat die nieuwe shit allemaal zo op gepompt wor... maar in het midden van de zaal hoor je alles hoor. Niet alleen de kick. De mensen die klagen over teveel sub staan ook altijd voor de speakers te dansen. En aangezien de topjes op de subs staan....

Maar goed.. vanavond Speedy J! Hoop dat er wat ouwe rave voorbij gaat komen.......

"topjes" .., ja dat veranderd de zaak natuurlijk !

Nou nou... poe poe. Fijne avond gehad gisteren. MET doppen in. Pieken gemeten van 107 dBA voor de speakers. Pieken gemeten op het podium tussen de 4 floor wedges en de drum fill van 113 dBA. Maar niet bij Speedy J. Die had z'n monitoren bijna niet aan staaan. En in z'n rider stond nog zo mooi dat er een monitoring system moest zijn wat un distorted tot de 120 dB kon gaan...

Maar Speedy is ook 'n jaartje ouwer, 38 geloof ik. Verstand komt met de jaren denk ik.

Origineel geplaatst door minoelec
Verstand komt met de jaren denk ik.

ook voor het uitgaanspubliek... Overigens was zaterdag na de ADE dag naar The Sand Cocoon goes Amsterdam goed feestje maar daar ging het volume op sommige momenten ook mijn pet (oren) ver te boven... Kolere, dan maar snel mijn neus dichtknijpen en inademen door mijn neus. Schieten mijn oren dicht en kan ik er weer even tegenaan...

Maar dat heb je als je je dopjes kwijt ben. Nu maar snel Alpine Musicsafe Pro besteld kan je zelf ook nog beslissen welke demping je wilt...

roisin murphy klonk te gek in HMH, maar bij groove armada daarna ben ik weg gegaan, ik hoef niet kapot te gaan!

ff lekker 3500 man hun oren naar de kloten helpen! nice

ik trek t niet dat t altijd zo hard staat, en met oordoppen vind ik CUD, want dan hoor je t gewoon niet lekker meer

ik snap niet waarom t zo hard moet
alleen hele oninteressante muziek moet zo hard denk ik, om toch nog 1 gevoel over te brengen

als het zo hard staat moet ik echt weg, ik word daar zelfs misselijk van

zonde

Origineel geplaatst door fjoesz
ik trek t niet dat t altijd zo hard staat, en met oordoppen vind ik CUD, want dan hoor je t gewoon niet lekker meer

onzin, gewoon goede oordoppen en dan hoor je alles prima.
dan heb je gewoon de verkeerde

verder ben ik het met je eens dat het jammer is dat alles zo hard moet..

als het zo hard staat moet ik echt weg, ik word daar zelfs misselijk van

zonde

heb ik ook last van

Origineel geplaatst door trigg
onzin, gewoon goede oordoppen en dan hoor je alles prima.
dan heb je gewoon de verkeerde

verder ben ik het met je eens dat het jammer is dat alles zo hard moet..

alleen die ze naar je schelp gieten dan, want die andere jetsers die ik ook met de band gebruik vind ik dus niet fijn
mja wel fijn voor spelen, maar niet om te luisteren. ligt toch een soort waas over de sound, en dat vind ik jammer

alleen die ze naar je schelp gieten dan, want die andere jetsers die ik ook met de band gebruik vind ik dus niet fijn
mja wel fijn voor spelen, maar niet om te luisteren. ligt toch een soort waas over de sound, en dat vind ik jammer

Ja tuurlijk moet je doppen hebben die ze naar je schelp gieten.
Andere doppen zijn niet interessant en zijn idd CUD.

Oor is niet te koop in winkel... dus wat is duur???

Ook oor is te koop. Alleen het aansluiten gaat nog wat moeilijk maar dat zal ook wel een keer komen. Wellicht dat als de nood hoog genoeg door al die dove gabbers, trancers en technoheads die op hun 40ste toch maar weer eens een paar nieuwe oren uit de kweek kunnen bestellen.

