Goede synthesizer voor percussie

Volgens mij kan je met een Cwejman S1 ook heel erg lekkere drumsounds maken, die bak heeft geloof ik echt supersnelle envelopes.

Nadeel: hij is niet goedkoop :D

Niet analoog maar wel een mooie drum/percussiesynth, SPS-1 Machinedrum.
Ook meteen een super sequencer.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Volgens mij kan je met een Cwejman S1 ook heel erg lekkere drumsounds maken, die bak heeft geloof ik echt supersnelle envelopes.

Nadeel: hij is niet goedkoop :D

Dat kan ik bevestigen :D

Ook erg leuk om een perc sound (postive adsr op osc1) te laten overlopen op bijvoorbeel een bass sound (osc2) met een negative adsr

Dus ik kan kiezen uit:
  • Digitaal > 1989
  • Simmons
  • Pearl
  • Korg MS-x
En er bestaan dus geen 'generieke' analoge synths die goed geschikt zijn voor percussie modulars en de MS-10 daar gelaten? Hoe zit het dan met de Andromeda?

goede envelopes zijn de key ,..multimode filter willen helpen ,.
bv de korg poly800/siel dk80sx500 hebben 8 stage env.
- moetje aardig mee kunne programmen voor weinig

ik ga binne kortie de xd 5 van kawai proberen check anders die van ? uhh
de ry 30yamaha drumsynth

nu te koop

Origineel geplaatst door R-ond
goede envelopes zijn de key ,..multimode filter willen helpen ,.
bv de korg poly800/siel dk80sx500 hebben 8 stage env.
- moetje aardig mee kunne programmen voor weinig

ik ga binne kortie de xd 5 van kawai proberen check anders die van ? uhh
de ry 30yamaha drumsynth

nu te koop

Ja ik heb een multistage envelope op mijn microwave en daar heb ik dus toch niet zo'n kromme envelope uit kunnen bouwen, het klonk tenminste niet zo.

Maar jij was dus van plan om die XD5 te gaan kopen? Hij hapte niet op een ruilvoorstel van me, maar de ruilsynth daar is hopelijk vandaag wat geld voor bijgestort op mijn rekening dus dan zou ik hem eventueel ook kunnen kopen. Lijkt me een leuke bak.

Hoe zit het dan met de Andromeda?

een Andromeda kan een aardig eind komen (mits de Fast Envelopes aanstaan in de enigine optimzer settings) maar is zeker niet de eerste synth waar ik aan zou denken - de MS serie trouwens ook niet. Maar een Moog Prodigy of een Korg 700s hebben beide retesnelle envelopes met zeer veel punch en kosten in verhouding niet te veel. het filter vd 700s is wat flexibeler en hij heeft een ring mod dus die zou ik aanraden.

De Pearl Syncussion is idd een zeer goede keuze.
Ik heb een korg mini700 en die kan idd een aardig basdrummetje maken.

Ik weet niet of je de drums "live" wilt triggeren uit die bakken of juist samplen? In dat laatste geval kun je natuurlijk een beetje smokkelen, als de envelopes van de analoge synth een beetje sloom zijn. Gewoon de aanzet/attack van de drumsound wegsnijden op zo'n manier, dat het lekker strak klinkt.

Maar goed, dit had je zelf natuurlijk ook al bedacht :)

Uit de Waldorf Microwave XT zijn ook wel aardige drumsounds te halen trouwens; envelopes zijn aardig snappy. En met de Oddyssey heb ik ook wel eens leuke resultaten bereikt.

Yamaha An1x. All the way. Je kan door de 4(!) oscilatoren hele mooie geluiden programmeren: je hebt namelijk een dubbele set stemmen tot je beschikking: een voor de attack en een voor de body...(of gewoon een als snare en een als kick). Daarnaast heb je meerdere filters, FM, ruis EN (en dat is voor drums echt kick ass): FEEDBACK. Daarmee maak je van de saaiste dot ruis nog een snoeiharde snare en van de braafste kick nog een monsterlijke knal.

Als het hard moet....An1x all the way.

