kosten aankoop USA van oud spul

Origineel geplaatst door fuse
Als je een beetje grof rekent ben je 1$ voor 1€ kwijt toch?

Uiteindelijk komt het daar wel op neer is mijn ervaring. Als je de btw kan aftrekken dan wordt het wel interessant anders moet je het alleen doen als je het apparaat hier niet op de kop kan tikken.

offtopic : Lekker ook weer dat de 2de hands prijzen wel tellen als je belasting moet betalen maar niet als je studio afgefikt is ofzo, dan is het spul opeens niks meer waard volgens de verzekering.

Is het eigenlijk niet absurd dat je btw moet betalen over tweedehands spullen? Ik bedoel, stel dat zo'n ding een paar keer op en neer gaat van hier naar het buitenland... dat slaat toch nergens op? Of mis ik iets?

Oftwel frauderen?

Origineel geplaatst door SCD
Is het eigenlijk niet absurd dat je btw moet betalen over tweedehands spullen? Ik bedoel, stel dat zo'n ding een paar keer op en neer gaat van hier naar het buitenland... dat slaat toch nergens op? Of mis ik iets?

Nope, dat heb je helemaal goed, gotta love Vadertje Staat :maffia:

Origineel geplaatst door SCD
Ja... het ligt er DIK bovenop he? :D

of gaat het om een micromoog? dan kan ik je misschien helpen!

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik zou never nooit niet een MM via ebay kopen.
99% kans dat die niet meer werkt bij aankomst.

Ik schat het eerder in op 100%

Origineel geplaatst door mono-poly
Ja ik wou wel een beetje positief blijven :)

Dacht al :) mensen moeten vooral niet te luchtig denken over een Memorymoog
ik heb ooit een MM gehad met echt serieuze problemen, dan word je echt niet
blij met o.a. 18 x CEM 3340 aan boord, ik heb hem uiteindelijk defect verkocht
na bakken met reparatie kosten, elke keer was het iets anders, nu heb ik een
probleemloze en stabiele LAMM dat is gelukkig een heel ander verhaal

Ik zal het anders zeggen, ik durf geen niet LAMM versie meer te kopen bij wie of
wat dan ook Ik heb mijn MM les geleerd.

ooit 2 memorymoogs aangeschaft via ebay en op laten sturen met UPS en DHL (vanuit duitsland en engeland welliswaar). Schrik niet: ze deden het nog, wat wordt nu het defekten-percentage ?

sp-1200 gekocht via e-bay usa. waarde $100 opgegeven. kwam zonder problemen aan.

inderdaad... de aanschafprijs in $ ben je uiteindelijk voor het totaal kwijt in €

Origineel geplaatst door Mk II
hele grote vergissing; de douane heeft nl. ook internet en weet heel goed hoe ze dat moeten gebruiken. je kunt dus proberen een Matrix 12 als schroot in te voeren maar 10 tegen 1 dat ze daar niet intrappen. advies: niet gaan liggen kloten met opgegeven waarde e.d. want de boetes zijn niet mals (100% is het minimum) en ze weten meer dan je denkt.

enne... 25% is idd wat je ongeveer moet rekenen bovenop de aanschafprijs + verzending.

De waarde van goederen is afhankelijk van de factuurwaarde (de betaalde prijs), als je voor USD 50 een matrix 12 kan kopen zal de douane deze waarde accepteren. Daarnaast kunnen ze steekproef gewijs een pakket openen, en dan zal je moeten bewijzen wat de waarde is van het pakket (rommelen met de factuur, helpt dan niet meer).

Was ik maar in de VA scene gebleven... :stupid

Attachments

• mmmm.jpg
    mmmm.jpg
    166 KB · Bekeken: 124
Back