[ JUMP ] DJ Freez - Jump!!! (141bpm/224kbps)

Als je wat ervaring opdoet met mixen kun je dit gewoon releasen. Heb ook je andere tracks ff gecheckt en doorgaans zelfde verhaal.

Moet er wel bij zeggen dat dit niet komt omdat dit nou zulke geniale tracks zijn maar omdat dit gewoon een vrij laagdrempelige markt is en je de sound hebt gevonden die verkoopt.

Ik bedoel dit verder echt niet om jou of je stijl af te kraken maar dit is de realiteit naar mijn mening.

Maar je weet duidelijk wel wat je doet, veel mensen zijn alleen al een jaar of 2 bezig met de kickdrum maken.

Origineel geplaatst door Acidfever
veel mensen zijn alleen al een jaar of 2 bezig met de kickdrum maken.

Kan tellen qua oneliner Acid !

(daarvoor gebruiken ze dan liefst een ECHTE 909 !)

Bedankt jongens, voor de positieve feedback, ik ben 10 maanden bezig met producen, maybe bijna 11.
Daarnaast mix ik alleen met fruityloops 6 zelf nog (heb soundforge 7a wel) , maargoed niks 'Pro's gebruikt dus daarvoor,
misschien wat tips ervoor? :)

En dat nummer moet ik eff gaan checken dus 'Legowelt - geneva hideout ' :biertje:

Origineel geplaatst door DJ Freez
Bedankt jongens, voor de positieve feedback, ik ben 10 maanden bezig met producen, maybe bijna 11.
Daarnaast mix ik alleen met fruityloops 6 zelf nog (heb soundforge 7a wel) , maargoed niks 'Pro's gebruikt dus daarvoor,
misschien wat tips ervoor? :)

En dat nummer moet ik eff gaan checken dus 'Legowelt - geneva hideout ' :biertje:

Klinkt best aardig maar de mix kan idd wat beter.

Origineel geplaatst door elektrovolt
ik ben geen jump fan maar dit vind ik wel leuk op zich... doet me een beetje denken aan Legowelt - geneva hideout =)

Is dat nummer niet van Hakketeam? 8o)

nou ik denk niet dat het jouw favoriete muziekstijl zal zijn, maar qua melodie en synth geluid doet het me er een beetje aan denken.

heb dat nummer nog op gezocht van geneva hideout, maar geen succes , iemand een linkje? ben wel benieuwd haha

[Edit] je kunt nooit zeker weten of het mijn stijl niet is, als je de tracks van me allemaal luisterd op esnips hoor je bijvoorbeeld dat ik heel veel verschillende dingen aan het uitproberen ben, daarnaast luister ik naast vele verschillende soorten electronische muziek, ook hiphop/rap(wat ook wel electronisch is^^) maar ook metal (black/death/goth), soms luister ik ook reggae en gouwe ouwe vind ik ook wel lekker. :p

Laatst gewijzigd:
Dj Freez - Jump!!!

Dj Freez - Jump!!!

Hey Freezy:D ;

Super nummer.. Lekkere melodie en beat.. Eigenlijk geen jumpstyle maar dikke hardstyle-terror, waar ik dus ABSOLUUT niet van hou, maar door deze super melodie is is tog :biertje: !

:halleluja To you!:halleluja

Super gedaan!

En mensen, dit nummer klinkt zo hard omdat ie 100,7 db is (normaal is 87!!)

Is het geluidje waar je mee begint een sample ? Er lijkt een tikje in te zitten ...

Voor de rest vind ik de opbouw vrij matig, het gaat veel te lang door zonder echt wat af te breken hier en daar ...

Re: Dj Freez - Jump!!!

Re: Dj Freez - Jump!!!

Origineel geplaatst door D600OWNER
Hey Freezy:D ;

Super nummer.. Lekkere melodie en beat.. Eigenlijk geen jumpstyle maar dikke hardstyle-terror,

Gast tis totaal geen hardstyle en verder vind ik het een complete kutplaat eerlijk gezegt.

Re: Re: Dj Freez - Jump!!!

Re: Re: Dj Freez - Jump!!!

Origineel geplaatst door deniax
Gast tis totaal geen hardstyle en verder vind ik het een complete kutplaat eerlijk gezegt.

Men wil natuurlijk een mening over een nummer!!!!Goede info is welkom maar op zulke lage manier dit nummer afbreken!!!!Wat gaat er toch in je om.....

