sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)
er is eerder een topic over geweest , stond ook in hoe duur de kaarten waren toen ze gewoon in de winkel tekoop waren. zijn nu nog ver onder dat niveau !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

sunny;ik heb standaard de pianocard erin, vind de pianogeluiden standaard niet super, heb vaker behoefte aan soort rhodes electr piano
freaky /modulated sounds te maken 

Ik zal mijn duit ook maar in het zakje doen. JD-800 geweldige bak van zichzelf al. De kaarten voegen weinig toe imho, ik was zelfs zwaar teleurgesteld over de String ensemble. De String Ensemble zijn 2 kaarten, een waveform kaart en een data kaart. Op de waveform kaart staan maar liefs 7 waveforms!! Die ook nog veel op elkaar lijken, 4 strings en 3 Pizzicato's. Die komen dus tot je beschikking boven op de 108 die de JD800 al heeft. Op de data kaart staan dan 64 patches die gebruik van die waveforms maken. Daar staan best goede patches op, maar om daar nou recordbedragen voor neer te leggen. Op marktplaats staat iemand die er 250 wil hebben, vaste prijs.![]()

ffnog nachie denken erover! Jazeker, Synthmania heeft van een aantal kaarten wat voorbeelden. De Orchestral en de Orchestral II zijn wat audio samples van. De rest vind je onder de SR-JV80-xx links op deze pagina.BTW zijn er geen geluidsvoorbeelden met de stringcard ergens?
Jazeker, Synthmania heeft van een aantal kaarten wat voorbeelden. De Orchestral en de Orchestral II zijn wat audio samples van. De rest vind je onder de SR-JV80-xx links op deze pagina.

Die strings-card klinkt op zich fantastisch en vergroot absoluut het klankenpallet van je JD; de waveforms klinken gewoon veel rijker dan wat er standaard inzit en benaderen de meer realistische strings veel beter. Meerwaarde heeft het dus wel, maar ik sta er zelf ook van te kijken dat deze kaarten inmiddels voor 250,- van hand tot hand gaan. Toch een beetje hetzelfde effect als met de TB-303 en andere vintage bakken volgens mij....het wordt gehyped, is redelijk zeldzaam en dus knallen de prijzen omhoog.
Denk niet dat ik het zelf er gauw voor over zou hebben en ben dus blij dat ik het setje al in huis heb. Zou het aan de andere kant ook niet snel verkopen denk ik, zelfs niet voor 250,-![]()

hier een jd800
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280441753223&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
The JD-800 is Roland's preeminent synthesizer, featuring CD-quality waveforms with incredible dynamic range, dedicated front panel controls for patch editing or performance nuances, and a multi-effects processor capable of producing up to eight effects at once.
Comes with a power cord and owner manual on CD
zozozo buyit nou 850.-
ff een opheerlijk pixie posted
maar wel met manual ...op cd![]()
Kijk ik dacht dat juist die mooie strings van Klaus Schulze uit die kaart kwamen, met programmeren kan ik deze wel aardig benaderen maar echt helemaal kan ik 'm niet krijgen, die stringgeluiden van Klaus klinken echter niet realistisch maar meer synthetisch. waarschijnlijk ligt het dan meer aan de opbouw van de effecten, dat gaan we dan ook even uitzoeken![]()

Als je een JD-990 koopt moet je wel een JD-800 erbij kopen als programmerasje de jd990 koopt - ist wel fettje om bv die twee kaarten erby te hebben
omdat t dan al gauw een wat meer kant en klare player wordt
bv 300.- jd990
+
250 aan kaarten
voor 550.- wel klaar
hmm
ffnog nachie denken erover!
http://cgi.ebay.de/Roland-Super-JD9...wItemQQptZStudioequipment?hash=item4a9d379adb

Die van marktplaats is weg, heb jij hem kunnen kopen voor 450?Ja wacht even in euros is dat nog altijd 590 en dat is dan ook de meest gemiddelde prijs, overigens zag ik dat je geboden hebt op die JD die in Utrecht staat voor 450 als je dat lukt heb je 'm echt voor een leuke prijs.
Als je een JD-990 koopt moet je wel een JD-800 erbij kopen als programmer![]()
is dat zo? de jd800 is toch niet mono als er geen effecten overheen zitten?* stereo panning for each Tone (not on JD-800)
is dat zo? de jd800 is toch niet mono als er geen effecten overheen zitten?

Ja wacht even in euros is dat nog altijd 590 en dat is dan ook de meest gemiddelde prijs, overigens zag ik dat je geboden hebt op die JD die in Utrecht staat voor 450 als je dat lukt heb je 'm echt voor een leuke prijs.