Waldorf Q+

synthiaks

Gepokt en gemazeld
Hela Hola!

Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag...
Zijn er mensen op dit forum met een Q+ ?? Ik wil een nieuwe polysynth kopen en de Q+ heeft volgens mij alles wat ik wil!
Ik zoek een deftige multitimbrale polysynth met: minstens 2 lfo's per stem en analoge multimode filters.

Hoeveel stemmen heeft een standaard Q+ en wat kost een maximale stemmenuitbreiding naar 100 voices?
Is hij betrouwbaar, stabiel en snel te programmeren? Is het een synth die andere (analoge) poly's kan vervangen?
Zou het bijvoorbeeld overkill zijn om een Q+ en JP8 te kopen?

Q+ gebruikers laat van u horen! :D

Alvast bedankt!

-D-

Ik vind het niet echt 'overkill' om een JP8 en een Q+ te combineren, maar ik denk dat de Q+ voldoende mogelijkheden biedt waardoor een JP misschien wat overbodig wordt.
Toch ben ik persoonlijk niet kapot van de Q+ sound(vind het wat ondermaats voor een Waldorf) en heb ik het gevoel dat een Supernova II Pro een stuk 'warmer' klinkt (zelfs zonder analoge filter) dan de Q+
Maar dat is een erg persoonlijke mening en wellicht gaan Q+ bezitters steigeren en exact het omgekeerde beweren. ;)
Al bij al behoort de Q+ wel bij de topsynths en is het bezit ervan een mooie zaak.

Lul toch niet uit je nek zeg.
Een JP8 klinkt toch stukken beter dan al die VA synths van tegenwoordig.
En kom maar weer met je standaard analoog afzeik verhaal ik ben er klaar voor!

En waar moeten we aanmelden voor die "JP8 @ mono's place meeting"?

:{ :D

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik vind het niet echt 'overkill' om een JP8 en een Q+ te combineren, maar ik denk dat de Q+ voldoende mogelijkheden biedt waardoor een JP misschien wat overbodig wordt.
Toch ben ik persoonlijk niet kapot van de Q+ sound(vind het wat ondermaats voor een Waldorf) en heb ik het gevoel dat een Supernova II Pro een stuk 'warmer' klinkt (zelfs zonder analoge filter) dan de Q+
Maar dat is een erg persoonlijke mening en wellicht gaan Q+ bezitters steigeren en exact het omgekeerde beweren. ;)
Al bij al behoort de Q+ wel bij de topsynths en is het bezit ervan een mooie zaak.

Een Q klinkt sowieso een stuk sterker en agressiever dan een Supernova (niet warmer). Echt warm vind ik een supernova ook niet precies. Een Q vind ik bij uitstek géén goede virtueel 'analoog' als je het warme analoge geluid zoekt. Een Q is gewoon een gave digitale bak. De analoge filters van Waldorf vind ik verder tof, maar over het geheel gezien: een Q+ is heel wat anders dan een Jupiter.

Origineel geplaatst door mono-poly

mono ist klaar voor :D
ik denk dat een lekker va naaast een arsenaal aan analoog wat david al heeft
[modulair nog toch?] een goede aan vulling is ,..
vooral mbt oplaanvan sounds / eiegn lijk allemogelijkheden die bv een analoge [non midi] synth niet heeft ,..je welkan met een "dus wel lekkere VA

geen disc. maar gewoon va as aan vulling op je analoog wapens
best ok toch
ik ben daarom ook momenteel gegaan voor een virus b peer de mogelijkheden ff checken ,..en t meer kunnen
dat bv een moog / ander bak beter bassen heeft zal me ff worst zij

heb nog zat spul over

@ topictarter synthiaks ; check anders eerst ff een micro q .
= ongeveer dezelfde bak 3osc /multimode filter veel midi controle dingetjes + audio in ,...
en de mijne is voor 199.- te koop [momenteel ] vanwege een ander aanschaf ]
kunje de waldorf sounds ff checken ...
ik vindt t een lekker ..byna chirurgish precise soundje

Origineel geplaatst door R-ond
ik vindt t een lekker ..byna chirurgish precise soundje

Nou begin ik me direkt weer zorgen te maken :D Dit was ook de reden dat ik bijvoorbeeld de synthexen weg heb gedaan.

Ik heb zelf een Supernova 1 en vind het een fantastisch apparaat! Ik gebruik hem bijna in al mijn producties maar het mag me allemaal wel wat uitgebreider, vetter en iets beter.

