De grote JD-800/JD-990 Thread

Je suggereerd (imho)wel degelijk zaken
Fatsoenhalve zou je dan jezelf kunnen corrigeren ipv op er nog een schepje bovenop te doen met je hok opmerking
Maar ja die stijl is ook niet eenieder gegegeven, gelukkig hebben we van synths hopelijk meer verstand
Kan natuurlijk dat ik iets lees wat jij niet bedoeld heb, hierbij dan alvast mijn excuses voor het eventuele geval dat..
Ook een prettig weekend verder

Laatst gewijzigd:
Ik ook niet!!!

Als je een echte exacte opvolger wilt,zal je 1 milard euro moeten uitgeven.Om diezelfde chips te bouwen,Je zult weer fabrieken moeten gaan bouwen enz.Dus voor een geslaagde opvolger zijn er andere manieren.Alleen moet Roland het zelf willen en in dit tijdperk kan het wel,alleen moet het develop afdeling medewerking krijgen om een copie te maken met zeer uitgebreide functies met de klank kwaliteiten van de JD.Tuurlijk kan het het dat ze bezig zijn en de klank niet kunnen benaderen nu,maar zou zonden zijn het niet te proberen.

Bij de JD serie is dat ook niet mogelijk, die is digitaal.
Wat ik bedoel is dat de JP-80, SH-201, TB-3, TR-8, Juno-DI door Roland zelf als opvolger van het origineel mogen gezien worden, maar de werkelijke liefhebbers over deze slappe aftreksels geheel anders denken.
Er zijn er genoeg die het toch kopen en na een half jaar achter komen dat 't toch niet wat is wat ze er van verwachten en dan staat hij weer op MP.

Waarmee blijkt dat iig de marketingafdeling van de Roland wel goed zijn werk doet 8~

Daarnaast is het natuurlijk zo dat, 'wij' hier, met onze analoge fetishes, op zich natuurlijk maar een niche zijn. Wereldwijd is het bij elkaar wel een grote niche en het succes van Korg op dat vlak heeft aangetoond dat het wel kan. Dunno, ik denk dat Roland als bedrijf gewoon te ver afstaat van de studio-gebruikers en de plank wat heeft misgeslagen (in houdbaarheidsfactor, weet niet hoe zich dat vertaald als commercieel resultaat voor het bedrijf zelf).

Ik merk wel dat ze het met de TR-8 iets anders doen, dus mischien zijn ze daar bij Roland ook achter hun oren aan het krabben.

Inhoudelijk heb ik ze allemaal wel in de muziekwinkel beluisterd (youtube neem ik even niet als graadmeter). En alhoewel ze op het eerste gehoor best vet klinken (m.n. de nieuwe Juno en 201), wordt die vetheid wel vaak door fx veroorzaakt. En dan weet je eigenlijk al bij voorbaat dat dit lastig in de mix gaat liggen.

tenslotte vind ik al die bakken gewoon mega ugly. Moet ook leuk staan in de studio natuurlijk 8)

tja we hadden het moeten weten, je ziet de andere niet dus is dat stukje van communicatie is verdwenen. men zegt tegenwoordig dat communicatie = 67% Non-verbale communicatie en 33% verbaal.. http://www.kaaj.com/psych/smorder.html

beetje respect voor elkaar en misschien minder gelijk willen hebben werkt ook wel goed. :okdan:

Niet zo netjes dat je de Don Solaris JD-990 soundset van iemand anders wilt kopieren voor weinig.
Is die 29 euro dan echt te veel? Voor dat bedrag zou ik geen dief willen wezen.

Ik wil zeker geen dief wezen Hanz, en 29 euro is voor mij maar een paar cent :D

@hanz
Tis mjn zaak misschien niet , maar ik ben gevraagd om de patches te bestellen omdat ons forumlid geen paypal heeft
Gewoon voor het bedrag dat ervoor staat
Vraag me af of je niet wat over de grens gaat met iemand zo uit te maken voor dief
In ieder geval heb je nu hopelijk een wat completer plaatje aangaande de achtergronden van de vraag van genoemd forumlid

Dit verhaal klopt, heb geen ebay account en wil er ook geen omdat ik niet wil werken met PAYPAL, de redenen zijn divers, daarom kan ik zelf niet bestellen.
Daarom zoek ik naar een andere manier om aan deze soundset te geraken en daar wil ik gewoon netjes voor betalen.

Citaat van Don Solaris :
Payment
We accept PayPal only for two reasons: 1) You are protected 2) We are protected. As soon as the payment has been cleared, a download link will be sent to your registered PayPal email address. In order to purchase, just click Buy Now button and you will be forwarded to the PayPal Site. Your order is 100% secure and covered by PayPal Buyer Protection.

