elektrovolt
compuphonic
Pearl Syncussion!
dat niemand die noemt :confused:
dat niemand die noemt :confused:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Volgens mij kan je met een Cwejman S1 ook heel erg lekkere drumsounds maken, die bak heeft geloof ik echt supersnelle envelopes.
Nadeel: hij is niet goedkoop![]()
Origineel geplaatst door R-ond
goede envelopes zijn de key ,..multimode filter willen helpen ,.
bv de korg poly800/siel dk80sx500 hebben 8 stage env.
- moetje aardig mee kunne programmen voor weinig
ik ga binne kortie de xd 5 van kawai proberen check anders die van ? uhh
de ry 30yamaha drumsynth
nu te koop
Hoe zit het dan met de Andromeda?
Ik weet niet of je de drums "live" wilt triggeren uit die bakken of juist samplen? In dat laatste geval kun je natuurlijk een beetje smokkelen, als de envelopes van de analoge synth een beetje sloom zijn. Gewoon de aanzet/attack van de drumsound wegsnijden op zo'n manier, dat het lekker strak klinkt.
Maar goed, dit had je zelf natuurlijk ook al bedacht![]()
Uit de Waldorf Microwave XT zijn ook wel aardige drumsounds te halen trouwens; envelopes zijn aardig snappy. En met de Oddyssey heb ik ook wel eens leuke resultaten bereikt.
) maar ik vermoed dat als die bij mij thuis staat dat ik het gewoon psychisch niet voor elkaar ga krijgen om dat ding voor alleen een snare of hihat te gaan gebruiken 
Origineel geplaatst door Mk II
een Andromeda kan een aardig eind komen (mits de Fast Envelopes aanstaan in de enigine optimzer settings) maar is zeker niet de eerste synth waar ik aan zou denken - de MS serie trouwens ook niet. Maar een Moog Prodigy of een Korg 700s hebben beide retesnelle envelopes met zeer veel punch en kosten in verhouding niet te veel. het filter vd 700s is wat flexibeler en hij heeft een ring mod dus die zou ik aanraden.
Maar jij was dus van plan om die XD5 te gaan kopen? Hij hapte niet op een ruilvoorstel van me

De Prodigy heeft toch geen noise source?
Origineel geplaatst door mono-poly
De envelopes zijn veel te duf van de p5.