Ik kan me ook niet voorstellen dat één synthesizer alle analoge poly's overbodig maakt, en ga er vanuit dat alle reviews op het net die dat beweren kort na aanschaf in een overenthousiaste bui zijn geschreven.... ofzoiets :-D Maar snap ook wel dat een Q+ zo uitgebreid en breed inzetbaar is dat je er een hele tijd zoet mee bent.

Het feit dat de Waldorf 3 lfo's (3 s&h's :{ ) heeft en 2 multimodefilters + Wavetables maken hem op papier een ongelooflijk flexibele synth en ideaal voor de muziek die ik maak.

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Als iemand nog iets te melden heeft.... graag!!

Hoe doet hij het bijvoorbeeld met (gemoduleerde) hoge tonen en PWM? Klinkt het zuiver of zijn er bijgeluiden?

En waar kan ik er één bespelen als ik dat zou willen?? :D

Oow David kom is een dagje gezellig langs kan je met me JP8 spelen en dan :peukie: we ook ff wat.

:okdan:

Dat gaan we snel doen! Kan ik ook weer bij Oma langs :D

Origineel geplaatst door synthiaks
Nou begin ik me direkt weer zorgen te maken :D Dit was ook de reden dat ik bijvoorbeeld de synthexen weg heb gedaan.

Ik heb zelf een Supernova 1 en vind het een fantastisch apparaat! Ik gebruik hem bijna in al mijn producties maar het mag me allemaal wel wat uitgebreider, vetter en iets beter.

Ik kan me ook niet voorstellen dat één synthesizer alle analoge poly's overbodig maakt, en ga er vanuit dat alle reviews op het net die dat beweren kort na aanschaf in een overenthousiaste bui zijn geschreven.... ofzoiets :-D Maar snap ook wel dat een Q+ zo uitgebreid en breed inzetbaar is dat je er een hele tijd zoet mee bent.

Het feit dat de Waldorf 3 lfo's (3 s&h's :{ ) heeft en 2 multimodefilters + Wavetables maken hem op papier een ongelooflijk flexibele synth en ideaal voor de muziek die ik maak.

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Als iemand nog iets te melden heeft.... graag!!

Hoe doet hij het bijvoorbeeld met (gemoduleerde) hoge tonen en PWM? Klinkt het zuiver of zijn er bijgeluiden?

ik heb de micro Q ook ff snel gekocht vanwege t gemis van een xtra VA je ,..maar was best wel stunned vant sound potentieel ,..waves idd en 3 osc subs ...audio in
filters wel beetje strak ,..
niet soo wollig = ook geen analoog ...
en er kan gewoon veel
ik gellof asje de stem uitbreiding koop 24+ stemmen d8 ik
op de micro q hebbie almost same synth
allen niet die geweldige interface ,...maarja kost ook 5x soo veel
[ de mijne staat eiegnlijk alleen te koop vanwege en virus die komt [geen griepje - haha]

bespelen denk in de winkel :D

mijn micro Q stat nu by een vriend die toch aardig bekend met goede synths is ,... ister ook aardig tevreden mee ,..as xtra ....dat dan weer wel - kost geen drol
nova ken ik niet ...lijkt me ook een leuke [wel de 2 dan met audio in ....]

.......

bij hoge tonen moduleren zijn me weinig problemen opgevallen,
hoge snelheid PWM richting audiobereik geeft bijgeluiden.

gewone q hier.

Ik heb een q en een q+
Ze klinken gewoon echt anders ook als je alleen de digitale filters gebruikt.
De q+ klink wat meer in je bek en voelt iets analoger aan.

Beetje overspannnen ? :dubbel:

Yeah sure.

Dat gaan we snel doen! Kan ik ook weer bij Oma langs :D

Dat is grappig want mijn oma woond weer bij jou in het hoge noorden.
Waar ik dus ook niet zo 1 2 3 naar toe ga.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Beetje overspannnen ? :dubbel:

Nee jou rebelse gezeur een beetje zat he.
Doet het pijn dat je al die mooie bakkies niet meer heb?

ik moet beter opletten ...
ok de q hebbie das de grote broer die ik heb ,...
bleu ding
en de q + die is weel geel achtig bleu
waarscghynlijk een buncho parameters erby

ok af entoe nie by te houden welke update wat nu xtra heeft
ksluit me aan by mp
zxcvsfsgfsdhf VA
=(

:)

de q is in verschillende modellen gekomen

de gewone grote Q
de oudste q is in donkergrijsblauwig met gele letters en lijntjes. da's de mooiste
daarna is ie uitgebracht in sahara geel. da's ook heel mooi
daarna is ie uitgebracht in het donkerblauw, met grijze letters en lijntjes, da's ook heel mooi.
daarna wordt ie uitgebracht in het grijs met rood, da's de nieuwe phoenix edition.

de Q+ is rood.

Back