Ik zie die Syncussions voor een eurootje of 400 gemiddeld weggaan als ik hier in de historie kijk van het marktplaats gedeelte - niet bepaald cheap ass. Staan er ergens een paar vette demo's online van het apparaat? Wat ik tot nu toe gevonden heb klonk wel aardig maar nog niet meer dan dat.

Ik weet niet of je de drums "live" wilt triggeren uit die bakken of juist samplen? In dat laatste geval kun je natuurlijk een beetje smokkelen, als de envelopes van de analoge synth een beetje sloom zijn. Gewoon de aanzet/attack van de drumsound wegsnijden op zo'n manier, dat het lekker strak klinkt.

Maar goed, dit had je zelf natuurlijk ook al bedacht :)

Ja als ik met samples moet gaan lopen kutten kan ik net zo goed meteen in de (sampler)software een fijne envelope intekenen. Ik heb er zelf altijd erg veel plezier in als een geluid al goed klinkt au naturel uit een synthesizer, en dat ik niet moet gaan trial-erroren met opnemen en bewerken maar dat ik misschien achteraf van een goed geluid een nog beter geluid maak.

Uit de Waldorf Microwave XT zijn ook wel aardige drumsounds te halen trouwens; envelopes zijn aardig snappy. En met de Oddyssey heb ik ook wel eens leuke resultaten bereikt.

De envelopes uit de I zijn zo'n beetje de snelste ter wereld op de 0 setting, en ik heb er toevallig nu wel een lekkere basskick uit gehaald, maar signaal/ruisverhouding is behoorlijk klote. Ik zou die Oddy wel eens kunnen checken via de VSTi (sacrilege! :( ;) ) maar ik vermoed dat als die bij mij thuis staat dat ik het gewoon psychisch niet voor elkaar ga krijgen om dat ding voor alleen een snare of hihat te gaan gebruiken :D

Origineel geplaatst door Mk II
een Andromeda kan een aardig eind komen (mits de Fast Envelopes aanstaan in de enigine optimzer settings) maar is zeker niet de eerste synth waar ik aan zou denken - de MS serie trouwens ook niet. Maar een Moog Prodigy of een Korg 700s hebben beide retesnelle envelopes met zeer veel punch en kosten in verhouding niet te veel. het filter vd 700s is wat flexibeler en hij heeft een ring mod dus die zou ik aanraden.

De Prodigy heeft toch geen noise source? Deze is misschien leuk voor zapjes maar daar blijft het toch bij denk ik. MS20 kan veel bruter klinken en is voor drum/percussie sounds IMO toch net ietsjes flexiebeler. De Andromeda kan de meeste klassieke sounds ook wel aan en is qua mogelijkheden misschien wel de meest uitgebreide synth.

808 achtige klanken heb ik wel nog nooit overtuigend uit een synth weten te komen, er bestaat ook geen synth met een oscillerend filter zoals dat van de 808.

De Prodigy heeft toch geen noise source?

mmm... dat weet ik eerlijk gezegd niet meer maar dat zou idd het nut voor drum synthese nogal beperken. de Korg 700s heeft gelukkig wel noise (zelfs pitch scaled). De Korg 770 is nog wat leuker voor drums IMHO maar die is zo moeilijk te vinden dat ik er maar niet over begin.

Wat dacht je van een clavia nord modular of een micromodular. Het leuke van deze synths is dat je zelf je synth bouwt en als je een ringmod met een pitched sinus nodig hebt die door een bitcrusher gaat kun je dat gewoon maken. En dit alles midiaanstuurbaar.

Ik zelf maak altijd van die algoritmes die een uur doorratelen wat is vervolgens weer opneem om daar mooie klanken uit te halen. Werkt als een trein.

Oja, ze zijn tegenwoordig niet meer zo duur 2dehands.

Origineel geplaatst door mono-poly
De envelopes zijn veel te duf van de p5.

Dan heb je toch iets niet goed gedaan! Of je had een brakke p5

De p5 heeft juist hele snelle envelopes.

Ik zal weleens een demootje posten

Back