probeersel - tips?

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Omdat ik tijdelijk in het buitenland verblijf, heb ik m'n setupje behoorlijk in moeten krimpen. Ik kon onmogelijk al m'n synths meeslepen het vliegtuig in, dus ben ik noodgedwongen overgestapt op software met alleen een Evolver en Electribe S. Dat is nog erg wennen, en ik kan dus wel wat commentaar gebruiken op m'n tracks. Bovendien moet ik nu ook alles op m'n hoofdtelefoon afmixen. M'n eerdere hoofdtelefoon-afmixen waren vaak erg dof met veel bas, maar hoe het nu klinkt, ik heb geen idee. Dus, laat horen wat jullie hier van vinden!

De opbouw is een jam uit de losse hand, en daardoor veel te langdradig. Aan de hand van jullie briljante tips zal ik een nieuwe take opnemen.

http://planetunknown.goddeloos.nl/tracks/ph-0325.mp3

wel, het klinkt lekker, maar volgens mij is het meer een basis voor een verdere track... dus er moet nog wat op :)

zou er zeker nog een "echte" melodie proberen op te zetten, en misschien ook nog een basachtig iets

bij mij kwam er zoiets op (lijkt me wel compleet verkeerde toonaard), maae hij moet bij je melodie gaan passen natuurlijk

had ik een excuus om die live lite nog n keer op te starten:D

Attachments

• 2.mp3
    397,3 KB · Bekeken: 83
Origineel geplaatst door geschirrspüler
wel, het klinkt lekker, maar volgens mij is het meer een basis voor een verdere track... dus er moet nog wat op :)

zou er zeker nog een "echte" melodie proberen op te zetten, en misschien ook nog een basachtig iets

bij mij kwam er zoiets op (lijkt me wel compleet verkeerde toonaard), maae hij moet bij je melodie gaan passen natuurlijk

had ik een excuus om die live lite nog n keer op te starten:D
Ha, owke bedankt voor de tips. Ik had zelf nog niet echt bedacht om er nog een lijn bij te bedenken, ik vond 't al behoorlijk vol. Maar jou ideetje klinkt er niet onaardig bij. Ik ga wel even wat proberen!

En wat bas betreft: ik er zit al een baslijn in, maar ik krijg die ASynth niet lekker dik in de mix. Ik ga er nog even verder me rommelen!

:okdan:

aha, blijkbaar heb je mn baslijn gebruikt als inspiratie voor de melodie:D

klinkt wel leuk nog zo van melodie, alleen sound ligt er nog niet zo lekker in lijkt me... maar das misschien mn gevoel ofzo:)

Origineel geplaatst door geschirrspüler
aha, blijkbaar heb je mn baslijn gebruikt als inspiratie voor de melodie:D

klinkt wel leuk nog zo van melodie, alleen sound ligt er nog niet zo lekker in lijkt me... maar das misschien mn gevoel ofzo:)
Ja er moet nog wel wat aan gebeuren. Het ligt nog niet echt lekker in de mix. Ik ga er vandeweek weer mee verder.

Back