Waar herken je Electro aan?

Origineel geplaatst door trash
Electro is space
Electro is machinery
Electro is future
Electro is niet van deze planeet
Electro is alien
Electro is subsonisch
Electro is de stiefvader van hiphop
Electro is numbers
Electro is machinale liefde
Electro is penetrende weerstandjes
Electro is alles wat akoustisch niet is.

Die TMF shit die je hoort tegenwoordig is geen electro das staccato poep, de naam electro gebruiken voor iets wat naar mijn inziens geen fuck met de oorspronkelijke electro te maken heeft.

Dat moest ik ff kwijt :eureka:

Tja, als één het weet..;) :geslaagd: :okdan: :kroon: :halleluja :verkoght: :mega: :doei:

Origineel geplaatst door elektrovolt

in electro hoor je vaak oude drumcomputers als de roland tr-808, tr-606 en linndrum, maar ook echte synth drums zoals de bekende "pieuw pieuw" geluidjes.

of de bekende plieuw plieuw geluidjes...

voor de beats het is vaak de oudere tr 808 en 606 of een gemodde 626....of de electribe er plieuw's. maar een standaard electro setup bestaat gewoon niet......

Origineel geplaatst door fjoesz
ja, maar beperkter voor t uitdragen van gevoel, eenzijdiger

Hmmmmmmmmm als je écht gevoel wil uitdragen in muziek vind ik daar zowel electro als breaks niet echt geschikt voor, maar da's een kwestie van persoonlijke smaak...

trouwens.. luister eens chemical brothers - dig your own hole; dat is een breaks-plaat waar wel echt gevoel in zit :o:

daar ben ik t mee eens

maar ook nog steeds met mijn eerdere uitspraak

ja ik moet zeggen.. als ik de breaks van nu luister dat er idd minder gevoel in zit dan electro.

eigenlijk ben ik het wel met je eens :D

alleen zie ik electro toch ook als dansmuziek en in die context knalt over het algemeen net ietsie minder... dus..

Origineel geplaatst door trigg
luister eens chemical brothers - dig your own hole; dat is een breaks-plaat waar wel echt gevoel in zit :o:

das oud... bring back the memories

maar de chemical brothers is ook een classe apart vind ik ... die gasten maken echt goede muziek (vind ik) en totaal geen electro te noemen al zijn ze niet geheel vrij gebleven van de 80 revival en kun je de 80ties invloeden wel horen.

ik denk dat je weldegelijk in breakz ook gevoel kan zetten hoor! breakz is niet alleen energetic and uplifting break beat. je hebt ook de rustigere varianten (waaronder vaak de hogere nummers op een chemical brothers cd).

ik denk doordat iedereen heute zijn of haar muziekske electro noemt electro een heel breed begrip is geworden.

Origineel geplaatst door brmzz
maar de chemical brothers is ook een classe apart vind ik ... die gasten maken echt goede muziek (vind ik) en totaal geen electro te noemen al zijn ze niet geheel vrij gebleven van de 80 revival en kun je de 80ties invloeden wel horen.

ja idd, je slaat de spijker op z'n kop met die verdraaide 80's invloeden.. ik denk dat ik dig your own hole zo vet vind door het ontbreken van enige 80's feel :)

Origineel geplaatst door trigg
Hmmmmmmmmm als je écht gevoel wil uitdragen in muziek vind ik daar zowel electro als breaks niet echt geschikt voor, maar da's een kwestie van persoonlijke smaak...

Je kan prima allerlei sferen in electro verwerken.

Laten we de topicstarter een beetje helpen in plaats van te discussieren over electro...

Iedereen die zich een beetje met muziek bezighoudt, weet dat wat tegenwoordig 'electro' genoemd wordt, geen fuck me electro te maken heeft. Maar iedereen weet ook dat als iemand nu zegt 'ik wil electro maken', dat ie de electro-van-nu bedoelt.
Je moet de vraag dan ook in dat licht zien, los van wat je van de muziek of de naam vind....

voor de topicstarter
Voor meer vocale, poppy dingen: check het franse Ed Banger label en Luister naar Dj Mehdi, Justice etc.

Voor de meer engelse sound (viezige, knip-en-plak house): check alles van solid groove, switch, sinden, jesse rose en alles op het dubsided label.

Voor nu school elektro breaks: check het Finger Lickin label en met name dingen van Krafty Kutz.

Voor de gewone platte 'stamphouse', die tegenwoordig 'electrohouse' wordt genoemd: check o.a. felix the housecat en D. Ramirez.

Zoek ook eens op google op "Rock & Rave" en "Nu-Rave" en "Electroclash".

de sound die jij zoekt is eigenlijk een mix van al deze bovenstaande substromingen.

en heeft inderdaad NIETS met electro te maken :-)

Re: Waar herken je Electro aan?

Staat vaak op het prijsstickertje van b ijv. de Free Record Shop.

Hoe moeilijk is 't?

:D

TWILIGHT MOOSE = ELECTRO

http://www.xs4all.nl/~awolfe/twilightmoose.htm

tr808plaatje.jpg

Back