Waar herken je Electro aan?

Leendert

Gedeactiveerd account
Beste Synthforumers,

Ik hoor wel zo nu en dan wat electro en vroeg me af waaraan je het kon herkennen. Wat voor sounds worden gebruikt en hoe maak je die. Word er distortion of een andere fx unit veel gebruikt en etc etc. Uit nieuwschierigheid wil ik 't is proberen te maken aangezien een amerikaan die ik ken het nu maakt tegenwoordig (hier te vinden).

Bedankt en gegroet!

Re: Waar herken je Electro aan?

Origineel geplaatst door Leendert
Word er distortion of een andere fx unit veel gebruikt en etc etc. Uit nieuwschierigheid wil ik 't is proberen te maken

Das een leuke zijstap gozer... :) Ben benieuwd

Maareh nee distortion laat die maar uit...
Wat ik op die link hoorde was ook niet echt electro trouwens..

2 ingredienten zijn vaak :

Geen 4 to the floor het hele nummer
Een echt synthbaslijn

Re: Re: Waar herken je Electro aan?

Re: Re: Waar herken je Electro aan?

Origineel geplaatst door Bass
Das een leuke zijstap gozer... :) Ben benieuwd

Maareh nee distortion laat die maar uit...
Wat ik op die link hoorde was ook niet echt electro trouwens..

Hij noemt 't electro en er staat ook 3x electro tja kweetniet maar zover ik zijn reacties heb gelezen zijn 't allemaal electro dudes die 't vet vinden.

Maar iig wil ik van die hippe dingen uitproberen zoals hij en andere electro dudes. Ik denk dat ik af en toe iets meer swing nodig heb en verschillend ritme dan alleen boemboem. Dus vandaar dat ik mijn muziekkennis wil uitbreiden.

Dus:

WAT DE NE*K IS ELECTRO? ;)

Probeer eerst eens goed te luisteren naar oude klassiekers, dat is de basis.
De rest moet je zelf doen.;)

eh mja... nou die mzuiek van jouw link heeft niet veel met electro te maken naar mijn idee.

in electro hoor je vaak oude drumcomputers als de roland tr-808, tr-606 en linndrum, maar ook echte synth drums zoals de bekende "pieuw pieuw" geluidjes. electro leunt ook erg op de baslijn, die is erg belangrijk. ook veel echte 'synthesizer" geluiden, zoals de bekende moog lead, polyfone strings / brass en zoemende bassen zijn elementen die veel gebruikt worden.

luister naar muziek van Kraftwerk, Afrika Bambaataa, Egyptian Lover, Davy D, oude funk en disco.
deze muziek zijn onder andere de grondbeginselen van de electro !

o, nog iets: die zogenaamde "hippe electro lui" hebben niets met electro te maken. dat zijn haargel - reclame figuren !

Origineel geplaatst door mikemix
Probeer eerst eens goed te luisteren naar oude klassiekers, dat is de basis.
De rest moet je zelf doen.;)

Moeilijk voor n jongen met weinig muziekkennis als hardcore z'n basis was. Maar ik zal het is proberen heb je toevallig namen dat ik eventjes stiekem kan .. via 't internet.. :engel:

Moeilijk voor n jongen met weinig muziekkennis als hardcore z'n basis was. Maar ik zal het is proberen heb je toevallig namen dat ik eventjes stiekem kan .. via 't internet.. :engel:

Zie post hierboven van elektrovolt

Check de playlist's van de door Street Sounds uitgebrachte Electro platen.

Origineel geplaatst door elektrovolt
eh mja... nou die mzuiek van jouw link heeft niet veel met electro te maken naar mijn idee.

in electro hoor je vaak oude drumcomputers als de roland tr-808, tr-606 en linndrum, maar ook echte synth drums zoals de bekende "pieuw pieuw" geluidjes. electro leunt ook erg op de baslijn, die is erg belangrijk. ook veel echte 'synthesizer" geluiden, zoals de bekende moog lead, polyfone strings / brass en zoemende bassen zijn elementen die veel gebruikt worden.

luister naar muziek van Kraftwerk, Afrika Bambaataa, Egyptian Lover, Davy D, oude funk en disco.
deze muziek zijn onder andere de grondbeginselen van de electro !