Dit forum is om elkaar te helpen en niet om iemand de grond in te boren!!!!!

Over smaak gaan we niet praten,jump is niet mijn favoriet....Dit is dan wel weer wat goeds in deze stijl!

Zoals je al wist....SUPER melodie

Hi

Hi

Hallo jongens,

'D600OWNER' en 'jeetn' bedankt voor je antwoord, dat je het goed vind :) ,
ik moet je gelijk geven, het is gewoon niet 100% jump, maar wat precies wel???,

Ook 'Deniax' moet ik gelijk geven, hardstyle is het inderdaad geloof ik, ook niet.

Antwoord @ 'Engineer', nee, dat is geen sample, maar vanguard o.a.
[Edit] die tik zit er inderdaad in .. misschien een concrete tip om dit weg te halen?, heb het in een ander topic ook al gevraagt :) b.v.d.

Greets.

Laatst gewijzigd:
ligt het nou aan de kutboxjes op mijn iBook of sluiten de bass en de melodie toonsoorten nou niet zo op elkaar aan.

Verder wel een aanstekelijk deuntje goed gedaan man!

Dat tikje is echt verschrikkelijk aan het begin, blijft ook de hele plaat doorgaan overigens, gruwelijk.
regel een wave-editor en knip het tikje eruit, wedden dat ie aan het begin of aan het einde van de sample zit.

Verder vind ik het nummer erg eentonig en wordt het met die 2e lead erbij veel te druk (waarschijnlijk op te lossen door degelijk af te mixen of die 2e lead een octaaf hoger of lager te laten spelen).
Afmixen moet nog heeeel veel aan gebeuren. Inderdaad, je kunt 'm zo uitbrengen, ik zie de 15-jarigen hier in de buurt er wel op jumpstylen, maar een hit zal het zeker niet worden (in deze stijl).

Probeer eens wat meer afwisseling er in te brengen en het spannend te houden

PS: het is wel 100% jumpstyle ;)

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Dat tikje is echt verschrikkelijk aan het begin, blijft ook de hele plaat doorgaan overigens, gruwelijk.
regel een wave-editor en knip het tikje eruit, wedden dat ie aan het begin of aan het einde van de sample zit.

Verder vind ik het nummer erg eentonig en wordt het met die 2e lead erbij veel te druk (waarschijnlijk op te lossen door degelijk af te mixen of die 2e lead een octaaf hoger of lager te laten spelen).
Afmixen moet nog heeeel veel aan gebeuren. Inderdaad, je kunt 'm zo uitbrengen, ik zie de 15-jarigen hier in de buurt er wel op jumpstylen, maar een hit zal het zeker niet worden (in deze stijl).

Probeer eens wat meer afwisseling er in te brengen en het spannend te houden

PS: het is wel 100% jumpstyle ;)

Het is geen sample, maar vanguard o.a :bekdicht:

Het is geen sample, maar vanguard o.a :bekdicht:

ow, excusez moi, daar had ik overheen gelezen... Maareh, dan sample je de audio-input van die vanguard en knip je het dan alsnog eruit middels een wave-editor.
Uiteraard per uniek riffje, niet dat je de hele bassline in 1 wave opneemt en dan telkens gaat knippen ;)

Moet eruit te halen zijn en anders mogen de mede-vanguard-owners je helpen. Ik heb er zelf geen nl.

Origineel geplaatst door BigDplayboy
ow, excusez moi, daar had ik overheen gelezen... Maareh, dan sample je de audio-input van die vanguard en knip je het dan alsnog eruit middels een wave-editor.
Uiteraard per uniek riffje, niet dat je de hele bassline in 1 wave opneemt en dan telkens gaat knippen ;)

Moet eruit te halen zijn en anders mogen de mede-vanguard-owners je helpen. Ik heb er zelf geen nl.

Ok ik begrijp het, bedankt iig, maar dat tikje komt denk ik niet door vanguard zelf, maar wat fx etc,
misschien weet iemand Toch hoe ik het weg kan halen? zonder te knippen en wav's te moeten maken?

Greets

Op zich best een lekker trackje maar.....
- heb basslijntje in het begin vindt ik niet echt super.
- leuk melodietje
- het gaat te lang door, probeer er iets meer ene 'verhaaltje' in te bouwn..
- een break hier en daar zou het wat opfrissen
- misschien een sampletje a la 'drop the beat' zou wel aardig zijn.

Verder ok hoor.

Back