Korg X5 is het wat????

- -

Ouwe rot
ik kreeg een korg x5 aangeboden te ruil ... is het wat? wat is de waarde vandaag ongeveer?

Ja ik vind de Korg X5 wel wat. Je kan er mooie tapijtjes mee leggen en ook de drums zijn niet slecht. Volgens mij kun je online wel het een en ander vinden aan samples.
Hij heeft een pc to host aansluiting wat, als je de software instaleerd, erg handig is voor het kiezen van je sounds.
(wel speciale kabel voor nodig, maar het kan ook gewoon via de standaard midi poorten)
Hij is 16 parts multitimbraal.
Gewoon een goede "allrounder" die met de editor nog verassend diep te editten is. Geen realtime manipuleren van geluiden maar heeft wel CC aansturing. Er vast een mixermap te vinden voor in Cubase enz.

Hier kun je veel gebruikers reviews lezen;

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Keyboard+And+MIDI/product/Korg/X5/10/1

Ik vind over het algemeen de Korg synthesizers altijd heel erg goed. Ik heb zelf de O1W/FD gehad en heb de Korg X5 bespeeld in de winkel. Mooie geluiden en combinaties, zeker de moeite waard. Dus Frank, gewoon ruilen, je hebt er een hele goede aan.

Phochos:D

Is het een X5 of X5D? De X5D heeft 64 sound polyfonie, de X5 maar 32 geloof ik.

In elk geval, ik heb begin dit jaar een X5DR (de moduleversie van de X5D) gekocht voor 110 euro of zoiets en ik ben er niet echt kapot van. Er zitten een paar hele mooie geluiden in, maar de editmogelijkheden zijn zeer beperkt. Zo kun je wel filteren maar heb je geen resonance en dergelijke. Het belangrijkste nadeel is dat je het geluid direct herkent, omdat je buiten de presets weinig kunt doen. Maar voor tapijtjes en sfeergeluiden is hij wel goed, zeker als je hem door een externe effectenbak heentrekt.

Zou toch nog eerder voor een CS1x of iets dergelijks gaan, daar betaal je ongeveer hetzelfde voor en daar zitten tenminste nog wat over the top effecten en filtermogelijkheden in.

een Korg x5 is het.
mm ja misschien in die klasse is een cs1x toch wel beter maar die heb ik net weggedaan !

De X5D is mijn favoriete schootsynth. Licht en draagbaar, heerlijk om mee te jammen of 's avonds op de bank even wat pielen. Vroeger ook nog serieuze compositie's gemaakt in Multi modus. Maar vooral in Combi mode is dit echt een performancebeest, lekkere Korg geluiden met bruikbare effectensectie. Prettig voor d'r bij of als beginners instrument.

Hangt er ook vanaf wat je er mee wil, mijn eerdere commentaar sloeg er op dat er niet echt 'out there' geluiden inzitten of dat je hem allerlei rare dingen kunt laten doen.

Maar als je violen, piano's, fluiten en mooie padjes wilt hebben, die klinken heel mooi op de X5.

Ik heb zelf ook de X5DR gehad, maar was er zeer over te spreken, zeker voor strijkers, koren en soundpads is deze heel erg mooi.

Mr. Space, waarom neem je niet meteen een Yamaha CS2X ipv de CS1X, deze heeft wat meer draaiknoppen en veel meer geluiden en deze worden toch nog steeds aangeboden en bij Peter Verspuy is deze CS2X zelfs nog nieuw te koop.

Phochos

De 05R/W is een budget rack uitvoering van de X3, dus geen W serie, deze lijkt heel veel op de X5 / X5R synthesizers. Verder is er nog de X5D / X5DR, deze heeft meer waveforms en een dubbel aantal stemmen. De nakomeling van deze generatie is de N364 / N264.

Back