ritmebox in keyboards

Tyros1990

Gedeactiveerd account
hoi.
ik weet niet of ik hier goed zit maar ik wil wat weten en ook ervaringen delen.
wat vinden julie van de ritmes en of accompiamenten/begeleidinen van keyboards??
ik heb een casio ctk 100 en somige beats zijn wel goed te gebruiken.
ze klinken lkkr cheezy en zo das gaaf.
groetjes bradley/
vban synths en zo mag ook.

oh jah voor dat ik het vergeet te zeggen.
die ctk100 heeft rare begeleiding patronen en rare basslijntjes.
groetjes

Bruikbaar, soms. Maar dan zou ik weer een keyboard moeten kopen. Dus ach..

ik bedoel de bassslijntjes van synths mogen ook dus arpegiators en de klanken in het algemeen.
zo vindt ik de klanken van de ctk100 dus onrealistisch ik gebruik de piano veel en het jazz orgel maar voor de rest is het om het maar ffies zo te zeggen P.O.E.P/
groetjes

Re: ritmebox in keyboards

Origineel geplaatst door freddiemercury
wat vinden julie van de ritmes en of accompiamenten/begeleidinen van keyboards??

Ik vind keyboards met ritmes en dergelijke nogal goedkope rommel eigenlijk. Maar het is wel een oplossing voor beginnende muzikanten die geen geld hebben voor een Motif, S90 of iets soortgelijks...

Re: Re: ritmebox in keyboards

Re: Re: ritmebox in keyboards

Origineel geplaatst door Frank H
Ik vind keyboards met ritmes en dergelijke nogal goedkope rommel eigenlijk. Maar het is wel een oplossing voor beginnende muzikanten die geen geld hebben voor een Motif, S90 of iets soortgelijks...

Dit is niet helemaal waar. Een keyboard dient een ander doel: spelen van nummers met automatische begeleiding. Hierin zijn diverse modellen te onderscheiden. Goedkope, maar ook duurdere, zoals de Yamaha Tyros2 of de Roland E80. Deze topkeyboards klinken verre van goedkoop en zijn zelfs duurder dan een Motif of een S90.

Re: Re: Re: ritmebox in keyboards

Re: Re: Re: ritmebox in keyboards

Origineel geplaatst door Bartology
Dit is niet helemaal waar. Een keyboard dient een ander doel: spelen van nummers met automatische begeleiding. Hierin zijn diverse modellen te onderscheiden. Goedkope, maar ook duurdere, zoals de Yamaha Tyros2 of de Roland E80. Deze topkeyboards klinken verre van goedkoop en zijn zelfs duurder dan een Motif of een S90.

Om die tyros als voorbeeld te nemen; op de prijs na vind ik echt alles goedkoop aan dat ding. Hij ziet eruit alsof je hem bij de Bart Smit kunt halen en het verbaast me ook niks dat hij voornamelijk wordt gebruikt door Frans Bauer, Marianne Weber en BZN-achtige artiesten. Handig joh zo'n one-man-band kermis keyboard. Een beetje serieuze muzikant gaat zichzelf toch niet voor lul zetten achter zo'n ding... :D

ik weet niet wat u bartstmitterig aan de tyros(2) vindt maar dat keyboard is 5600euro.
en mijn ouwe psr550 die ik had zag er ook slecht uit maar die wordt door cor bakker nog steeds gebruikt.
groerjes

Ik heb een Roland G-70 en gebruik hem bij het schrijven en arrangeren van songs, erg handig als je even snel een demo in elkaar wil flansen in een bepaalde stijl. Of als je even een bepaalde bass note of akkoord wil uitproberen in een song.

Zo'n apparaat is een huge timesaver in een studio. Maar ik moet toegeven, live blijft het klinken als trio 'Henk en Harry'.

de g70 staat nou ook niet echt bekend om zijn flitsende ritmes.
sommige ritmes zijn gewoon aftreksels van de yamaha psr270:D
groetjes

Ik maakte mijn eerste dingetjes ook op een PSR-400.
Daar kon je zelf je begeleiding in bouwen en er zat ook een simpele sequencer in.
Dus op zich, ik vind het niet eens zo gek om een keyboard te gebruiken.

-C-

groetjes

Mijn fout, ik dacht dat dit een serieuze tread was...

Zou gewoon op je ctk 100 blijven spelen, die ben je nog lang niet ontgroeid.

ik ben mijn ctk100 allang ontgroeid.
en ik bedoelde dat niet lullig hoor en dat psr270 was een fout ik bedoelde va76.
de va76 heeft ook goede ritmes maar ze hebben veel van die ritmes gekopieeerd naar de g70 snapt u en daarom zijn sommige ritmes gewoon aftreksels er van bedoel het totaal niet lullig hoor.
en ik heb veele male betere keyboards gehad.
mijn beste was een Technics Kn3000.
die had by the way ook rare baslijntjes.
groetjes

Origineel geplaatst door C738
Ik maakte mijn eerste dingetjes ook op een PSR-400.
Daar kon je zelf je begeleiding in bouwen en er zat ook een simpele sequencer in.
Dus op zich, ik vind het niet eens zo gek om een keyboard te gebruiken.

-C-

Dat had mijn psr-510 ook, met quantize en gate functions. Best grappig. 4 geheugenpages met op elke page ruimte voor 1 vrij te componeren ritme.

Als je denkt dat je voor lul staat met zo'n ding, Frank, tjah... Ik kreeg es een keer een demo op een G70 bij iemand thuis. Ik ging een synthje kopen bij die kerel. Echte oldskool balkandance enzo :D klonk wel zeer gaaf verder.

Niet elke keyboardspeler heeft een aapje op z'n schouder. Niet elke VST is cooler dan een tyros ook.

zelf begeleidingen maken is idd geweldig heb uren achter mijn technicsjes gezeten.
en je staat niet voor lul met een keyboard hoor geloof me.
tis alleen ff wennen als je een synth gebruiiker bent.
groetjes

Re: Re: Re: Re: ritmebox in keyboards

Re: Re: Re: Re: ritmebox in keyboards

Origineel geplaatst door Frank H
Een beetje serieuze muzikant gaat zichzelf toch niet voor lul zetten achter zo'n ding... :D

En je bent zelf zo'n serieuze muzikant? :D

ik weet niet wat u bartstmitterig aan de tyros(2) vindt maar dat keyboard is 5600euro.
en mijn ouwe psr550 die ik had zag er ook slecht uit maar die wordt door cor bakker nog steeds gebruikt.
groerjes

5600? :confused:

groetjes

Beetje genuanceerder graag. Dit slaat nergens op.

Origineel geplaatst door smackos
DIe PSR gebruiken ze veel in chicago house platen, green velvet volgens mij & "The relief" sound

In een beetje van die ranzige Videoclash achtige platen hoor ik wel van dat soort drums. Ik vind het zelf altijd wel leuk klinken juist als het heel erg cheap klinkt.

Back