Acid Screamer Ts-303 Mk2

Origineel geplaatst door Lacertus
Ik wil wel een unit hebben voor een fractie van de prijs waar ik de switch van moet vervangen... :engel:

Deze printplaat aanvaardt enkel deze switchkes waar ik niet tevreden over ben, dus je kan er geen andere op zetten. Vandaar ander printontwerp waar betere op passen.

Laatst gewijzigd:
Is er al meer bekend hierover, mbt prijs en levertijd etc?

Ja ik ben ook wel benieuwd..

ze zijn al een tijdje te krijgen hoor .. volgens mij heb ik die van mij al zo'n 2 maanden ofzo .. maar goed, ik stond als 1 van de eerste op de wachtlijst, toen ik een MK1 wou kopen was dnaab zo aardig mij te vertellen dat er binnekort MK2 kwam (waar ik lang op heb moeten wachten maar t was t waard) .. Hoeveel er precies zijn gemaakt weet ik niet.. beste kun je ff mailen en je email achterlaten etc. zodat hij contact met je op kan nemen als ie er weer een stel verzend klaar heeft

Status report:

Er is een 1 serie handmatig gemaakt, maar toen deze af was kreeg ik een lumineus idee om de hoeveelheid distortion veel geleidelijker instelbaar te maken, zodat het mogelijk is om zeer subtiel distortion toe te voegen. Muzikaal zeer interessant.
De eerste serie werd dan omgebouwd om dit ook te kunnen. Deze zijn allemaal de deur uit.
Voor een 2e serie werd een nieuwe print ontworpen met deze modificatie en een paar mechanische aanpassingen. Eenerzijds het zodanig plaatsen van de componenten zodat pick&place machines ze kunnen plaatsen en anderzijds gaten voor supports die de printplaat vast maken aan het bovenpaneel. Dit zorgt ervoor dat de knoppen al een flinke mep kunnen verdragen zonder dat de pots uiteen vallen. De printplaat wordt ook veel dikker dan gewoonlijk.
Jammergenoeg was er een probleem met het adres op het paket waar het prototype print in zat en heb ik dit maar 10 weken na bestelling ontvangen. Waardoor wat vertraging.
Dit prototype is af en perfect in orde.
Maar nu is er een klein wettelijk probleem: Ik ben verplicht om mij aan de RoHS richtlijn te houden. Kort samengevat: geen lood meer in het soldeer.
Google een beetje hierover en je snapt wat ik bedoel.
Om mij hier aan te houden en tegelijk een product af te leveren dat van über kwaliteit is, heb ik mij zitten verdiepen in de fluidodynamische eigenschappen van de nieuwe soldeerlegeringen en ben nu aan de hand daarvan de vorm van de soldeerpaden van elke component aan het hertekenen zodat deze energetisch gezien de meest efficiente vorm hebben voor het vloeibare soldeer. Met als resultaat dat zelfs met de lagere vloeibaarheid, oppervlaktespanning en wetting eigenschappen een even betrouwbare soldeer las gemaakt wordt als met de vorige paden met loodsoldeer.
Dit is nu bijna af. Nog een protype hiervan en dan productie.

Trust me: het is uw geduld waard.

Ja ik zou er ook nog's wel 1 willen bezitten....DNaab je hebt mail......

Klinkt inderdaad super DnaaB! :{

Klinkt allemaal erg profi Dnaab. Ik sta al op de bestellijst dus ben erg benieuwd naar deze mk2 unit.....:okdan:

Volgens de website is de TS303 geoptimaliseerd voor de TB303, maar wat ik me afvraag, heeft dit dan ook nog nadelen als je m zou willen gebruiken voor andere doeleinden (line-level)? Ik denk dan bijvoorbeeld aan gebruik icm een drumcomputer of als insert op een mixer.

Volgens de website is de TS303 geoptimaliseerd voor de TB303, maar wat ik me afvraag, heeft dit dan ook nog nadelen als je m zou willen gebruiken voor andere doeleinden (line-level)?

wat het vooral wil zeggen is dat de controls die erop zitten beter reageren op de sound en dus het frequentiebereik van een 303. (concreet: het tweaken van de "FREQ" knop)
met drums gaat het zeker niet slecht klinken. integendeel.. maar de knoppen op de screamer zullen echter minder "muzikaal" reageren op de input.

de 303 is line niveau dus daarmee moet je al niet inzitten
Ik gebruik trouwens veel de TS-303 mkI op 606 drums... live soms aan de send return van de mixer.

Ja de 606 gebruik ik om me SYB3 te triggeren daarna nog door een total modded DS-1.....vraag me af hoe goed die TS zal klinken tov de DS.

Hoe kom ik op de wachtlijst?
Oma (juno6) ligt met smart te wachten :)

daar is geen reden toe me dunkt...

schakeling blijft hetzelfde, is de mechanische constructie

Status report:

Er is een 1 serie handmatig gemaakt, maar toen deze af was kreeg ik een lumineus idee om de hoeveelheid distortion veel geleidelijker instelbaar te maken, zodat het mogelijk is om zeer subtiel distortion toe te voegen. Muzikaal zeer interessant.
De eerste serie werd dan omgebouwd om dit ook te kunnen. Deze zijn allemaal de deur uit.
Voor een 2e serie werd een nieuwe print ontworpen met deze modificatie en een paar mechanische aanpassingen. Eenerzijds het zodanig plaatsen van de componenten zodat pick&place machines ze kunnen plaatsen en anderzijds gaten voor supports die de printplaat vast maken aan het bovenpaneel. Dit zorgt ervoor dat de knoppen al een flinke mep kunnen verdragen zonder dat de pots uiteen vallen. De printplaat wordt ook veel dikker dan gewoonlijk.
Jammergenoeg was er een probleem met het adres op het paket waar het prototype print in zat en heb ik dit maar 10 weken na bestelling ontvangen.

Nou lees maar....... maar geluidverschil denk ik ook niet aangezien het toch met dezelfde componenten wordt gemaakt.
Maar ik sta nu op de wachtlijst,notficatielijst dus nu maar afwachten.

Dnaab, heb je nog nagedacht om'm zodanig te maken dattie past in een modulair systeem? (MOTM formaat in mijn geval).

Ik drop het idee ook maar even hier (had het al eerder via email aangekaart) aangezien er misschien meer geinteresseerden zijn om'm op deze manier aan te schaffen.

Of een 19" versie...

Back