Oke thanks ik zal is kijken naar die namen, de gear heb ik niet maar misschien komt dat nog wel. maar waar valt RUNVS dan onder bij jullie? :)

Origineel geplaatst door elektrovolt
uhhh... een soort van go with the flow ultrahippe electroclashpunk ... zoiets ? :D

Nog nooit van gehoord.. :D

Chech deze jongens:

Street-Sounds-Compilatio-Electro-3-349309.jpg

Naam? ;)

Kind van deze tijd :D

Lees wat ik typ; deze platen waren verzamelaars van goede Electro,
google ff voor playlist's.

Origineel geplaatst door mikemix
Kind van deze tijd :D

Lees wat ik typ; deze platen waren verzamelaars van goede Electro,
google ff voor playlist's.

:biertje:

Dr zijn verschillende smaken electro :)

De trendy gel-electro (ook wel muziek-voor-bij-je-hippe-outfit-electro genoemd ;)) is weer wat anders en is eigenlijk op dezelfde manier ontstaan als de huidige 'trance' die niets meer met de ouwe trance te maken heeft van begin 90s.

Bij electro denk ik in eerste instantie aan breakbeats uit drumcomputers / - samplers met fijne scheurende baslijnen. Het sfeertje van veel electro is wat science fiction/futuristisch te noemen en meestal zitten dr ook wel effectgeluidjes in die een beetje doen denken aan lasers uit sci-fi films. Soms wordt dr in gezongen / gerapt / gesproken en in bijna alle gevallen zijn er stemvervormers gebruikt zoals pitchshifters, vocoders of andere apparatuur die de stem behoorlijk verneukt.

Je hebt verschillende electro kampen. Je hebt de Haagse sound, je hebt keulen, berlijn, amsterdam (ook wel amsterdamse lulletjeshouse genoemd hier in de volksmond ;)) en eigenlijk is het behoorlijk gemuteerd waardoor je niet echt kan zeggen 'dit is nou electro'.

al met al... ik kan je eigenlijk niet vertellen wat electro nou is ;)

-C-

Mhh.. is inderdaad anders dan de RUNVS shizzle, maar khad meer 't gevoel dat die shizzle iets voor mij was dan deze Electro die ik tot nu toe gehoord heb. Iemand die hier electro maakt waar ik iets van mag horen? :)

Origineel geplaatst door C738
Dr zijn verschillende smaken electro :)

De trendy gel-electro (ook wel muziek-voor-bij-je-hippe-outfit-electro genoemd ;)) is weer wat anders en is eigenlijk op dezelfde manier ontstaan als de huidige 'trance' die niets meer met de ouwe trance te maken heeft van begin 90s.

Bij electro denk ik in eerste instantie aan breakbeats met fijne scheurende baslijnen. Het sfeertje van veel electro is wat science fiction/futuristisch te noemen en meestal zitten dr ook wel effectgeluidjes in die een beetje doen denken aan lasers uit sci-fi films. Soms wordt dr in gezongen / gerapt / gesproken en in bijna alle gevallen zijn er stemvervormers gebruikt zoals pitchshifters, vocoders of andere apparatuur die de stem behoorlijk verneukt.

Je hebt verschillende electro kampen. Je hebt de Haagse sound, je hebt keulen, berlijn, amsterdam (ook wel amsterdamse lulletjeshouse genoemd hier in de volksmond ;)) en eigenlijk is het behoorlijk gemuteerd waardoor je niet echt kan zeggen 'dit is nou electro'.

al met al... ik kan je eigenlijk niet vertellen wat electro nou is ;)

-C-

Ah, maar kun je me vertellen als ik een beetje mijn vriend zijn RUNVS kant op wil tussen welke 'lijnen' ik dan moet blijven om het zo maar even uit te drukken. :)

Mhh.. is inderdaad anders dan de RUNVS shizzle, maar khad meer 't gevoel dat die shizzle iets voor mij was dan deze Electro die ik tot nu toe gehoord heb. Iemand die hier electro maakt waar ik iets van mag horen? :)

ik maak wel electro achtige dingen, paar voorbeeldjes:

123 elektro

out in space

Kompressor

zoals je kunt horen.. meestal gaat t doem tsjik doem tsjik, met oude disco blipjes en synthesizer bas lijntjes, vaak vocoder opde zang/stem ofzo

beetje kale versie van oude disco

Back