Wat is, momenteel, de beste modulaire software synth?

Wat is, momenteel, de beste modulaire software synth?

• Reaktor.

Stemmen: 18 18,6%
  • Reason.

Stemmen: 11 11,3%
  • Clavia Nord Modular.

Stemmen: 26 26,8%
  • SynthEdit..

Stemmen: 1 1,0%
  • Ik houd niet van soft synths.

Stemmen: 31 32,0%
  • Anders, namelijk......

Stemmen: 10 10,3%

• Totaal aantal stemmers
    97

Naton.Rozenburg

Ouwe rot
Welke modulaire synth. heeft je voorkeur?

Bij 'anders' kan je een berichtje plaatsen met je favoriete modulaire soft synth. OF eigenlijk wel bij elke keus. En wellicht je ervaringen delen!..

Vind Reason geen modulaire synth. En de Nord Modular is eerder hardware. Hij is immers ook los te gebruiken als synth.

Maar ik ga voor de FX machine, kun je alle andere VSTi's plus VSTfx's inknallen in een matrix en gaan!

Dat is waar:stupid
Het was mijn bedoeling om een beeld te krijgen van wat er op de computer wordt gebruikt aan 'professionele' software synthesizers, die niet freeware zijn..
Alhoewel SynthEdit nu nog wel 'gratis' te downloaden is, maar binnenkort geld gaat kosten.

Reason is inderdaad geen modulair systeem. Maar het is nu zo populair, daarom liet ik hem niet weg..voor de Big Picture.
De Nord Modular kan je op je beeldscherm opbouwen, bekabelen en patchen, daarom reken ik hem toch wel tot modulair.

Clavia Nord Modular, niet omdat het de meest programmeerbare
synth is (die eer gaat naar Reaktor), maar gewoon omdat ie het
beste klinkt.

Mvg.

CoolRunning

synthedit is vrijwel eindeloos qua mogelijkheden maar klinkt eigenlijk best gaar...

Andere synths heb ik geen ervaring mee...

nord modular: ik reken hem wel als soft synth aangezien alles op het scherm gebeurt. al is de engine hardware. als je een pci kaart met dsp zou hebben zou het software zijn. ik vindt dat het zelfde. daarbij is het patchen virtueel.

klinkt gewoon erg goed en is bijna grensloos qua mogelijkheden. en ook vooral erg leuk. heb ook met reason gewerkt maar op een of andere manier kan ik daar gewoon niet mee over weg. maar de patches daarvan klinken ook erg goed.

Je kunt ook je synth of sampler via software op je computer editten. En dat is dan wel weer hardware? :confused:

Of de modular synth van Creamware Pulsar(2) is dan hardware of software?

ARGHHHH!!!!

Origineel geplaatst door fuse
Je kunt ook je synth of sampler via software op je computer editten. En dat is dan wel weer hardware? :confused:

Of de modular synth van Creamware Pulsar(2) is dan hardware of software?

ARGHHHH!!!!

digitaal en analoog, mac en pc hadden we al gehad nu hebben we de discussie hard en software die hadden we nog niet gehad. :)

ik vindt die creamware modular ook software. mijn criterium is als volgt het is software zolang de userinterface virtueel is.

en dan niet een software editor voor een hardware bak.

in het geval van de micromodular zijn er alleen sounds te maken via het scherm en de muis.

een sampler is gewoon te editen op het aparaat zelf.

waneer aparaten komen met een software editor om dat het ding met de huidige controllers gewoon niet te editen is. hebben de ontwerpers iets fout gedaan.

de clavia's zijn speciaal ontworpen om geedit te wordenvia een pc.

(zo zie ik het iig ;) )

Ik heb zo'n vermoeden dat de clavia hier als winnaar uit gaat rollen

Nu weet ik het zeker. Ik heb bovennatuurlijke gaven. Hij staat met stip bovenaan.
Volgens mij is dat ook omdat de ervarendere gebruikers liever een stuk hardware erbij prefereren van een gevestigd merk.

En om alle discussies voor te zijn. Ook Reaktor e.d. is gevestigd, maar omdat je het van het hele web kan downloaden heeft het niet status van professioneel muziekinstrument.

Origineel geplaatst door BananaWorld

Nu weet ik het zeker. Ik heb bovennatuurlijke gaven. Hij staat met stip bovenaan.
Volgens mij is dat ook omdat de ervarendere gebruikers liever een stuk hardware erbij prefereren van een gevestigd merk.

