EMS Synthi A

och, "gewoon" 5000+ opzij leggen en even het internet afstruinen of op het forum alhier even rondneuzen wie geregeld ems materiaal zoekt en/ of verkoopt ( tip: voornaam begint met een "L")

Hehehe...toch speur je ze ook weer niet heel makkelijk op.
Laatst nog een op Ebay die aan mn neus voorbij ging.

Fok, en Ik kan er maar geen 1 vinden ..... Ik moet ook echt zo'n unit hebben.
Mja ...... Waar oh waar ......

http://kleinanzeigen.morgenpost.de/...?PHPSESSID=x17b39addcd231354b0cc22219041c0e9b

enige voorzichtigheid is wel geboden bij dit soort advertenties.
aan de andere kant, je stapt in op Rotterdam CS, stapt over in Amersfoort en voor je het weet zit je in Berlijn, voor een paar tientjes.

mogelijk is deze al weg, de verkoper had ook elders geadverteerd en die advertentie is intussen verwijderd.
hij mocht weg voor € 5500.

discussie over de prijs lijkt me tamelijk zinloos, vooral omdat daar al snel mensen invoegen die in hun eigen zak zitten te praten, maar als je een synhti aks in goede staat koopt voor € 5500 en je bent m na een week, maand of jaar zat, hoef je er niet over in te zitten, dat je er geld op verliest.

ik heb er nog even over getwijfeld, maar de voorkeur gegeven aan een vcs3. kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk, maar ook de ruimte die de vcs3 biedt voor modificaties is een groot pluspunt.

oja, de vraag 'waar o waar', moet je juist niet willen beantwoorden. dan staat ie hier, dan weer daar. gewoon goed het net afstruinen, ook op plaatsen die minder voor de hand liggen, en vooral tussen de regels lezen.

wat wel eens helpt: zoeken op google afbeeldingen. af en toe staat daar een fotootje geplaatst, dat hoort bij een advertentie op een site die jij nooit had kunnen bedenken.....

Hehehe...toch speur je ze ook weer niet heel makkelijk op.
Laatst nog een op Ebay die aan mn neus voorbij ging.

nou, dan had je hem dus wel gevonden, maar niet genoeg geboden ?! of was je te laat?
ended auctions kan je beter maar niet vinden.

Neen, was op tijd, maar 1 of andere piraat had zo astronomisch hoog ingezet dat het financieel niet (meer) haalbaar was.

tja, nou word ik toch nieuwsgierig naar jouw beeld van astronomisch hoog.

pas werd een synthi A op ebay.nl of be verkocht (niet de meest populaire ebay-sites), van een hollandse verkoper, voor €6000.
daar zat nog wel een rehberg keyboardje bij, maar dat reken ik eerder als ballast en een verhoogd transportrisico dan een daadwerkelijke waardevermeerdering van de synthi.

da's dus een synthi A.
ooit was het zo, niet eens zo lang geleden toen synthis nog iets regelmatiger werden aangeboden, dat een synthi A prijs zo om €3000 lag, de AKS rond €4500 moest kosten en de VCS3 ook zoiets.

het hangt natuurlijk van veel factoren af, soms worden er 2 of 3 achter elkaar aangeboden en dan kan er ineens iets geks gebeuren met de prijs, maar grofweg zou je kunnen zeggen dat die prijzen bijna verdubbeld zijn intussen.

maar..... enkele maanden terug gingen er 3 VCS3's over de toonbank op ebay.uk, vrij snel achter elkaar, binnen 3 of 4 weken.
omgerekend gingen de eerste 2 voor ongeveer €83-8400 en de derde voor €55-5600.
de derde was naar mijn idee nog in de beste staat; de eerste 2 leken er minder goed aan toe, in ieder geval op het eerste gezicht.

dan, als een synthi niet recent helemaal is opgeknapt, moet je rekening houden met een aantal zaken die moeten gebeuren, of die je zou willen laten doen: kleine reparaties (er is altijd wel iets niet in orde) re-cappen, potmeters schoonmaken, vernier dials vervangen (slippen vaak), cv/gate modificatie, een aantal door EMS geadviseerde mods om de stabiliteit te verhogen, bufferen (deel) matrix, misschien nog wat leuke mods als trapezoid inversion, oscillator sync, waveform modulation. zelfs met minimale wensen praat je al gauw over €300 erbij, maar het kan al snel oplopen naar het dubbele.
maar dan heb je ook wat natuurlijk.

dus..... hoe gek had die Piet Piraat het dan gemaakt?

wel weer s tijd voor een plaatje in deze thread.
deze stond een tijdje terug op ebay.

Attachments

• SAM_0878.jpg
    SAM_0878.jpg
    45,6 KB · Bekeken: 122
  • SAM_0880.jpg
    SAM_0880.jpg
    35,2 KB · Bekeken: 124
Als ik het goed heb ging ie voor rond de 6000 GBP
NET iets te gortig voor ons budget,

maar ik vindt er 1...das op zeker.
We beginnen pas weer aan een nieuw album zo April / Mei ....als ie er tegen die tijd staat....DISCO.

Als ik het goed heb ging ie voor rond de 6000 GBP
NET iets te gortig voor ons budget,

maar ik vindt er 1...das op zeker.
We beginnen pas weer aan een nieuw album zo April / Mei ....als ie er tegen die tijd staat....DISCO.

tja, vaak is het bij dit soort dingen geen grote groep bieders, maar 1 of 2 vasthouders, die net als jij ver willen gaan. je moet het nèt treffen dat jij bij een veiling de enige gek bent.
op zich lijkt 6000 pond hedentendage eerder de regel dan de uitzondering. misschien dat daar nog iets in verandert als straks (???) de nieuwe synthi's van de EMS band rollen.

de tijd gaat wel een beetje dringen, ook als je rekening moet houden met een broodnodige of gewenste opknapbeurt. maar voor april komt er vast nog wel wat voorbij......
succes.

Een kennis van mij heeft zijn AKS jaren geleden van de muziekleraar van zijn voormalige school mogen overnemen... "jongen, er zit nog zo´n rare bak in de kast, als je wilt zouden wij hem willen ruilen voor een digitale galm voor onze PA" Ging hij maar een Virtualizer kopen, in de aanbieding bij Thomann.de, voor 39 Euro.

Stephen

2 of 3 jaar geleden heb ik op de AH mailing list een synthi te koop gevraagd, er werden mij 2 vcs3's aan geboden, 2 synthi A's en een AKS.

De AKS was eigenlijk waar ik naar op zoek was en die is het toen ook geworden.

2 of 3 jaar geleden heb ik op de AH mailing list een synthi te koop gevraagd, er werden mij 2 vcs3's aan geboden, 2 synthi A's en een AKS.

De AKS was eigenlijk waar ik naar op zoek was en die is het toen ook geworden.

maar jij deed toen waar veel mensen (ik ook hoor) tegenop zien: een goede, of zeg maar flinke prijs betalen.

op de AH list is de kans groot dat je een liefhebber treft als verkoper, dus een apparaat dat goed onderhouden is, maar ook een verkoper die weet wat hij wegdoet en weet wat hij moet vragen.

overigens zou wat je toen betaalde nu een lachertje zijn, voor zo'n mooie AKS.

probeer ook eens een mailtje aan robin wood in engeland - ik heb daar betere ervaringen mee.

Back