Analog Box synthesizer

nog ff 3 kleine schakelingetjes...
tjek ut uit! (vergeet niet de ff op off en on te klikken... button) :D

RingMod Shaper
Glisando Env
Random Panner

BTW... zijn er nog prg deskundigen in de zaal?
kan dit proggy niet op een of andere manier worden ge-unlocked zodat er wel gesaved kan worden...?
die super grote demos werken ook dus volgens mij moet er wel een truckje voor zijn...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
je bent erg getalenteerd, 6 trak, maar raak niet op het verkeerde pad ....

sorry hoor... Naton... :erm: ikzelf zou ook niet weten hoe ik die 'anti save' er uit zou moeten slopen maar er zijn al meer mensen helemaal door het dolle heen over dit fijne proggy die eventueel een gooi willen doen naar het oplossen des euvels... maar goed, ik denk dat je wel gelijk hebt... tiz heel veel werk geweest voor de programmeur van ABox... :)
maar euh... je vind het toch ook zelf nog steeds te duur of niet?

ik vind Cubase ook te duur..
maar het is gewoon een simpel feit dat de programmeur de prijs mag bepalen.
Je kan wel eisen gaan stellen..

Het lijkt me geen dom persoon die dit gemaakt heeft:halleluja ahum.. ik zelf kan alleen maar ademloos kijken hoe iemand dit in Assembler heeft gemaakt. Dus de prijs komt vast niet uit de lucht vallen... neem ik aan.

Hee Naton!!, Ik ben bang dat ik ook verliefd ben geworden!!

Dat wordt dus nog knap lastig! hehehe ;)

Het is inderdaad een juweeltje van een programma...

En het is zeeeer educatief voor mensen die netzoals ik niet echt veel kaas hebben gegeten over klank opbouw.
Je kan er nog een hoop van leren... En het werkt en ziet er idd logisch uit.. :okdan:

Ik ben er zeer content over!!

Zoals ik nu zeg,, Creatief met A-Box! :D

Grtzz... :biertje:

Ja, het is inderdaad heel leerzaam voor mensen die willen leren en onderzoeken hoe geluiden nu precies 'ontstaan'. Ok, daar zijn ook andere programma's voor, maar deze is wel heel eerlijk.

En het vreet je CPU zeker NIET leeg..
als ik nog zo vrij mag zijn om een patch van de maker zijn site hier te plaatsen.. deze heb ik de hele middag maar aan laten staan als achtergrond muziekje en heb liggen draaien aan de schuifjes. Wegschrijven kan ik nog niet.

Je kan hier o.a. goed zien hoe de karakteristieke kicks, snare geluiden nu eigenlijk gemaakt worden.

Hij loopt bij mij nu alleen steeds vast!, dat wil zeggen dat ik mijn tooltjes niet meer kan verslepen naar het werkveld.

Nu heb ik hem wel een paar x opnieuw opgestart werkt ie wel weer, maar naar 30sec ofzoow dan weer pcies hetzelfde.

??? jullie ook last van?

Ikke niet begrijp :confused:

off topic

Ik vind mezelf niet conservatief wat betreft nieuwe ontwikkelingen. Alleen met het VST concept heb ik nu nogal wat moeite, omdat ik bang ben dat het mijn 'artistieke integriteit' aantast, doordat alle stappen in het muzikale productie proces nu in een programma plaatsvinden, namelijk de Cubase sequencer.

VST lijkt me zo op het eerste kennismaking bij uitstek geschikt voor Dance/populaire muziek, waar in het algemeen een zwakke, of eenvoudige compositie in te bekennen is.

Met 'compositie' bedoel ik contrasten, opbouw, ontwikkeling, repetitie, rust, stilstand, beweging, dichtheid, e.d., dus dat heeft niets met geluids kwaliteit te maken. dat is weer een verhaal apart.

Ik ben bang dat ik nu dingen van mijzelf ga goedkeuren, die ik eerst niet goed genoeg vond, maar omdat alles nu netjes bij elkaar op het scherm verschijnt lijkt me het makkelijker om te zeggen: ok, dit klopt, opnemen maar en we zijn weer klaar met een stuk, op naar de volgende.

Daarom houd ik een slag om de arm met dit gebeuren.
wat niet wil zeggen dat ik cubase/vst geen goed programma vind, ik heb sinds kort Cubase SL en het programma is qua sequencer gedeelte gewoon beter dan wat ik eerst had, Cool Edit Pro 2.

ehm..ik denk dat het een erge misvatting is om te zeggen dat VST geschikt is voor muziek met een eenvoudige compositie....VST is een protocol voor effecten en softsynths...wat je er verder mee doet is aan jezelf....een sequencer met VST ondersteuning zoals cubase SL is tegenwoordig echt voor alles inzetbaar lijkt me...het is maar net wat je ermee doet

Origineel geplaatst door olafmol
ehm..ik denk dat het een erge misvatting is om te zeggen dat VST geschikt is voor muziek met een eenvoudige compositie....VST is een protocol voor effecten en softsynths...wat je er verder mee doet is aan jezelf....een sequencer met VST ondersteuning zoals cubase SL is tegenwoordig echt voor alles inzetbaar lijkt me...het is maar net wat je ermee doet

Helemaal mee eens. Ik zie ook totaal geen beperkingen en het is maar net hoe je het gebruikt.

dit ding is echt cool... vooral als je die jambots uitprobeert is het werkelijk verbazingwekkend... nu nog weten hoe het werkt :-)

dit is echt een religieus programma.. is dit niet wat Varese bedoelde met een nieuwe geluids machine?
ik heb het idee dat het ding speciaal tegen mij 'praat'. just for me.

bestaat er een soortgelijk programma? die 'jambot' nr 25 is ook spookachtig mooi gemaakt, vooral als je heel veel geduld hebt komt er iets heel moois te voorschijn, als verrassing, speciaal voor jou.. en voor iedereen anders.

Gelukkig hoor!

Hij doet het weer!! althans hij deed het gewoon altijd 8o)

Je moet niet slepen.. maar aanklikken dan doet ie het vanzelf... Duhh.... kwam zeker omdat het weer errug laat was gister avond!... Bedankt 6!!!! hehehehehe

Maar ben nu weer lekker aan het verder stoeien..
Vooral met dat midi gedeelte vind ik errrrruuuggg intressant!!

Grtzz... :biertje:

wel jammer ja.. zo'n programmatje zou eigenlijk freeware moeten zijn..
want hoe mooi ik het ook vind ik voel nou niet de neiging om het te gaan kopen:D
ik vind dat er nog net iets te weinig zinvolle patches zijn, die instrumenten in de library waren er wel heel weinig.
de jambots zijn leuk als andere mensen ze maken, maar zelf kan ik nog net een minijack solderen en dan houdt het op... onee die is ook al mislukt vorige week8>
maar ja wie weet met Sinterklaas

voor mij is het freeware, ik heb de save-optie namelijk helemaal niet nodig............

Origineel geplaatst door dekzster
voor mij is het freeware, ik heb de save-optie namelijk helemaal niet nodig............

ermmm... Dekz, verklaar u nader...?! 8)

anniewee,
zojuist weer wat schakelingen gemaakt... there is no stopping anymore! :D
Modulation Switch
Pitch Envelope

de volgende was helaas te groot om te saven... dus moet ie maar ff als plaatje:
pitch_vca_env.jpg

pitch & vca envelope

Back