En om alle discussies voor te zijn. Ook Reaktor e.d. is gevestigd, maar omdat je het van het hele web kan downloaden heeft het niet status van professioneel muziekinstrument.

ik denk wel dat je gelijk hebt, maar toch is dat jammer. ik heb dingen gehoord die met reactor waren vervaardigd die ik van me leven niet met een claviatje kan maken.

zo'n nord mod is tyrouwens ook best wel handig omdat je dan toch nog een paar knoppen hebt waar je aan kan draaien.

Ook Reaktor e.d. is gevestigd, maar omdat je het van het hele web kan downloaden heeft het niet status van professioneel muziekinstrument.

!Hola! Een software programma dat geript is is geen professioneel product meer? Cubase SX gebruikers ::: zeg maar dag met je handje!
Dit vind ik echt klinkklare onzin.
Een Reaktor versie zonder Dongle werkt zowiezo al niet goed.

Het schitterende van Reaktor is dat je er echt 'authentieke' klank effecten uit kunt halen. Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven.., het heeft in ieder geval niets met je geluidskaart te maken, maar met de programmering van het pakket.
Met geen ander programma krijg ik die echte, wilde, rauwe klank effecten er uit.
Hoe meer moeite je in het programma stopt, hoe meer je er voor terug krijgt.

Wat een onzin!

Weet je dat Native instruments op het punt heeft gestaan om er mee op te houden om de reden die jij hier schetst?
En dat je ook een Reaktor sessions versie hebt die op de hardware van Digidesign werkt? En ook al dat op de lijst van gebruikers een hele rij bekenden staan van wereldformaat.

Graag dat je dit soort argumenten nooit meer aanhalen want dan ben ik bang dat ik m'n fatsoen verlies.

Uit dit rijtje: de Nord Modular, hoewel imhu dit een va hardware synth is met waarbij editen ook mogelijk is met een software user interface (het kan immers ook via de hardware). De AKAI Z4 en Z8 zijn toch ook geen software samplers omdat je user interface via computer aan te sturen is?

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Uit dit rijtje: de Nord Modular, hoewel imhu dit een va hardware synth is met waarbij editen ook mogelijk is met een software user interface (het kan immers ook via de hardware). De AKAI Z4 en Z8 zijn toch ook geen software samplers omdat je user interface via computer aan te sturen is?

je kan toch alleem aditen wanneer je de knoppen hebt toegewezen. (ik zelf ben micro mpdular gebruiker, dus ik weet niet hoe met de grote broers zit eigenlijk)

Kunnen we anders afspreken dat als de oscilators buiten de computerkast zitten het hardware is en anders is het software synth?

Bijv doepfer heeft ook een sample module die je met de computer moet voeden. En da's toch echt zekersteweten hardware modular.

Ik ga toch voor Reaktor hier kun je namelijk dingen mee die je met een andere modulaire SoftSynth niet kunt doen,namelijk zelf je Wavetables samenstellen en Live door de Sample heen te bewegen.
En je kunt alles zelf instellen (hoe snel je LFO kan Bijvoorbeeld) Wat wel een minpunt is is dat hij veel CPU vraagt maar misschien is dat straks met Versie 3.3 verholpen (Ik verwacht er in elk geval veel van)
De Clavia klinkt overigens ook zeer goed maar die mist in mijn ogen iets wat Reaktor wel heeft en dit geldt ook voor de Creamware Modular (Maar dit is persoonlijk)
Wat betreft het Software /Hardware verhaal,in mijn ogen is een Modulaire Softsynth een Synth op de PC dus zonder Hardware kijk je kunt al veel Synths en Samplers editten op de Computer maar dat maakt het nog geen Softsynth.

:)

Origineel geplaatst door fuse
Kunnen we anders afspreken dat als de oscilators buiten de computerkast zitten het hardware is en anders is het software synth?

Bijv doepfer heeft ook een sample module die je met de computer moet voeden. En da's toch echt zekersteweten hardware modular.

Laten we het "crash-criterium" gebruiken; als m'n PC helemaal finaal de puin in crashed terwijl ik NET bezig was m'n droomsound op m'n Nord Modular te bouwen, dan zit die sound nog steeds in m'n Nord Modular en kan ik deze bewaren. Oftewel, de user-interface mag dan op de computer plaatsvinden, alles wat er echt gebeurt gebeurt op de DSP's van de Nord Modular. Dus -> HARDWARE!

(...vind ik)

Back