SPL Channel One vs Mindprint Envoice mkII

baskunnen

Ingeburgerd
Hallo!

Ik ben op zoek naar een goede microfoon preamp onder de Eur 1000,00.

Momenteel heb ik twee opties:
De SPL Channel One en de Mindprint Envoice MkII.

Wie heeft er ervaring met deze apparaten?

Grt,

Bas

Ik heb ervaring met de Mindprint Envoice. Ik vind dat niet zo'n mooi spul eerlijk gezegd.
Er zit een nutteloze buis in en het ding klinkt kil en karakterloos.
Vind ik dan he..:)

micpres

micpres

Voor die prijs heb je wel wat betrers dan de En-voice alhoewel die niet slecht is.

TLA maakt een miie buizen de 5051
Presonus heeft de Eureka.
UA heeft de 610 (Wat duurder maar wel heel goed
De spl is mooi maar je moet van de klank houden.
DBX heeft er 2 in die prijs klasse met veel ballen als karakter.

Al met nogal wat keuze

voor 600 heb ik weinig beters gezien dan de envoice. ( en gehoord)

de presonus ben ik niet echt van onder de indruk.

wel erg leuk zijn de uaudio solo's en evt een tla

Dit;

www.myspace.com/lizpromo

heb ik allemaal met de envoice mkI (en een akg4000b) opgenomen...

Wat klank zegt altijd meer dan woorden,decide for yourself...

Dank jullie voor de reacties.

Er blijven veel verschillende smaken te zijn...

In ieder geval is TL Audio en Presonus afgevallen.
De TL's klinken te bombastisch, wel voor rap en hiphop, maar niet zo poppy.
De Eureka klinkt killer dan de pre-amp van mijn MOTU 828, dus dat is ook geen optie.

Van de Mindprint heb ik tot bovenstaande reactie, nooit negatieve verhalen gehoord.
Het schijnt zelfs dat Robbie Williams' nieuwe album met de Envoice in opgenomen!
Terwijl van een beperkt budget daar in ieder geval geen sprake kan zijn!

Grt,

Bas

brick

hier hoor ik de laatst tijd heel veel over, schijnt een hele goede buizen voorversterker te zijn. ik heb hem nooit zelf geprobeerd, dus veel kan ik er niet over zeggen.

Heb die spl channel one nu voor een week en bevalt me echt heel goed. die de-esser is bijvoorbeeld heel erg fijn. Voor de rest over de andere funties niets dan lof, behalve die noise gate misschien, die is wat te happerig ofzo...

Ik heb de SPL Track One, het buisloze zusje van de Channel One. Ik ben er zeer tevreden over. Als mic pre en als DI klinkt ie erg goed en helder. De Compressor/Limiter gebruik ik ook vaak bij het tracken. Zeer makkelijk te bedienen en voorkomt clippen van mn geluidskaart.

Alleen de EQ ben ik niet zeer over te spreken. Ik vind mijn VST EQs (ik gebruik die van URS) beter klinken... De DeEsser gebruik ik ook bijna nooit of zeer minimaal. Opnames klinken er toch wat slechter door.

Maar alles bij elkaar is het toch een goed ding. Alles dat ik opneem gaat er doorheen.

dag bas :) ben je nog wel eens nog wel eens voor apr bezig?

gaat het je puur om de preamp, of moeten er ook channelstrip achtige functies op zitten?

als het het laatste is, dan is de envoice2 wel een optie, al vind ik in die prijsklasse een voicemaster pro even ok klinken en veel bruikbaarder in z'n extra's.

als je puur voor een preamp gaat moet je er gewoon wat meer geld in stoppen en voor een enkele preamp van millenia, avalon, ua enzo gaan. daar wordt je veel blijer van...

@bwe-pro

Welke mic gebruik jij met focusrite trackmaster pro ?? en merk je het verschil, is het verschil groot

Back