Dus heb ik sunny (als trouwe vriend) gevraagd of hij voor mij als ebay member deze soundset wil bestellen en of hij 't nu wil of niet krijgt hij ook nog eens wat extra's (money) voor de moeite, zo ben ik dan ook wel weer :engel:

Hanz en sunny, laten we het proberen leuk te houden hier :luv:

Laatst gewijzigd:
Eh, wacht es heel even...
Mijn letterlijke uitspraak was:
Ze worden verkocht voor een ludiek bedrag als compensatie voor z'n inspanningen, en zijn dus niet om gratis te verspreiden. Niet zo netjes als je ze dan van iemand anders wilt kopieren voor weinig.
Vergelijk met...
Niet zo netjes dat je de Don Solaris JD-990 soundset van iemand anders wilt kopieren voor weinig.

"Als" of "dat" dat betekent toch echt wat anders. Zo wordt me nu opeens iets in de mond gelegd.
Laat ik het er maar op houden dat het slordig kopiëren was. Toch?
Dat is meteen het laatste wat ik erover kwijt wil.

En, hoe bevalt die soundset?

Laatst gewijzigd:
Die kleine aanpassing had je met een knipoog moeten lezen, sorry dat je het verkeerd hebt begrepen.
Zou niet weten hoe die soundset bevalt omdat ik niet in de mogelijkheid ben om op die manier (met de link van jou) aan de sounds te komen en de JD-990 heb ik aanstaande zondag pas!

Kijk es even...

Attachments

• rimbert_jmj_1_jd990.syx
    32,4 KB · Bekeken: 164
  • rimbert_jmj_2_jd990.syx
    32,4 KB · Bekeken: 165
De speciale factory JD-990 patches voor het Vintage Board SRJV80-04.
Zoals gezegd moet je deze los dumpen (bijvoorbeeld met de Elektron C6 tool) om het beste uit de Vintage Board ROM golfvormen te halen.

Attachments

• vs-jd-01.syx
    32,4 KB · Bekeken: 163
  • vs-jd-02.syx
    32,4 KB · Bekeken: 165
  • vs-jd-03.syx
    32,4 KB · Bekeken: 151
  • vs-jd-04.syx
    32,4 KB · Bekeken: 157
  • SRJV80-04(VintageSynths).pdf
    52,1 KB · Bekeken: 213
Hanz,

Je mailbox zit vol dus ik kan je nu even geen PM sturen :eureka:
Zou je zo vriendelijk willen zijn om de Geiss soundset en de speciale factory patches voor het vintage board zoals je die hier hebt geplaatst ook even naar mijn privé email kunnen sturen, kan ze zo onmogelijk openen omdat de computer aangeeft dat hij dit bestand niet kan openen.
Alvast mijn hartelijke dank :halleluja

Last edited by a moderator:
Straks breng ik de JD-800 naar de reparateur om het probleem van de kleverige toetsen te verhelpen. Misschien is het ook verstandig om alvast een paar op amps te vervangen, al heb ik nog geen last van een vervormd uitgangssignaal,

Ik ga bij gelegenheid eens naar het Kruidvat om ontstopperkorrels en deze winter de rode lijm er gewoon allemaal uit verwijderen. Dan is dat ook van de baan. Tot die tijd ligt hij tussen gebruik door ondersteboven, zo kan er zeker niks misgaan.

Waarom zou je werkende opamps vervangen?

Roland heeft de synth afdeling serieus in de steek gelaten al enkele jaren.Willen op alle markten thuis zijn.En dat lukt niet meer of hoe je na succesvol jaren en uitbreiden plots beseft dat andere merken echt met één produkt lukken in hun succes.Ze willen de dag van vandaag nog echt op alle gebied de voorste zijn.Dat kan niet meer.Roland doe eens echt weer iets met synth's!
Terug naar de roots,de wortels,de afkomst,dat unieke aub,

Hé, deze discussie hadden we nog niet in ELK Roland draadje gehad...

het gaat hier om de JD800 en niet om wat de firma Roland vandaag wel of niet zou moeten doen volgens deze of genen.

wat koste het nou bij roland om je toetsenboard weer te fixen, las ik niet laatst dat je dat kon laten doen?

Als Roland zou reageren wel ja, maar ik heb na een week in ieder geval nog niks van Roland gehoord. Dus ik bereid me maar al voor om het zelf te doen met natronloog. Dan probeer ik meteen ook een slider te reinigen.

Ik vond het best wel slim van mezelf om hem in afwachting ondersteboven te leggen. :)

Back