Welke controller gebruik jij?

jeetn

Stamgast
Ik vroeg mij af wat de meest gebruikte midi controllers of klavieren zijn!
Wat zijn je ondervindingen,gebruiksgemak,gemakkelijk te gebruiken bij sofware(welke),hoe zijn de controllers en klavier,enz...

kort samengevat!Vertel mij eens over uw relatie met uw controller(zou je vreemd willen gaan of niet!!!)

Ik zal de kop afbijten :-)

wel, ik gebruik als 'master keyboard' een ouwe X3, gewoon omdat ik die had liggen.
En voor de rest inside DAW, hoewel ik net een Kore heb aangeschaft, maar nog niet alles heb uit gehaald...

Voor de rest ben ik op zoek naar een controller die meer dan 2 parameters tegelijk kan aansturen:
probleem bij draaiknoppen is dat je 2 handen bezet zijn met 2 knoppen.
Zou tof zijn iets te hebben waarbij je je 10 vingers kan gebruiken :-)
enig idee?

footcontroller?
sustainpedaal?

ik heb nog wel eens de neiging om 3 of 4 knoppen teglijk te gebruiken.

ik doe het zelf met de G2 en ik zou niet zonder kunnen. Je kunt echt alles ermee aansturen wat je er maar mee wilt aansturen:

belangrijk voor mij en waar geen andere controller aan kan tippen:

- groepen van controls (cutoff, res, decay, en volume in een knop)
- stuurt allerlei soorten synthcontrols uit als data zoals LFO, stepseq, envelopes.
- de ene control kan ook de andere controller beinvloeden

maarja de G2 is ook niet puur een controller maar een synth die dat toevallig ook kan.

hoofdcontroller is m'n JP8000, lekker veel knopjes en schuifjes (en ribboncontroller)
daarnaast ook nog een BCR2000, in combinatie met Ableton Live echt heel flexibel, en voor een geweldige prijs
sinds kort nog een Korg PadKontrol, lekkere pads en een touchpad, fijn toetstel

droomcontroller: een Lemur, maar dat is natuurlijk ook nogal aan de prijs

mijn hele studio is midi controller :D

maar dedicated midi klav is m,n remote 25 ben er erg idolaat mee, en kwa controllers me beste aankoop ooit.

Ik gebruik de Nord Lead als midi-keyboard, de Virus TI om de Virus Powercore aan te sturen en de Supernova om de V-Station aan te sturen, dat zijn ook de 2 vst synths die ik het vaakst gebruik dus dat werkt erg lekker aangezien vrijwel alle knoppen overeen komen.

Daarnaast heb ik een Novation Zero SL in bestelling om de Cubase mixer aan te sturen en de overige vst instrumenten. Maar dat is pure luxe...

master: @ju-2
controller: mackie control

:okdan: topcombi

Voor de kleine tweakdingen en inspeeldingen achter de PC gebruik ik de EMU Xboard 25 (2 octaven).

Als ik echt wil spelen, gebruik ik het keyboard van mijn AN1x.

DAW: Behringer BCF2000

Plugins: Remote 37SL

Waldorf Q keys als masterboard. Akai mpd24 voor de drums en drumfx. BCR2000 voor de analoge synths die wel sysex hebben maar geen knoppen. VM3100 om af en toe een slider te learnen

Ben ook bezig met een electric jazz quartet (www.electricquartet.be) a la miles jaren 70, erik truffaz, jaga jazzist enz, en ben op zoek om laptop effecten aan te sturen terwijl ik trompet speel.
Gebruik voorlopig digitech voc300, leuk maar beperkt.
Heb laptop klaarstaan met Kore, maar onhandig om te gebruiken tijdne spelen.
Daarom was ik aan het kijken naar een behringer fcb 1010 om te gebruiken.
Aanrader of niet? of ander voorstel om het op te lossen? Ik weet dat het niet een voor de hand liggende opstelling is.

En lemur lijkt me leuk, voor in de studio :-)
2500€dacht ik he... jammer maar helaas hehe

NI Kore - Kurzweil SP76 - Apple MacBook Pro

Werkt te gek, ook live ! Knal al je favoriete instruments en sounds in Kore, maak per song / genre presets aan om de CPU te onlasten en de latency te minimaliseren... biertje drbij :-)

Origineel geplaatst door bodo

droomcontroller: een Lemur, maar dat is natuurlijk ook nogal aan de prijs

Nou dan ben je niet de enige die zo er over denkt het is ook mijn droom om zoon controller te willen hebben.

Voor de genen die meer over deze controller willen weten heb ik hier de link:
http://www.jazzmutant.com/

Novation Remote LE49 voor de keys (en wat draaiknoppen), Behringer BCN44 voor nóg wat draaiknoppen, en een Yamaha O1X voor de faders en de transportfuncties! :peukie:

Alle midiklavieren die ik gebruik zijn controllers. Ik gebruik alleen hardwaresequencers (hoewel de grens in het geval van de SX-1 wel vaag is). Elk klavier met ingebouwde sequencer stuurt in principe geen andere aan. Ik ga de VL-7 voor de MPC-4000 gebruiken, de T-3 voor het Solina String-Ensemble en de EX-5 voor de E-mu E4XT Ultra (diens sequencer gebruik ik ook) en de analoge monosynths. Tot nu toe was de Triton mijn controller voor andere synths zonder toetsen of midi.
De VL-7 en de EX-5 spelen het prettigst. De EX-5 heeft de meeste controllers (ribbon, heeft de VL-7 niet). De XTk verzendt aftertouch niet goed over midi; ontvangt wel prima. De aftertouch van de JD-800 werkt alleen bij zwaar drukken (zie JD-800 draad),dus in plaats daarvan gebruik ik een pedaal.
Voor mij werkt dit systeem prima, maar ik denk dat ik temidden van alle computeraars een utzondering ben. Ik ken ook muzikanten die vergelijkbare muziek maken die geen midi gebruiken, alleen audio.

IK zie dat er weinig dezelfde controllers voorkomen!Er steken er geen bovenuit!IK dacht dat het anders zou uitdraaien.
Die controller met 3 octaven vind ik niet echt handig!maar als je een gewone controller hebt zonder klavier,dan kan je als je midi hebt toch om het even welk klavier aansluiten!?!Of is dit niet de oplossing(of niet de beste oplossing)

Back