De grote JD-800/JD-990 Thread

Kijk waar ik zojuist met toeval op stuit Ron van The Sparks anno 2008 op een JD800 :halleluja

2508805081_5cc04d7bc9.jpg

isdeze gast niet van yellow

mag wel weers gekicked worden
vanwege mn twijfwl nog steeds

kheb nu 400 eu en wil eignlijk liever een jd800 kost nu 500 =kaal
weer dat kaarten verhaalkl beetje mazzel koopje een jd800 met 2 kaarten +600.- zieje dat hebknet niet

een kawai k5000 staat al 2 jaar na mn z1 op mn ranghlijst
die staat nu op 350 wel een w version

dus wat lkkr filmpies vast al gepost
kanmij T
deze mr retro sound heeft gewoon 170 movies al gemaakt [ hele nette ook met zn broek aan hihi]
http://www.youtube.com/profile?user=retrosound72#p/u/0/VPbi4UPnn4U

eerst maaar een avondje lkk veelluisteren
kawak k5000 http://www.youtube.com/profile?user=retrosound72#p/u/10/O5zyrRwqi-M

pff zit nu in de obx jzsss wat evt die filmpies exrtraterestial sounds allover ]
daarom denkik met een kawai k5000 aardig klaar te ..uh zijn ..
hoeveel padsound synth wilje

wavestation[vondtkniet soo soo de sr dan ?]
en de jd800 musica ; http://www.youtube.com/profile?user=retrosound72#p/u/22/FN2oQmTszkI

Laatst gewijzigd:
patch versturen in midi

patch versturen in midi

Hey anyone ,

kan iemand mij vertellen hoe ik patch files die in midi formaat staan naar mijn JD-990 kan versturen . In de midi file staan 118 sys-ex banken . Kan iemand mij helpen please ?

vr.gr. Willem

Kijk waar ik zojuist met toeval op stuit Ron van The Sparks anno 2008 op een JD800 :halleluja

2508805081_5cc04d7bc9.jpg

Die lijkt ook een beetje op die van de bacardi reclame.

JD-800 register

JD-800 register

Is het misschien een idee om een register voor de JD-800 op te zetten?

ik ben liefhebber van het prachtige italiaanse automerk Alfa Romeo en lid vd club SCARB.
Nu hebben wij een systeem voor klassiekers waarbij de diverse types hun eigen register hebben.
met als doel indentificeren hoeveel er nog zijn in NL en met welke opties ed.

naast een thread zou dat misschien betere onderlinge communicatie kunnen geven , uitwisselen van patches, idee-en, onderdelen, etc en eventueel meetings, micro-meetings noem ik het maar
waarbij er over de gelifde JD-800 gediscuzeurd kan worden, misschien workshops soundediting oid.

zo'n register zou voor meerdere merken en types wel geschikt zijn.

Is het een idee?

Goed idee maar er worden er momenteel zoveel aangeboden hier en buiten het forum dat we even moeten wachten tot dat alle JD's weer een echte liefhebber gevonden hebben.

Prima idee, dat register.
De JD-800 staat hoog op m'n wish list, maar de vraag is wanneer ik die 500 a 600 euro bij elkaar heb om er eentje te kopen.
Mochten er mensen zijn die 'm voor de helft van dat bedrag aan deze liefhebber kwijt willen, dan houd ik me aanbevolen :mega:

Een vraag over de SL-JD80 kaarten: Zijn deze een uitbreiding op je wave arsenaal als je een JD-990 hebt? Of hebben deze waves die ook aan boord zijn van een JD-990?

Natuurlijk hebben de SR-JV kaarten een groter arsenaal aan waves. Ik ben geinteresseerd in de SL-JD80-02 voor drums.

Waarom zijn de M-265E data kaarten zo duur? Ik bedoel, dit zijn toch simpele RAM kaartjes met een batterij. In het verleden had een RAM kaart voor de Kawai K4 gekocht en dat was nieuw 40 gulden in 1993. Nu zijn die Roland kaarten voor wat bij mij het dichtste bij is, USA, $70 plus.

En nog een vraag: kun je de deze M512E kaart in een JD-990 gebruiken?

Heeft er iemand ervaring met de Orchestral II ( sr-jv80-16 ) kaart? En waarom is deze kaart zo gewild?
Ik las op Synthmania dat deze kaart gewild is vanwege de Keltische samples.
Mijn vraag is of je het basis materiaal kunt gebruiken als aanvulling in combinatie met echte instrumenten.

Hoe SR-JV80-11 Drumset inladen in JD-990 Internal Rhythmset?

Hoe SR-JV80-11 Drumset inladen in JD-990 Internal Rhythmset?

Weet iemand hoe de Rhythm set die op de SR-JV80-11 kaart zit in de Temp Memory te krijgen?
Ik ken de procedure voor het laden van de patches op de kaart.
Maar voor de Rhythm set lukt het me niet. Iemand een idee?

Hey,

Je moet maar net de techno kaart erin hebben zitten natuurlijk, de meesten hebben een vintage denk.
Zal ns kijken of die vintage kaart hier rhythms heeft en of het lukt die in de jd te zetten. Weet ik wat dan hoor je het.... Wellicht is er een rhythm procedure voor de JV 2080 die mogelijk ook op de jd uit te voeren is?

Back