Analog Box synthesizer

Laatst gewijzigd:
Abox is een heel aardig hulpstukje. Meegerekend inflatie, heb ik er drie jaren g'leden zo'n 75 pleuros voor betaald. Het interessante is niet zozeer de kwaliteit van de geluiden zelf, alswel het makkelijk programmeerbare karakter ervan , en het principe van de 'jambots' , en het compacte karakter van de applicatie...
Met vele softsynths kun je die programmeren, helaas verkiezen velen ervoor om 'gewone' 'huis-tuin en keuken' synth klones te maken zonder te kijken naar het 'programmabele' aspect van deze synths. Jammer toch dat hier zo weinig wordt geprogrameerd met geluiden.

een jambot is niets anders dan een behoorlijk aantal sequencers, lfo's, quantizers en een heel array aan flipflopische rekenkundige zaken die het geheel willekeurig tot in het oneindige kunnen laten spelen. dat zou je ook met synthedit kunnen doen of reaktor of... of... enz...

maar abox blijft idd een leuk knutselpakket... nu helemaal :D

enne, nee ik ben ook niet voor synthclones met oogsnoep

Laatst gewijzigd:
een jambot is niets anders dan een behoorlijk aantal sequencers, lfo's, quantizers en een heel array aan flipflopische rekenkundige zaken die het geheel willekeurig tot in het oneindige kunnen laten spelen. dat zou je ook met synthedit kunnen doen of reaktor of... of... enz... :D
Het is een heel natuurlijke manier van klanken opwekken.

Primitieve klanken waren heel vroeger niet gebaseerd op toetsenborden, toonladders , enzovoort. Het was ritme, en klank.

Het leuke van Jambots is dat er een soort 'golfbeweging' ontstaat. Ritme, klank, golfbeweging. Die je ook duidelijk hoort.

Klanken opwekken via het toetsen bord (de zogenaamde 'toonladders' , is ontstaan uit de klassieke traditie. Dus elk zgn. 'modern' nummer dat gebruik maakt van het toetsen bord heeft zijn oorsprong bij de middeleeuwse monniken. Ik vraag me af of de moderne artiesten dit ueberhaubt beseffen. Fantastisch.

Trouwens, 6, nog geen Reaktor aangeschaft? :D

Trouwens, 6, nog geen Reaktor aangeschaft? :D
nope, momenteel voldoet synthedit aan al mijn creatievolisationele wenschelijkheedsels... :D

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=86401&page=2&highlight=synthedit

attachment.php

Dus elk zgn. 'modern' nummer dat gebruik maakt van het toetsen bord heeft zijn oorsprong bij de middeleeuwse monniken. Ik vraag me af of de moderne artiesten dit ueberhaubt beseffen. Fantastisch.
:D
is het zo spannend dan dat 'men' het nu niet meer zou weten en jij wel? 8D
zouden ze, als ze het wel zouden weten, betere muziek maken dan?

Laatst gewijzigd:
Het leuke van Jambots is dat er een soort 'golfbeweging' ontstaat. Ritme, klank, golfbeweging. Die je ook duidelijk hoort.
ik zie een jambot meer als een demo, t'iz niet echt creatief om deze voorgebakken zaken in je eigen muziek te gebruiken.
daar moet jij als ambassadeur van de oorspronckeleijkheyd der klancken het toch wel mee eensch zijn? :D

Back