Remote Zero SL Probleem!

Yellowstone

Nieuwkomer
Wie het weet mag het zeggen....

Net als vele Remote zero sl gebruikers heb ik ook problemen met de installatie van dit apparaat.

Voordat ik met mijn oude windows xp versie werkte leek het allemaal ok, sinds kort een nieuwe versie van xp op de pc en sindsdien bij het opstarten van Ableton live 5.2 verschijnt netjes in de display van de remote het aantal sporen die ik wil gebruiken maar dan...

Alles moet ik handmatig toewijzen, terwijl dat eerst niet het geval was. De transport knoppen (die juist zo handig zijn met dit programma) werken helemaal niet, ook wanneer ik ze handmatig heb toegewezen. De sliders reageren pas nadat ik ze handmatig heb toegewezen, maar de transportknopjes laten het afweten!
Het lijkt er op dat de drivers niet helemaal hun werk doen

Misschien staat er een instelling verkeerd?
Misschien herkend iemand deze problemen?

Uiteraard het pdf file meerdere keren doorgelezen, wie o wie??

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, alleen gaat het bij mij iets verder(het zal eens niet zo zijn...) :

In Cubase 4 werkt de Remote SL perfect sinds ik de Automap Universal upgrade gedaan heb, de mixer is goed te bedienen en de transport knoppen ook. Eerst werkte de Remote SL alleen bij plugins en werd door Cubase niet herkent.

Nu is het dus andersom; Cubase werkt wel, maar de plugins niet. Dit zijn de problemen die ik nu heb:

1.
Als ik een plugin open, schakelt de Remote SL niet automatisch over naar de juiste template. Dit gebeurd wel als ik het automap icoontje aanklik, maar als ik het project opnieuw open dan moet ik ook opnieuw het icoontje aanklikken en dat was eerst niet zo.

2.
Als ik de V-Station(automap) of Bass-Station(automap) in een project gebruik, dat project dan sluit en weer opnieuw open, dan krijg ik voor beide plugins de foutmelding: 'Bank Load Failed - wrong size' en zijn mijn instellingen verdwenen. Dit terwijl zowel de V-Station als de Bass-Station originele producten van Novation zelf zijn en ik de B-Station notabene bij de Remote SL kreeg...

3.
Als ik Halion 3(automap) open, geeft de SL bij op 2 na alle knoppen de melding: not Used ?. Ga ik vervolgens handmatig alle knoppen inprogrammeren, werkt dit voor geen meter en besturen sommige knoppen 2 verschillende functies binnen Halion. Ook Halion onthoud de instellingen/programs niet als ik de automap versie gebruik.

Wie komt t effe uitleggen??

Back