Origineel geplaatst door fuse
Ook oor is te koop. Alleen het aansluiten gaat nog wat moeilijk maar dat zal ook wel een keer komen. Wellicht dat als de nood hoog genoeg door al die dove gabbers, trancers en technoheads die op hun 40ste toch maar weer eens een paar nieuwe oren uit de kweek kunnen bestellen.

Sja ik zou het er niet op gokken in ieder geval :P

Origineel geplaatst door fuse

Ik denk toch dat ik in dat geval liever mijn oren goed hou, in plaats van mezelf een (nieuw) oor aan te laten naaien....

Gezien wat er als je wat ouder bent met je oren gebeurt (frequentieverlies etc.) zou ik er geen bezwaar tegen hebben als er eens wat stamceltechnologie tegenaan wordt gegooid om me dan weer die 20 Hz - 20 kHz terug te geven. Of, nog beter - S/PDIF direct in je nek.

"hersenen"??

Dat oren slopen gebeurt niet alleen met stappen trouwens; hoeveel zijn er niet die hun mp3-speler veel te hard hebben staan? En dat gaat snel hoor! Zet 'm maar 's thuis in de stilte op een acceptabel niveau, en dan naar buiten. Zodra er een fietser langskomt hoor je al minder, laat staan in de stad, met auto's, bussen, enz, of in de trein of metro (daar nog het ergst!). En dus gaat-ie harder, om nog wél wat te horen - en dus boven het maximum dat je thuis had vastgesteld als 'nog net gezond'. Vervolgens hangen die oordoppen een paar uur in je oren te blèren (wie draait het volume omlaag zodra het stiller wordt om je heen?). Geen ruis, maar wel érg slecht voor je oren omdat het er direct ingepompt wordt (koptelefoon is dan nog beter). Ik luister dus zelden nog muziek als ik buiten loop; ik vind er geen klap aan als ik alleen maar aan de hand van een beetje bas kan raden welk nummer misschien speelt, en harder zetten wil ik niet. Maar als ik weer 's in de metro (nou ja, niet waar ik nu woon natuurlijk :D ) naast iemand zit waarvan ik precies kan horen wat-ie aan heeft staan, dan vraag ik me weer af hoe dat over een jaar of twintig zal zijn, als de huidige jongeren middelbaar zijn. Die combinatie van mp3-spelers en stappen-zonder-oordoppen: moeten we dan tegen de helft gaan schreeuwen om nog gehoord te kunnen worden?

Misschien vlug maar 's met gebarentaal beginnen - geeft me een voorsprong voor tegen die tijd. :duivels:

Overigens heb ik zelf Exinor oordoppen, dus met nette lineaire demping langs alle frequenties. Inderdaad best duur, maar gaan lang mee, dus per jaar valt het hartstikke mee, en wel superfijn om een gedempt maar nog wel kloppend geluid te hebben. :) (wat volumes betreft: in het oefenhok van een band heb je weinig keus; als je het niet heel hard zet overstemt de drummer per definitie alles...)

Origineel geplaatst door Cheimoon
: in het oefenhok van een band heb je weinig keus; als je het niet heel hard zet overstemt de drummer per definitie alles...)
precies de reden waarom ik samenspeel zonder drummer, krijg je best goeie muziek door, in ieder geval vaak gevarieerder.
daarnaast bestaat er ook nog zoiets als electronisch drumstel, maar ja dan wilt de gitarist weer 2 marshalls omdat dat zo mooi samengaat met de stereochorus pedaal !
heb 14 jaar met drummer opgetreden en gerepeteerd, li dip rond 2-4khz: bekken ! , nu liever geen drummer meer , dan maar percussionist of zo als het nodig is.
ps de drummer en gitarist waren trouwens de eerste en enige die met oordoppen gingen spelen !!

Origineel geplaatst door sunny pedaal
...electronisch drumstel...

Dat moet je drummer dan wel hebben. ;)

(en een beetje lekker rocken zonder drummer - da's ook niet alles :D )

Back